Gå til innhold

Bluescreen/Error #132 når jeg spiller WoW


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg får nesten hver halvtime enten bluescreen, eller Error #132 Når jeg spiller WoW. Når jeg får bluescreen, klager den på filen nv4_disp.dll, Denne dll'en ligger i windowsmappa et sted, så fatter ikke hvorfor den er et problem. Har lest mye om dette ellers, og mange sier at det kan være pga rammen. Jeg bruker atm denne rammen; Corsair CMX512-3200XL x2. Jeg begynner og bli ganske desperat, så håper på et riktig koslig svar. Er det til nytte, så er maskinspecsene mine her;

Prosessor (CPU): AMD Athlon +2200 1,8 gHz XP

Minne (RAM): 2x Corsair CMX512-3200XL (Tilsammen 1024MB RAM)

Grafikk-kort: MSI GeForce NX6600GT DDR3

 

- Takk for alle svar :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg sliter med det samme. Jeg har alt default i maskina mi, reinstallert drivern ørten ganger, men jeg sliter fortsatt med det. Jeg husker jeg måtte reinstallere Windows for at jeg skulle få lov til å SPILLE i det hele tatt (Doom3 hang seg osv)

 

Det er ikke varmeproblem, alt er default, og PSUen burde holde en stund. Så hva skjer? Jeg har fått slik følelse at WoW er skikkelig grinete på visse maskiner.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også problemer med error #132. Grunnen var RAM, og ikke noe annet. Jeg hadde rammen min på PC333 hastighet, mens jeg egentlig hadde PC400. Satt opp til riktig hastighet, tuna timings til det som var default til rammen, og vips, så har jeg ALDRI opplevd error #132 igjen.

Endret av just
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg hadde samme problem, selv etter at alle drivere var oppdatert. I mitt tilfelle hjalp det å bytte om plassen på mine to minnebrikker. Merkelig nok - ettersom jeg også fikk bluescreen med nv4_disp.dll som er skjermkortdriverproblemer (Nvidia). Forstå det den som kan.

 

mvh Bimmer

Lenke til kommentar

Første jeg ville gjort ved Bsods er en 10times test med memtest86, deretter ville jeg kjørt cpu på 100% load et par timer for å sjekke dens stabilitet. Deretter ville jeg gått over drivere etc og evt en formatering. Etter min erfaring er RAM'en ofte synderen ved Bsods ;) Hadde et GF kort en gang som ga feil i samme dll fil som nevnt i post #1, i dette tilfellet var det rett og slett kortet som var gåent. Prøv deg litt fram så skal du se at du finner nok kilden til dine problemer ;)

Lenke til kommentar
Første jeg ville gjort ved Bsods er en 10times test med memtest86, deretter ville jeg kjørt cpu på 100% load et par timer for å sjekke dens stabilitet. Deretter ville jeg gått over drivere etc og evt en formatering. Etter min erfaring er RAM'en ofte synderen ved Bsods ;) Hadde et GF kort en gang som ga feil i samme dll fil som nevnt i post #1, i dette tilfellet var det rett og slett kortet som var gåent. Prøv deg litt fram så skal du se at du finner nok kilden til dine problemer ;)

Joda, men jeg kan ikke alle de derre nerde sakene der? o_O hvis du kunne gitt meg en nærmere forklaring, så kansje jeg hadde skjønt litt mer :!:

 

- Men takk uansett ;)

Lenke til kommentar

Hehe, da prøver jeg. Stikk innom Google og finn et program som heter memtest86, gjør som instruksjonene sier og la testen kjøre i noen timer, jeg pleier å kjøre 10time for å være sikker. Torture test i Prime95 kjører cpu hardt. Hvis begge disse testene fullfører uten noen feil så ville jeg rett og slett formatert. Hvis problemet fortsetter ville jeg byttelånt skjermkort med noen ;)

Lenke til kommentar

Tror etter en del tenking og testing, og det ene og det andre, så er det dette jeg har kommet fram til;

 

I de fleste nye hovedkort, så er det 4 RAM Slotter. Ofte så er det 2slots Med lilla farge, og 2 slots med orangsj farge. Det hender at noen ganger må RAM brikken "skrive ned" ett eller annet dilldall på PC'n, og derfor er de lilla slottene kalt "Write slot" - Så til dere som får denne erroren; Memory could not be "Written", så er dette en alternativ løstning (og sette en ram brikke der) Som dere mest sannsynlig har forstått her da, er at den orangsje er for "read" - den som leser minnet. Får du erroren; Memory could not be "read" så er nok det feilen at du ikke har en brikke der. - Dette er noe _jeg_ har prøvd meg fram, og kommet meg fram til, er desverre ikke helt sikker - Dere som kan en del om dette, kan jo kansje komme med en liten uttalelse?

 

Mvh, zeeq :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...