Deadringer Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 hvis det ikke er din skyld, sier det seg selv, at du ikke skal betale noe, og spesielt ikke 15.000kr Lenke til kommentar
Eplejus Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Må si jeg reagerte kraftig på prisen av skaden. Selv hadde jeg et uhell med min "middels ny mercedes" her i vinter, jeg fikk en temmelig kraftig bulk i bakskjermen etter at jeg sklei ut, og for denna skaden betalte jeg kun 4000,- inkl omlakkering av hele bakskjermen, og detta var med kvittering, ikke svart. Be om å få et nytt prisoverslag, tro meg, det er mye triksing og fiksing av priser ute på karroseriverksteder. Bare fordi det er en mercedes, betyr ikke at skaden er dyrere å rette ut. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 det er på karrosseriet (rammen, elle rka det no enn kaller seg for), så det er ikke bare en skjerm. og hun krever hele bilen opplakert igjenn, siden lakken va helt 100% perfekt fra før og derfor vil hun ikke ha mulige lakk farge forskjeller. Lenke til kommentar
andre_goaaal Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 hun? hurpe! Hvor mye må kompis di betale? ca? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 han har en eller annen sån high-tech forsikring som gjør at han bar emå betale ca 4 000, men egentlig så er det og kommet fram at det reklameskiltet sto litt for nært veien, og ikke på den plassen som pizza- stedet eier, så de får litt skyld og + at det var i skole tid, så eier av bilen mener at skolen har litt ansvar der ( men det er jo litt rart då, vi går trossalt på GK vidergående, og skolen har da ikke ansvaret for alle handlinger vi utfører på en dag, eller HuR?) Lenke til kommentar
Eplejus Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 det er på karrosseriet (rammen, elle rka det no enn kaller seg for), så det er ikke bare en skjerm. og hun krever hele bilen opplakert igjenn, siden lakken va helt 100% perfekt fra før og derfor vil hun ikke ha mulige lakk farge forskjeller. Urimelig krav, en god lakkerer klarer fint å lakkere en del uten at det blir fargeforskjell, om ikke bilen har en meget spesiell eller slitt farge. Jeg lakkerte kun bakskjermen og fram til A-Stolpen og klarer umulig å se noen som helst fargeforskjell. Hør om det er noen mulighet om hu kan ta det på forsikringa og tilby da å dekke egenandelen samt evnt. bonustap, burde bli betydligere billigere da. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Du har vel en forsikring som dekker "ansvaret ditt"? De pleier vel å ha 6000 i egenandel men. Sjekk opp det! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Du har vel en forsikring som dekker "ansvaret ditt"? De pleier vel å ha 6000 i egenandel men. Sjekk opp det! Ikke alle som har det, nei. Uansett, hva skal han med det når det ikke er han sin skyld? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Det hjelper ikke at du og han ikke mener det er hans feil, juridisk sett er det nok det... Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Det hjelper ikke at du og han ikke mener det er hans feil, juridisk sett er det nok det... Det tviler jeg på. Spør din far om han synes skaden på denne bilen er en påregnelig følge av et "vennskapelig dult" fra en gutt til en annen. Tror de aller, aller færreste jurister vil komme til at dette faktisk er påregnelig. For å bli erstatningsansvarlig må det foreligge påregnelighet. Kan hende jeg er litt for snill i min tolkning, men dog. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 det er på karrosseriet (rammen, elle rka det no enn kaller seg for), så det er ikke bare en skjerm. og hun krever hele bilen opplakert igjenn, siden lakken va helt 100% perfekt fra før og derfor vil hun ikke ha mulige lakk farge forskjeller. Det der er ren bullshit å hun kan ikke kreve det! Hvis jeg ødelegger et sete kan man ikke kreve alle ny siden de andre er litt bleket. Seriøst, få henne til og kjøre på et annet verksted for å få nytt prisoverslag. Å si at dette skal gå utenom forsikringen, verksted har en tendens til å øke prisen hvis det er forsikringa som betaler. Å sist men ikke minst, ikke påta deg noe skyld hvis dette er kravene hun stiller. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Det hjelper ikke at du og han ikke mener det er hans feil, juridisk sett er det nok det... Det tviler jeg på. Spør din far om han synes skaden på denne bilen er en påregnelig følge av et "vennskapelig dult" fra en gutt til en annen. Tror de aller, aller færreste jurister vil komme til at dette faktisk er påregnelig. For å bli erstatningsansvarlig må det foreligge påregnelighet. Kan hende jeg er litt for snill i min tolkning, men dog. Skal spørre pappa i morgen kveld når han kommer tilbake. Pappa er jo bla. forsikringsadvokat... Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Vi trenger en "Daddy to the rescue" versjon av den der. Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Vi trenger en "Daddy to the rescue" versjon av den der. Gadd ikke stresse med skrifttype, men den funker da. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Herregud, skulle jeg spandre fem minutter av pappas tid eller ikke? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 eier må betale dette selv , det er surt for eieren av bilen , men forsikringselskapet kan ikke kreve penger av mindreårige . dere/ din venn kan jo være greie og dekke skaden , som er det rette og gjøre , men ansvars messig sett er det ingen som er pålagt og dekke det , med mindre eieren andmelder dere for vandalisme ( noe som ikke var til fellet Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Herregud, skulle jeg spandre fem minutter av pappas tid eller ikke? Jo, gjør det! Hadde vært greit å høre hva en som kan slik har å si om det.. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 det er på karrosseriet (rammen, elle rka det no enn kaller seg for), så det er ikke bare en skjerm. og hun krever hele bilen opplakert igjenn, siden lakken va helt 100% perfekt fra før og derfor vil hun ikke ha mulige lakk farge forskjeller. hun kan kun kreve opplakering for skadet område , ingen forsikringsselskap i verden som dekke hellakering uansett så skal ikke tråstarter betale noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå