Zappy Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Sitter å feilsøker på en Dell Optiplex GX260. Feilen er at den nekter å boote fra harddisk. Med en gang den skal boote fra harddisk, skjer absolutt ingen ting. Første jeg gjorde var å wipe MBRen, så bytte HD, deretter HK, så IDE kabel og så HD igjen. Den klarer å boote fra CD, og nettverk. Harddisken fungerer så lenge man booter fra cd eller nett. Kjører seff siste BIOS. Så, når den nekter å boote fra HD, hvor kan feilen ligge når det ikke ligger i HK eller HD. Minne? Jeg har kjørt minne test på den i 24 timer uten feil, så neppe. Kabinett? Noe tvilsomt CPU? Ser ikke hvorfor CPU skulle nekte meg å boote fra HD, men man kan ikke utelukke det... Strømforsyning? Hvorfor i alle dager skulle denne ha noe med saken å gjøre? Men altså, når alt logisk er prøvd, må man prøve det ulogiske ala Monkey Island. Mitt beste gjett er altså CPUen, hva skal det ellers være? *sigh* Noen ideer? Mens dere tenker så skal jeg årøve å finne en annen CPU, ram og strømforsyning jeg kan prøve med. Endret 21. juni 2005 av zappy Lenke til kommentar
Snotty Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Haha. Ser ut som du har litt av et problem dær. Kkan desverre ikke hjelpe deg. Om du finner ut hva feilen var, si hva det var isåfall. Endret 21. juni 2005 av Snotty Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Ja, snart har jeg byttet ut hele maskinen, så hvis problemet er der fremdeles så er det kun 3 muligheter igjen: 1. Kabinettet er virus infisert! 2. Det er samme ekstreme feil på en av de nye delene jeg byttet med (as if) 3. Jeg har dårlig karma. Har ikke hatt tid til å bytte cpu og strøm enda, så vi får se. Endret 21. juni 2005 av zappy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå