Gå til innhold

Varm acer 8104wlmi og viftestøy

Anbefalte innlegg

Hei, sitter her med min acer travelmate 8104wlmi. Det som er litt merkelig er at vifta går hele tiden. Selv om jeg kjører på batterier og setter cpu, skjermkort og alt det avdre på minimalt går vifta hele tiden med unntak av 1 minutt rett etter oppstart. Temperaturen her er rett enner noen timers GTA san andreas spilling, er det bra for pc'n?(lurer på om temp 1 er cpu temperaturen, den går verken opp eller ned etter at jeg har åpnet speedfan. Etter oppstart ligger temp1 på 35 grader, og blir liggende der.

Hvorfor går vifta hele tiden(ble litt skuffet)?

Hvorfor bråker denne mye mer enn pappas dell 505 (1,7Ghz Pm, den er helt stille)?

Hvorfor er den så varm?

Er temp1 = CPU temp?

Kan det være at den ikke har kjølepasta eller sånt?

Hadde det gått an å bytte vifta til en mer stillegående?

post-72-1119309466_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange spørsmål her, men jeg kan forsøke å skrive litt om mine erfaringer med den samme PC'en. Jeg har hatt pc'en i ca. to måneder nå og har ikke i nærheten erfart lignende ting. Pc'en blir kun varm ved høyeste trinn for prosessor og viften går ikke hele tiden når jeg kjører på batteri. Viften går faktisk sjelden når maskinen kjører middel prosessor hastighet under batteri. I tillegg høres viften (når den går) mer ut som visking enn bråk, så jeg lurer på om det kan være noe feil i innstillingene dine på epowermanager. Du bør sjekke dette, og kanskje laste inn default-instillingene på denne? Prøv deg frem. Jeg hadde en periode da jeg "tuklet" med disse instillingene selv, men kom bort i fra ideelle innstillinger. Maskinen ble treg og brukte mye prosessor og Harddisk. Kjørte tilbakeføring av verdiene og alt var normalt igjen.

Håper dette kan besvare noen av dine spørsmål.

RTP :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...