xadox Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Nå er det sikkert mange slik som meg som venter på ny FW for k750i blandt annet fordi gprs/mms ikke fungerer osv... si ifra når ny kommer sikkert noen som får vite det før de fleste av oss Endret 20. juni 2005 av xadox Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 SE K750i Oppdateringstjeneste Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Døfødt av SE å ikke ha dato på når oppdateringer er fra, og når neste kommer. Var inne å sjekka i dag. Står jo ingen dato. Så jeg vet jo ikke om jeg allerede har den. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Døfødt av SE å ikke ha dato på når oppdateringer er fra, og når neste kommer. Var inne å sjekka i dag. Står jo ingen dato. Så jeg vet jo ikke om jeg allerede har den. hahaha, skal sonyericsson gjette når neste update er ferdig? det som er saken, er jo at all software har bugs! de må jo samle opp en del bugfixes, etc. og så lage updaten ferdig. de kan ikke gjette "hmm, vi får inn 10 bugs i morgen og fikser de i løpet av 3 dager". programmering er ikke helt abc, om det skal være optimalisering for ytelse, stabilitet og sikkerhet. Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) hahaha, skal sonyericsson gjette når neste update er ferdig?det som er saken, er jo at all software har bugs! de må jo samle opp en del bugfixes, etc. og så lage updaten ferdig. de kan ikke gjette "hmm, vi får inn 10 bugs i morgen og fikser de i løpet av 3 dager". programmering er ikke helt abc, om det skal være optimalisering for ytelse, stabilitet og sikkerhet. Tror han mente at det ikke står noen dato for når siste oppdatering kom. Dermed kan man ikke vite om den som ligger ute nå er ny eller gammel, i forhold til den som ligger på mobilen. Endret 21. juni 2005 av Jc-g Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Er det forresten mulig å sjekke på mobilen hvilken FW man har installert? Lenke til kommentar
Juke Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Ja, bruk denne kombinasjonen: > * < < * < * (> betyr spak til høyre) Du skal da få opp en meny med serviceinfo og slikt. Velg Serviceinfo, deretter Programvareinfo. Koden som da står øverst i displayet er versjonsnummeret så vidt jeg har skjønt, på min telefon (som er oppdatert) står det R1J002. Edit: Skrev kombinasjonen feil første gangen. Endret 21. juni 2005 av Juke Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 > * < < * < * fikk ikke den kombinasjonen til å fungere. Fikk bare opp et alternativ om jeg ville lage en snarvei Lenke til kommentar
Tom S Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 > * < < * < * fikk ikke den kombinasjonen til å fungere. Fikk bare opp et alternativ om jeg ville lage en snarvei Det funka bra på min. Bare gå gjennom hele alle > =høyre < =venstre. Jeg og fikk opp om jeg ville lage snarvei, men når du klikker * siste gang så er du inne i den menyen du vil ha. Tom Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Døfødt av SE å ikke ha dato på når oppdateringer er fra, og når neste kommer. Var inne å sjekka i dag. Står jo ingen dato. Så jeg vet jo ikke om jeg allerede har den. hahaha, skal sonyericsson gjette når neste update er ferdig? det som er saken, er jo at all software har bugs! de må jo samle opp en del bugfixes, etc. og så lage updaten ferdig. de kan ikke gjette "hmm, vi får inn 10 bugs i morgen og fikser de i løpet av 3 dager". programmering er ikke helt abc, om det skal være optimalisering for ytelse, stabilitet og sikkerhet. Les posten, tenk, svar. Det vil jo allitd komme bugs, så de kan jo "hope" opp bugsene, å oppdatere 1 gang i måneden for eksempel. Men iallefall ha dato på når den nyeste oppdateringen er fra, og hvilken versjon det er før man klikker for å laste ned mappa. Endret 21. juni 2005 av PoWerFeeD Lenke til kommentar
MrHappy Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Hva er vitsen med å ha en gammel software tilgjengelig?? Vil ikke alltid den som er ute være den nyeste?? Gammel software for å de-gradere tlf sin?? EDIT: GPRS og MMS funker som det skal på min k750i med nyeste software.... Jeg måtte sette opp gprs manuelt, all info for manuelt oppsett finner man på netcom sine side ihvertfall.... jeg fikk også opplyst at jeg skulle bruke oppsettet til k700i. Endret 21. juni 2005 av MrHappy Lenke til kommentar
adale Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Da går jeg ut ifra at det er R1J002 som gjelder inntil videre. Det er det jeg har også. Siden de ikke har dato, må vi forholde oss til programinfo, som står beskrevet hvordan blir lesbart tidligere i tråden. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Hva er vitsen med å ha en gammel software tilgjengelig?? Vil ikke alltid den som er ute være den nyeste?? Gammel software for å de-gradere tlf sin?? Om det er noen bugs i den nyeste man syns er verre enn de i den nest nyeste f.eks. Som telenorkundene som ikke får GPRS til å fungere. EDIT: GPRS og MMS funker som det skal på min k750i med nyeste software.... Jeg måtte sette opp gprs manuelt, all info for manuelt oppsett finner man på netcom sine side ihvertfall.... jeg fikk også opplyst at jeg skulle bruke oppsettet til k700i. Er ingen problemer for Netcomkunder. Kun for de stakkars Telenorkundene. Og hvorfor ikke bruke K750 innstillingene? Fungerer de også! Lenke til kommentar
xadox Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 på SE sine hjemmesider burde det stå: "ny FW tilgjengelog xx.xx.xxx" slik at jeg ikke må update od SÅ sjekke om den nye softwaren er nyere enn den jeg faktisk har på telefonen koz Lenke til kommentar
xadox Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 på SE sine hjemmesider burde det stå: "ny FW tilgjengelog xx.xx.xxx" slik at jeg ikke må update od SÅ sjekke om den nye softwaren er nyere enn den jeg faktisk har på telefonen koz Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 på SE sine hjemmesider burde det stå: "ny FW tilgjengelog xx.xx.xxx" slik at jeg ikke må update od SÅ sjekke om den nye softwaren er nyere enn den jeg faktisk har på telefonen koz Ja, burde stått hvilken versjon og når denne kom, samt endringer i forhold til tidligere FW. Blir for dumt at jeg må inn på et forum for å sjekke om noen vet om den som ligger ute nå er ny eller ei. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 fikk ikke den kombinasjonen til å fungere. Fikk bare opp et alternativ om jeg ville lage en snarvei Det stemmer at du får opp et valg om å lage en snarvei underveis, men bare overse det og trykk inn resten av kombinasjonen. Når du har trykket ferdig forsvinner valget om snarveien, og du kommer inn i service-menyen. Lenke til kommentar
ajugland Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Telenor har ikke funnet ut av feilen enda, så man må smøre seg med tolmodighet. For de som ikke vet hvilket operativsystem de har på k750i mobilen sin så gjør du dette ved å trykke inn en kode på mobilen uten å tenke på hva som vises i displayet. (bruk museknappen og stjerne nede i venstre) Koderekkefølgen er; høyre-stjerne-venstre-venstre-stjerne-venstre-stjerne så vil du få opp en meny med tre valg og velger serviceinfo-programvareinfo. Øverst vil det antageligvis stå R1J002 som er det systemet som telenor sliter med Lenke til kommentar
Panodil Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Har chess knock-out og bruker Telenor sitt nett men har ingen problemer med gprs, mms eller noe annet. Merkelig at det bare er noen som sliter med dette. Var vel noen som skrev her på forumet at ikke alle telefoner er Europa 4 osv. Merkelig at det selges flere varianter av samme telefon hvis alle er kjøpt i Norge. Har ikke testa video kvaliteten. Den står på den høyeste oppløsninga og den får den være Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå