Gå til innhold

Hvordan går ditt X800Xt (eller bedre kort) i BF2?

Anbefalte innlegg

Jeg får mitt X800XT PE om et par dagers tid og lurer bare på en ting.

For tiden så har jeg et 9800 Pro kort og ellers amd 3500+ og 1 gig ram.

Jeg opplever at spillet ikke "glir" som ønsket med oppløsningen 1280X1024 og medium settings og med shadows AV. Kaeraten min har akkurat samme kort og ellers like specs som meg men han sier det glir fint hos ham. Nå skal det sies at han har crt skjerm og derfor kjører på 1100'noe oppløsning. Har det at jeg kjører på 1280X1024 så mye å si liksom?

Hvordan har dere som har X800XT eller tilsvarende eller bedre kort det? Glir det helt glatt med high settings og 1280X1024? Er det noe dere justerer ned eventuelt?

OG..jeg bruker den siste driveren fra catalyst. 5.6 Noen som har gode eller dårlige erfaringer med denne i BF2?

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja..jeg vet jo forsåvidt det. Har litt problemer med minnet mitt...noe ustabilt på lave timings så jeg kjører ikke-lave. HD min er 3.5 år og jeg tror den begynner å slite litt osv...

Og det er sant at 1 gig er litt lite til BF2, men ville helst sluppet å bruke penger på mer PC3200 ram, når jeg sikkert kommer til å gå for DDR2 når jeg oppgraderer neste gang liksom.

Lenke til kommentar

Når så mange mener at 1GB er for lite, så skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg da kan kjøre det glatt med 768MB RAM. Mulig det hjelper at jeg kjører det virtuelle minnet på en SATA disk, men høres fortsatt litt merkelig ut at jeg ikke har hatt noen som helst problemer.

Lenke til kommentar

Vel. Strengt tatt så har vel RAM mest å si på høye oppløsninger. Hva 1280 regnes som er jeg ikke sikker på, men 1600 er i hvertfall regnet som høy oppløsning og her trenger man helt sikkert mer enn 1 gig.

Og bråk av viften plager meg i liten grad så lenge den kun bråker mens man spiller. Da har man jo lyd på spillet som lett overdøver enhver viftelyd uansett.

Lenke til kommentar
Hvordan funker det? 

aner ikke....var bare kona som svarte søvnig på at ja..det var kommet en mann med en pakke....regner med at det ikke var 9 mm jeg også har bestilt :whistle:

Men skal sjekke i kveld når jeg er hjemme og komme med tilbakemeld!

Lenke til kommentar

Ja nå skal dere høre. X800XT PE ble jo en klar forbedring.

Jeg kjørte alt på high og 1280X1024. Da jeg har LCD er denne oppløsningen det eneste jeg godtar å bruke.

Ja..jeg lå vel til vanlig på rundt 60-70 fps...kom også opp i 90, men hadde et dropp ned på rundt 30 mener jeg å huske....Når det var litt action så syntes jeg på en måte at det hang en smule etter...dvs når jeg lå og skjøt på en to tre stykker som løp noen titalls meter foran meg...dette likte jeg ikke og det var det jeg ikke likte med 9800Pro heller...følte jeg ikke hadde kontroll på aimen liksom..

Så prøvde jeg samme gode oppløsning men med medium på setting med shadows på AV. Dette førte til at jeg hadde fps på 80-90 vanlig og dropsene var ikke lenger ned en minimum 50. DETTE var perfekt gaming og aimen ble også bedre....

OG for å si det ærlig. eg så ikke noe forskjell på high og medium setting på bildekvaliteten. Så jeg kjører meduim, men jeg innrømmer at jeg muligens krever svært god fps i online FPS spill. At noen av dere syntes det går knall på high og med samme oppløsning som meg forteller meg bare at dere ikke stiller samme krav til fps som jeg gjør.

Men alt i alt. Jeg er svært fornøyd med det nye kortet! Det gir meg perfekt gaming opplevelse på medium settings.

Lenke til kommentar
Vet ikke fps.

1024*768 85Hz

Alt High

joa hehe..men mye av svaret ligger i oppløsningen din. 1024x768 er vel heller å regne som lav oppløsning og der skulle selv mitt gamle 9800Pro klart seg helt tilfredstillende...

Hvorfor i all verden så lav oppløsning? Jeg må si at slik lav oppløsning har jeg ikke kjørt siden mitt GF4200Ti kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...