Gå til innhold

blei dyttet inn i en middels ny mercedes = bulk.

VegardStr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en ting som må avklares, og det er hvorvidt dyttingen av deg var fremprovosert. Når det er avklart går resten av seg selv.

Men du må da ha blitt dyttet temmelig bra om du klarte å lage en bulk til 15 000? 10 skjønner jeg, men 15? Er Mercedes-verkstedet så dyrt? :S

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
litt uppdate:

når eg kom hjem fra skolen i dag (2mnd etter uheldigheten) sa min mor at purken hadde ringt, damen har anmeldt meg :ohmy:

hva skjer med verden, skal nå i møte i forliksrådet, og diskutere hvam som har skyld. :(

Huff da, lei sak. Hva er det hun har anmeldty deg for?

Jeg vil anbefale deg til å gå til advokat da erstatningssaker kan være litt tricky. . de fleste har en innbo forsikring som dekker dette.

ellers er det som faren til Joachim sier, mye som spiller inn. Anbefaler dge også å høre med forsikringsselskapet ditt.

P.S HHvis hun har anmeldt deg falskt er dte vikig å si dette til politiet fordi dette er straffbart. F.eks. Hun sier at du stakk fra stedet etc.

Beste er nok en god (og dyr) advokat ja.

P.S Det er veldig viktig å være ulastelig kledd (pent kledd) og oppføre deg skikkelig når du møter for forliksrådet. Ikke sitt med tyggis i munnen etc. Da får du høyere troverdighet enn om du går med sagge bukse og et par tyggis i munnen.

P.S Folk i forliksrådet har ofte liten elelr ingen juridisk kompetanse. Så hvis du taper skla du ikke være redd for å anke avgjørelsen. ME ndette kan fort bli dyrt for deg.

Lenke til kommentar

verdien er sunket til 5 dyne trekk, men grunnen til at de bulkene kom, var at mellom meg og blien var det et reklame skilt. han som dyttet meg har prøvd å få restauranten anmeldt, men uten lykke.

og for siste gang,

SAKEN KAN IKKE BLI HENLAGT NÅR DEN HAR KOMT OPP I FORLIKSRÅDET.

Lenke til kommentar
litt uppdate:

når eg kom hjem fra skolen i dag (2mnd etter  uheldigheten) sa min mor at purken hadde ringt, damen har anmeldt meg  :ohmy:

hva skjer med verden, skal nå i møte i forliksrådet, og diskutere hvam som har skyld. :(

Huff da, lei sak. Hva er det hun har anmeldty deg for?

Jeg vil anbefale deg til å gå til advokat da erstatningssaker kan være litt tricky. . de fleste har en innbo forsikring som dekker dette.

ellers er det som faren til Joachim sier, mye som spiller inn. Anbefaler dge også å høre med forsikringsselskapet ditt.

P.S HHvis hun har anmeldt deg falskt er dte vikig å si dette til politiet fordi dette er straffbart. F.eks. Hun sier at du stakk fra stedet etc.

Beste er nok en god (og dyr) advokat ja.

P.S Det er veldig viktig å være ulastelig kledd (pent kledd) og oppføre deg skikkelig når du møter for forliksrådet. Ikke sitt med tyggis i munnen etc. Da får du høyere troverdighet enn om du går med sagge bukse og et par tyggis i munnen.

P.S Folk i forliksrådet har ofte liten elelr ingen juridisk kompetanse. Så hvis du taper skla du ikke være redd for å anke avgjørelsen. ME ndette kan fort bli dyrt for deg.

har ikke råd til advokat :(, og mamma har sagt at eg ikke har sån forsikring på meg som gjelder for slike saker :( så hvis eg får skyld, så anker eg, og annmelder min klassekammerat, oe eg selfølgelig ikk ehar lyst til, siden han e en av de fo som e grei og normal i klassen. (men tydeligvis ikke i denne saken :p)

kan det være lurt å ta med foresatt i forliksrådet?

Lenke til kommentar

ALLE har innboforsikring. Du må jo finne ut hva slags forsikring denne "vennen" din har også.

Om det er lurt å ta med foresatt i forliksrådet? Har du tenkt å la være?! :ohmy:

Anmelderen har ikke det jeg har sett påstått at anmeldte stakk fra stedet? Mye mulig er det også forsikringsselskapet til anmelder som ahr anbefalt anmeldelse. Det er ikke nødvendig bare fordi hun er en "stygg kjerring" eller hva du vil.

Lenke til kommentar
Vitnet må nok vitne. Du får nok gyldig fravær - la det være det siste å bekymre deg for. Eventuelt får du kreve fraværsgrunnen ført på vitnemålet...

ok, så vitne må vitne uansett? du skjønner det at dette var på GK det skjedde, og vitnet gikk i klaseen min då. men ikke no, eg nevnt dette for han i dag at han kan muligens bli innkalt som vitne, og då sa han det at han gidd ikke. og at han ikke gidder å betale buss, bor ca 3 min fra med ferge. (blir slike kostnader dekket?)

Lenke til kommentar

hvor lang tid pleier det å ta før sånne møter finner sted? vil helst ha saken ut av verden så fort som mulig. men hvis eg hyrer inn en advokat, og eg "vinner" skal ikke de andre dekke utgiftene mine då?

joachimR, du vet vel sånt, eller ka du vel bare sprørre faren din ( e ikke han advokat?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...