PlatinumFlyer Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Vegis har rett på mye rart, men han har ikke rett til å unnlate å fortelle den hele og fulle sannhet. Bare tanken på å gjøre det, for å beskytte en venn som ikke gidder å stille opp, den gjør meg temmelig forfjamset. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 ja får vi snart set det brevet du sa du skulle publisere? det er ikkje vist i å publisere det brevet grunnet det sto ikkje nokke interessant der. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Vegis har rett på mye rart, men han har ikke rett til å unnlate å fortelle den hele og fulle sannhet. Bare tanken på å gjøre det, for å beskytte en venn som ikke gidder å stille opp, den gjør meg temmelig forfjamset. Offtopic: nei, egentlig har eg ikkje nokken skikkelige venner i klassen Endret 17. september 2005 av vegis Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 What?! Sa jeg at du ikke hadde venner? Nei? Tydelig at nynorsk-mennesker ikke er så gode i SITT sidemål. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 (endret) hvem sa at du sa det? Endret 17. september 2005 av vegis Lenke til kommentar
chil Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 du er under 18 år så du kan skrive under på hva du vil, er ikke gyldig uansett Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 du er under 18 år så du kan skrive under på hva du vil, er ikke gyldig uansett Feil. Du har betydelig ansvar fra du er 16. (Eller var det 15?) Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Trenger ikke være medlem i tveita gjengen for å hjelpe kamerater. For å si det sånn,for meg er det en værre straff å bli stempla som tyster enn å bli straffa av politiet. Nå snakker jeg om bøter osv,skal ikke påstå at jeg hadde følgt det samme hvis det var snakk om fengsel i mangfoldig år,men nå er det snakk om en erstatningssak. Du syns tydeligvis at det er greit å tyste på kompiser,jeg syns ikke det. Du må ha jævlig dårlige venner. Dersom en av mine kompiser hadde gjort noe kriminelt så hadde jeg aldri i livet dekket han. Jeg hadde fortalt politiet det jeg visste. Jeg ville selvsagt ikke lagt til egne antagelser el.l., men jeg hadde rett og slett sagt det som det var. Ikke for å redde ræva mi, men fordi rett skal være rett. Dersom kompisene dine ikke er beredt til å bære ansvaret for sine egne gjerninger, så er ingen av dem noe som helst å samle på. Enda værre: Dersom "vennene" dine forventer at du skal risikere straffeforfølgelse for å dekke dem for deres kriminelle (og uansvarlige) handling - og utsetter deg for trusler/ utfrysing dersom du ikke gjør det (ref. værre å bli stemplet som tyster enn å bli straffa av politiet) så tyder det på at "vennskapet" deres er basert på et frykt/kontroll-forhold, med den sterkestes rett. Stakkars deg, men du har jo valget/ansvaret selv for hvem du henger i hop med. EDIT: Leif. Endret 11. oktober 2005 av hilram Lenke til kommentar
Feh Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 hvis noen jeg kjente hadde gjort noe kriminelt hadde jeg aldri sagt en dritt, hvis det ikke hadde fått konsekvenser for meg selv. Som trådstarters situasjon ville jeg helt klart sagt fra meg all skyd, og skylt på kompisen min, ettersom det var hans feil. Jeg hadde aldri giddi å måtte svi for det andre har gjort. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Den ble visst bumpa denne ja. Hvordan gikk det i saken? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Har ikkje skjedd noe endå. Konfliktrådet er ikkje akkurat den raskeste her i verden, så det er bare å vente til møtet. dere vil bli oppdatert, så snart det re en oppdatering. Vegard Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 sorry for at eg bumper denne saken, men synest den fortsatt er aktiv. hvor lang tid kan det ta før konfliktårdet får fingeren ut av tarmåpningen egentlig? har no gått en del mnd. siden eg fikk brev fra dei, om at vi må inn til møte en eller annen gang, men eg harikkje hørt en eneste ting, heller ikkje han som dyttet meg. vil det si at dei har henlagt saken? hvis dei har gjort det, så synest eg vertfall at dei burde tat seg tid til å srkive et brev til meg. men det er jo merkelig på en måte at dei muligens har henlagt saken. siden eieren av bilen ikkje kan belastes økonomisk av skaldene selv. Vegard Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det stod vel ikke en dato i brevet fra dem, som du overså, og derved unnlatte og møte til? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Det stod vel ikke en dato i brevet fra dem, som du overså, og derved unnlatte og møte til? 5239022[/snapback] nei, det sto ingen dato i brevet. det sto bare at saken var over til konflikt rådet ol. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det stod vel ikke en dato i brevet fra dem, som du overså, og derved unnlatte og møte til? 5239022[/snapback] nei, det sto ingen dato i brevet. det sto bare at saken var over til konflikt rådet ol. 5240430[/snapback] Saken var oversendt konfliktrådet? I såfall har du ikke hørt noenting fra selve konfliktrådet? Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 nei det har han ikke. Saken er nok ikke henlagt, for da får du brev om det, men det er sikkert masse små kids som er på møter fordi de har kasta stein osv... konfliktrådet er jo så veldig alvorlig vettu, viktig å ta seg tid til hver og enkelt av de hardbarka kriminelle som havner der. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 kjip situasjon.. men ganske vanlig så dem har nok rutiner og regler som gjelder slike uhell.. dama har vell bra forsikring på bilen sin, siden den var såpass ny. dessuten er det lurt å henvise til at kameraten din dyttet deg med et uhell slik som faren til fyren har skrevet. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Du kan vel egentlig slappe av... Uansett om du får noen innkalling til forliksrådet, så skal du ikke få noen skyld, som faren til duden skreiv: at han snubla borti deg, slik at du bulka bilen. Da kan ikke heller du være med å betale deler av skaden, så hvis det blir et møte, og de to ikke kommer til enighet, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for noe hvis saken kommer videre. du var jo bare den uheldige som ble dyttet... kej sak Og denna kjerringa kan da ikke væra helt go i huggu, når ho krever hele bilen lakkert heller men lykke til Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Trenger ikke være medlem i tveita gjengen for å hjelpe kamerater. For å si det sånn,for meg er det en værre straff å bli stempla som tyster enn å bli straffa av politiet. Nå snakker jeg om bøter osv,skal ikke påstå at jeg hadde følgt det samme hvis det var snakk om fengsel i mangfoldig år,men nå er det snakk om en erstatningssak. Du syns tydeligvis at det er greit å tyste på kompiser,jeg syns ikke det. Du må ha jævlig dårlige venner. Dersom en av mine kompiser hadde gjort noe kriminelt så hadde jeg aldri i livet dekket han. Jeg hadde fortalt politiet det jeg visste. Jeg ville selvsagt ikke lagt til egne antagelser el.l., men jeg hadde rett og slett sagt det som det var. Ikke for å redde ræva mi, men fordi rett skal være rett. Dersom kompisene dine ikke er beredt til å bære ansvaret for sine egne gjerninger, så er ingen av dem noe som helst å samle på. Enda værre: Dersom "vennene" dine forventer at du skal risikere straffeforfølgelse for å dekke dem for deres kriminelle (og uansvarlige) handling - og utsetter deg for trusler/ utfrysing dersom du ikke gjør det (ref. værre å bli stemplet som tyster enn å bli straffa av politiet) så tyder det på at "vennskapet" deres er basert på et frykt/kontroll-forhold, med den sterkestes rett. Stakkars deg, men du har jo valget/ansvaret selv for hvem du henger i hop med. EDIT: Leif. 4987044[/snapback] bla bla bla Jeg har aldri sagt noen blir trua, og det skjer ikke heller. Hva du syns om meg og mine venner bryr jeg meg fint lite om, men jeg tyster ikke, så enkelt er det. Du får det til å høres ut som NOKAS saken, ta å ro ned 3 hakk Jeg har venner jeg veit jeg kan stole 100% på i hviken som helst situasjon, og jeg behandler dem på samme måte. Men nok en gang, denne tråden er om Vegis som har blitt dytta inn i en bil. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 nei, eg er enig med deg der, men han som dyttet meg prøver å få til slik at pizza stedet skal få litt av skylden. stedet er Mamma Mia i ørsta hvis noen vet hvor det er. 4390510[/snapback] Jeg veit hvor det er Kommer fra Volde kommune og bodde i Ørsta 2 år når jeg gikk på videregående der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå