DurinVIII Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Jeg har Norton 2004 (fulgte med da jeg kjøpte dell'n min). Burde jeg skifte ut denne?? Er 2005 gratis hvis jeg har 2004?(Neppe) Hvilket antivirusprogram burde jeg bruke i tilfelle? Takker for svar Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Såvidt jeg vet får du ikke gratis oppdatering til 2005 når du har 2004, og om lisensen er utgått får du heller ikke oppdateringer. Min anbefaling er at du kvitter deg med Norton og skaffer deg Eset NOD32. Er ikke gratis, du får 2 års lisens for 523kr eller ett år for 329kr. NOD32 bruker i motsetning til Norton svært lite ressurser og er meget effektivt (sjekk f.eks Virus Bulletin) Ellers har du Avast! og AVG som begge er gratis. Endret 21. juni 2005 av okvangar Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 NAV/NIS 2004 bruker enormt mye ressurser i forhold til 2005-versjonene, så ja; bytt antivirus. okvangar anbefaler NOD32 - dét gjør også stort sett resten av forumet her. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Anbefaler også NOD32 siden jeg har dårlige erfaringer med Norton. Maskinen ble mye tregere da jeg brukte Norton. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Ok takker for svar. Men jeg er 17 år, og bruke penger på antivirus står desverre ikke plagsomt høyt når det er en del ganske bra gratis versjoner der ute. (jeg synes jeg er blakk hele tia ) Hvilket av de to gratisprogrammene er best? Lenke til kommentar
So|o Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Har prøvd begge og jeg synes Aast er best av de. Hadde problemer med at AVG ikke fant enkelte virus. Lenke til kommentar
Atax Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Bare for å nevne det, om du er kunde i DNB NOR, kan du logge deg inn på kundesiden og laste ned Norman AV 2005 gratis. Bra tiltak fra banken. Selv bruker jeg Norton AV og FW Pro (Symantec) er veldig fornøyd med brukergrensesnittet som er svært brukervennlig. Det krever riktignok litt resurser, men fungerer som en drøm. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 -og hvis du er telenorkunde kan du laste ned norton internet security 2005 gratis. og det er som sagt en mye mer ressursvennlig versjon enn de foregående. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Bare for å nevne det, om du er kunde i DNB NOR, kan du logge deg inn på kundesiden og laste ned Norman AV 2005 gratis. Bra tiltak fra banken. Selv bruker jeg Norton AV og FW Pro (Symantec) er veldig fornøyd med brukergrensesnittet som er svært brukervennlig. Det krever riktignok litt resurser, men fungerer som en drøm. Ok, jeg har minibankkort fra dnb nor, holder det til å være kunde?? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Anbefaler definitivt ikke Norton, de som er nevt tidligere her i tråden er mye bedre. Med de slipper du at hele maskinens ytelse går bort på virusprogrammet. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 AVG Antivirus finnes i gratisversjon, og fungerer helt fint Lenke til kommentar
So|o Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Bare for å nevne det, om du er kunde i DNB NOR, kan du logge deg inn på kundesiden og laste ned Norman AV 2005 gratis. Bra tiltak fra banken. Selv bruker jeg Norton AV og FW Pro (Symantec) er veldig fornøyd med brukergrensesnittet som er svært brukervennlig. Det krever riktignok litt resurser, men fungerer som en drøm. Ok, jeg har minibankkort fra dnb nor, holder det til å være kunde?? Minibankkort holder ikke, du må også være nettbankkunde. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Bare for å nevne det, om du er kunde i DNB NOR, kan du logge deg inn på kundesiden og laste ned Norman AV 2005 gratis. Bra tiltak fra banken. Selv bruker jeg Norton AV og FW Pro (Symantec) er veldig fornøyd med brukergrensesnittet som er svært brukervennlig. Det krever riktignok litt resurser, men fungerer som en drøm. Ok, jeg har minibankkort fra dnb nor, holder det til å være kunde?? Er vel i såfall bare å opprette nettbank, hvis ikke du har det fra før. Tror du er nødt til det. Er gratis tror jeg.. har ihvertfall ikke blitt trukket noe for å ha nettbank der de siste åra.. Norman er et meget bra alternativ som jeg synes minner mye om Nod32, merker ikke noe særlig forskjell på ressursbruk, kun at det tar lenger tid med manuell skanning.. Bruker Norman på jobb og på to hjemmemaskiner. Kjøpte faktisk Nod32 allikevel og bruker det på laptopen fordi jeg synes den er så bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå