Gå til innhold

Hjelp jeg får ikke lyd i micen

Anbefalte innlegg

Jeg har et Audigy SB platinum lydkort og kjører med KX drivere.

Internt mellom headset og mic hører jeg alt for godt men det funker ikke til teamspeak, Phonzo-telefon og msn, der kan jeg høre men ikke snakke.

Jeg blir gal av det , Hva gjør jeg galt?

Kan noen være så snill å hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du testet internt, Dvs

Start-> Settings -> Control Panel -> S & M -> Audio

(ligger rundt der)

kjør test prog der...

Så får du iallefall sjekket om det er oppsettet i windows eller annetet software...

Er windows ok... må du sjekke hver enkelt software ;)

Lenke til kommentar
Har du testet internt, Dvs

Start-> Settings -> Control Panel -> S & M -> Audio

(ligger rundt der)

kjør test prog der...

Så får du iallefall sjekket om det er oppsettet i windows eller annetet software...

Er windows ok... må du sjekke hver enkelt software ;)

Har sevfølgelig testet det , med det virker ikke!

Jeg kan høre andre med de kan ikke høre meg.

Kom gjerne med flere forslag...

Lenke til kommentar
Har du kobla micen i rett kontakt ?

Har du enablet bruk av mic i windows?

:hmm:

Hehe , jeg skjønner at du lurer det gjør jeg også.

Jeg er ikke helt grønn, alt er sjekket og googlet på før jeg spør her.

Lenke til kommentar

trodde ikke det skulle være verre enn å enable lyden...

start-programs-accessories-entertainment-sound recorder-edit-audio properties- soundrecording, og der skrur du opp lyden på fullt, å sjekker at det er rette utgang/mic som er valgt

GL :thumbup:

Lenke til kommentar
trodde ikke det skulle være verre enn å enable lyden...

start-programs-accessories-entertainment-sound recorder-edit-audio properties- soundrecording, og der skrur du opp lyden på fullt, å sjekker at det er rette utgang/mic som er valgt

GL  :thumbup:

Jeg får ikke kommet inn på den "knappen" som man stiller lyd på engang, ikke avansert heller.

Kan det være frontpanelet som har egen volumkontroll til mic som overstyrer??

Endret av jor-el
Lenke til kommentar

Har akkurat det samme problemmet som deg jor-el. Kjøpte meg bluetooth set. All installering gikk smertefritt, og jeg hører fint andre på skype og teamspeak, men dem hører meg laaaangt borte. Jeg har vært inne på mic og den er skrudd helt til tops. Skjønner ikke hva som er problemmet.

Er ikke meningen å kapre tråden din jor-el, men tenkte vi kanskje hadde samme problemmet :)

Lenke til kommentar
Har akkurat det samme problemmet som deg jor-el. Kjøpte meg bluetooth set. All installering gikk smertefritt, og jeg hører fint andre på skype og teamspeak, men dem hører meg laaaangt borte. Jeg har vært inne på mic og den er skrudd helt til tops. Skjønner ikke hva som er problemmet.

Er ikke meningen å kapre tråden din jor-el, men tenkte vi kanskje hadde samme problemmet :)

Fint det ikke bare er meg som plages med dette, kanskje det ikke er jeg som er helt idiot allikevel.

Jeg ser ikke på det som kapring, håper bare noen kan hjelpe..

Lenke til kommentar
Har ikke msn messenger egne instillinger for mic og høytalere?

Jo. det har msn, ikke at det hjelper meg med teamspeak og skype og slikt da.

Var det et spørsmål eller forslag til løsning her en plass?

Lenke til kommentar
Har ikke msn messenger egne instillinger for mic og høytalere?

Jo. det har msn, ikke at det hjelper meg med teamspeak og skype og slikt da.

Var det et spørsmål eller forslag til løsning her en plass?

Tja... Har du prøvd Verktøy --> Veiviser for lyd- og videojustering? Da kan du jo se om det er noen reaksjon på micen når du skal stille den. Er jo et utrolig merkelig problem da mic er ganske rett frem!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Tja... Har du prøvd Verktøy --> Veiviser for lyd- og videojustering? Da kan du jo se om det er noen reaksjon på micen når du skal stille den. Er jo et utrolig merkelig problem da mic er ganske rett frem!

Ja jeg har prøvd det meste, grunnen til at jeg ikke har Creativedrivere er at der er det ikke EQ som jeg gjerne vil ha når jeg har et så bra lydkort.

Får ikke reaksjon i micen noen plass og det er litt sykt når du tenker på hvilket pc-oppsett jeg har.

(se profil for pc - oppsett)

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samma problem!!

Jeg kan fint snakke i TS men ikke i Skype... samme problem som dere 2, jeg hører de andre men de hører ikke meg!

Det skjedde etter at jeg snakket i VT i går... hadde snakket lenge i Skype før jeg brukte VT men etter det ville ikke micen funke i skype!!

Huff *frustrerende*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...