Gå til innhold

blei dyttet inn i en middels ny mercedes = bulk.

VegardStr

Anbefalte innlegg

BIG UPPDATE

spurte han i klasse mi i forige uke om han hadde hørt noe mer om uhellet. han sa at han hadde fått brev fra purken om at saken var henlagt.

og at forsikringsselskapet prøver fortsatt på at "han" skal betale.

Så no er eg totalt "på en måte" skrevet ut av saken, men lurer egentlig på hvorfor eg ikkje har fått brev fra purken om at saken er blitt henlagt, er det normalt?

EDIT: sorry for bumping, var ment for å informere dere om saken..

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny oppdatering, som er helt motsatt fra forige

For tre dager siden, fikk eg et brev i postkassen, det var brev fra forsikringsselskapet til bil eigeren, dei vil ha møte med meg, og han som dytet meg, i neste uke, kloken 09.00 (husker ikkje dag, bare klokkeslett).

Eg har så ekstremt lyst å bare si "eg vet at han dyttet meg med vilje, for det var akkurat det han sa til meg rett etter på" altså han sa "det var ikkje meningen å skubbe deg så hardt"

Men herregud, hvor langt kan denne saken egentlig då?

Endret av vegis
Lenke til kommentar

Husk at det må foreligge tre forhold fær det ka noppstå erstatningsplikt i det hele tatt:

1. Årsakssammenheng, den må være adekvat. Altså blir spørsmålet om det var påregnlig om skiltet ville dette inn i mercedesen når du ble dyttet.

2. Økonomisk tap, noe som foreligger her for bileier.

3. Skyld.- Enten uaktsom eller forsettlig skyld.

Husk foreligger det bare to forhold så er du ikke erstatningsansvarlig, alle tre forholdene må være til stede.

Ikke innrøm noe som helst skyld eller skriv under på dette, dette fordi da blir du ansvarlig uansett.

Vet ikke hvor gammel du er men hvis du er under 18 år så skal dette taes med i betraktningen.

Du burde også kontakte ditt eget forsikringsselskap å høre om det er mulighet for å dekke advokat eller bare få litt info om hvor de mener hvor sterk saken din er -> Dette går på innboforsikring som oftest. Spørr om du er berettiget til advokat hjelp. Stiller mye sterkere hvis du har med deg en advokat i dette møtet.

Si det bare var en rent uhell som skjedde da dere lekte.

Uansett så svarer foreldrene dine for maksimalt 5000kr hvis du er under 18.

Lenke til kommentar

jeg kan ikke forstå at denna tråden fortsatt holder på :p ... hehehe...

Skjønner fortsatt ikke hvorfor du bekymrer deg så fælt, de kan ikke gjøre deg noe... de kan ikke pålegge deg som blei dyttet, til å betale for skadene, og det veit de folka så jævla godt.... men hu dama som eier bilen syns sikkert det er ålreit å se dere to svette litt... regninga burde kameraten din ta, men jeg hadde ikke sagt at han gjorde det med vilje, det gjør bare vondt værre i mine øyne!

Lenke til kommentar
jeg kan ikke forstå at denna tråden fortsatt holder på :p ... hehehe...

Skjønner fortsatt ikke hvorfor du bekymrer deg så fælt, de kan ikke gjøre deg noe... de kan ikke pålegge deg som blei dyttet, til å betale for skadene, og det veit de folka så jævla godt.... men hu dama som eier bilen syns sikkert det er ålreit å se dere to svette litt... regninga burde kameraten din ta, men jeg hadde ikke sagt at han gjorde det med vilje, det gjør bare vondt værre i mine øyne!

5517792[/snapback]

De må da være noe dei vil med meg siden dei maser fortsatt og vil ha meg inn i sån Møte. Men eg vil faktisk i det møte, å LE av dei, flire så både eg og forikringsselskapet detter av stolen, og avslutte med "Get a Life" :thumbup:

Lenke til kommentar
Og du blir dermed skyldig i tilbakeholdelse av informasjon. Oi! Koselig! Du blir selv kriminell!

4857694[/snapback]

Vegis har rett på mye rart, men han har ikke rett til å unnlate å fortelle den hele og fulle sannhet. Bare tanken på å gjøre det, for å beskytte en venn som ikke gidder å stille opp, den gjør meg temmelig forfjamset.

4860478[/snapback]

Bare til din opplysning, man er ikke pliktig å forklare seg for politiet, man er kun pliktig til å oppgi følgende:

Navn, Adresse (den som står i folkeregistret), Fødselsdato (ikke person nr.), Yrke (ikke hvor man jobber).

Utover det kan man nekte å si noe som helst, man har rett til å nekte å avgi politiforklaring så hvor du har dette med å bli skyldig i å holde tilbake innformasjon og at man ikke ahr rett til å unnlate å fortelle den hele og fulle sannhet lurer jeg på hvor du har i fra.... :sick::eek::hmm:

Lenke til kommentar
Og du blir dermed skyldig i tilbakeholdelse av informasjon. Oi! Koselig! Du blir selv kriminell!

4857694[/snapback]

Vegis har rett på mye rart, men han har ikke rett til å unnlate å fortelle den hele og fulle sannhet. Bare tanken på å gjøre det, for å beskytte en venn som ikke gidder å stille opp, den gjør meg temmelig forfjamset.

4860478[/snapback]

Bare til din opplysning, man er ikke pliktig å forklare seg for politiet, man er kun pliktig til å oppgi følgende:

Navn, Adresse (den som står i folkeregistret), Fødselsdato (ikke person nr.), Yrke (ikke hvor man jobber).

Utover det kan man nekte å si noe som helst, man har rett til å nekte å avgi politiforklaring så hvor du har dette med å bli skyldig i å holde tilbake innformasjon og at man ikke ahr rett til å unnlate å fortelle den hele og fulle sannhet lurer jeg på hvor du har i fra.... :sick::eek::hmm:

5520114[/snapback]

Nei, for det taler jo ekstremt til hans fordel å ikke la seg avhøre i et politiavhør. Saken videre, tenkt på det?
Lenke til kommentar
Hvilket bringer meg inn på følgende:

Dersom saken er henlagt av politiet, så kan ikke forsikringsselskapet kreve at han stiller i det møtet. De er jo ikke noen politimyndighet. Han kan rett og slett avslå å komme.

5520258[/snapback]

eg har ikkje papirer på at saken er henlagt i forrhold til politiet, men han i klassen min sier det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

var i konfliktrådet i dag, vi diskuterte fram og tilbake. han som "dyttet" meg har godtatt å betale 50% av skaden på bilen, noe som i dette tilfelle er ca 2500kr. eg nektet å godta et slikt tilbud.

Bil eieren vil være sikker på at hun får pengene til bilreprasjonen, så hun godtar ikkje avtalen om 2500 hos han som "dyttet" meg, siden hun ikkje kan forhandle videre om huin ikkje får penger fra meg.

Så no er saken tilbake til politiet,

Vi skal begge i avhør hos purken i nær framtid for å forklare vår side av saken, og eg får håpe at snuten er på min side. Og hvis dei finner både meg og han som "dyttet" meg skyldig, kommer eg til å nekte på den avgjørelsen, og da kommer saken inn for retten.

Faren til han i klasen, han sa at no når saken går tilbake til purken kommer dei sikkert til å henlegge saken, etter min mening, så er det som å tro at gud kommer ned til jorda å viser seg blandt folket i offentligheten.

hva tror dere, er sjangsene store for at saken blir henlagt hos politiet?

Lenke til kommentar

Uffameg for en lang post...... Problemet er han som dytta deg. Om han gjorde det med vilje eller ved uhell er saken likgyldig. Si det som det er nå og gi han skylda. Skoleåret er snart over nå:p

Og har du råd til merce så har du fan meg råd til å reparere den og......eller så burde du kjøpt en skoda.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...