space-ace Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) hei!!! jeg har litt problemer meg strømforsyningen min!!! problemet er at når jeg setter inne i psu`n, ryker sikkringa! -den røk 5 ganger på rad i ste, så testa jeg bare en gang til for å sjekke, så funka det.... rare greier... noen som vet hva problemet kan være?-har en følelse av at psu`n er for svak for pcn`n ?! (se lista lenger ned.) psu`n blir også utrolig varm!!! spesiellt når jeg tar på døra på kabinettet, og derfor må den være av... ! hardware: -intel p4 775 /640 (3,4ghz 64bit) -Asus P5ND2-SLI Deluxe, nForce4 SLI -Corsair TWIN2X 4300C3PRO DDR2, 1024MB -2x 6800 ultra (sli) -en wd 160gb sata -en wd raptor 36 -en sony dvd brenner -diskett stasjon -acrayn 550W psu Takker for svar!!! Endret 20. juni 2005 av space-ace Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Du glemmer igrunn den viktigste komponenten i denne sammenhengen, nemlig strømforsyningen Du mener sikringen i sikringskapet? Eller sikringen i PSU? Lenke til kommentar
space-ace Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Du glemmer igrunn den viktigste komponenten i denne sammenhengen, nemlig strømforsyningen Du mener sikringen i sikringskapet? Eller sikringen i PSU? HEHE, så genialt gjort av meg! -det er sikkringen i sikkringsskapet som går ja! hmm, noen som vet hva dette kan komme av ? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Prøv å start opp maskinen på en annen kurs. F.eks hvis rommet du starter opp maskinen på nå, er på kurs3, flytt maskinen, og start den i et rom som går på kurs2 f.eks. Står vel i sikringskapet hvilke rom som hører til hvilken kurs osv. Eller hvis du har tv, stereoanlegg, og andre ting som bruker strøm, slå av disse mens du starter maskinen. Se om noe av det hjelper. Hvis den starter da, så tipper jeg du har for liten sikring i sikringsskapet til at maskinen kan kjøres der den er nå. Lenke til kommentar
space-ace Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 har prøvd pcn på ett annet romm da, med annen kursj! -samma problemet da også.. -problemet da, er at men en gang jeg stikker inn strømm kabelen, ryker sikkriga... rekker ikke gjøre noe... kan det være noe feil med psu`n?? -er dette en garantisak isåfall??? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Da ville jeg ikke ha prøvd mer med den strømforsyningen iallefall. Prøv med en annen strømforsyning hvis du har det. Har du prøvd å starte maskinen med kun det nødvendigste? 1 minnebrikke 1 skjermkort CPU HK HDD Hvis det er feil på strømforsyningen, så er det en garantisak. Tviler på at strømforsyningen er så gammel at garantien har gått ut, siden det er en 550 Watts strømforsyning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå