CinToX Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Så, mitt problem er av den litt mer "bizarre" typen.. Here goes: Etter ca 2 år uten å formatere, alt gikk bra osv. osv. Det var intill jeg oppgraderte skjermkort driverne til mitt Sapphire Ati Radeon 9800 Atlantis PRO, etter det så klikket den i spill osv. var rett å slett bare evil.. Så etter å ha tatt backup av alt jeg trengte satte jeg inn min WinXP cd, installen startet å jeg trykket på F6 fordi jeg har en s-ata disc (WD Raptor 10.000 RPM 74 GB), trykket på S for å spesifiere drivern som lå på en diskett, av en eller annen grunn var en fil "borte" eller noe i den duren, greit nok tenkte jeg å trykket F3 for å avslutte install. Skjermen ble svart.. den hang seg rett å slett, jeg ga den 2 min før jeg trykket på restart knappen.. Å nå starter det morsomme.. Jeg får ikke bilde.. HVORFOR?! På mitt Chaintech 7NJS Ultra ZENITH™ hovedkort prøvde jeg å resette cmos (bios!?) ved å flytte på den "pinnen" ved siden av batteriet, dette imens strømkabelen var dratt ut. Prøvde å starte den igjen, fortsatt intet bilde.. Ok, tok ut ALT som var "unødvendig" så det som var igjen var HK, CPU (+ vifte), RAM, PSU og GFX (skjermkortet). Dette hjalp heller ikke. Nå ligger pcen på gulvet og jeg er veldig fristet til å kaste den ut av vindu om noen her ikke er så flinke til å komme med tips om hva som kan være galt Vet ikke om at jeg oppgraderte min BIOS for ca. 1 mnd sia kan ha noen betydning, men er sikkert verdt å nevne dette. Bare for å oppsumere mitt HW: Mobo: Chaintech 7NJS Ultra ZENITH™ CPU: AMD Athlon XP2100+ 1.733 GHz 266 MHz bus GFX: Sapphire Ati Radeon 9800 Atlantis Pro RAM: DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 HDD: 1 x WD Raptor 10.000 RPM 74GB 5 x WD Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM BOX: Lian Li PC-V2100 BLACK MvH SMK Endret 21. juni 2005 av CinToX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå