Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Film Academy School


Anbefalte innlegg

Og, sånn er saken.

Film er lidenskapen min, og det er det jeg har lyst til å drive med resten av mitt liv, enten som film ressigør eller film klipper.

 

Vet noen om noen Academy (helst i ett engelstalende land) der de fleste ressigørene har gått? Og hvordan man kommer seg inn dit?

 

Jeg spørr allerede nå, fordi jeg må motivere meg til neste år for å få knakende gode karakterer på allmenn...

 

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Det er ikke et spesielt akademi der "de fleste regissører" har godt. Harald Zwart gikk for eksempel på skole i Nederland og han hadde helt vanlig allmenn vitnemål som bakgrunn. De ser ikke på snittet (ikke mye iallfall), men intervjuer deg og muligens gir deg en praktisk prøve eller to. En lokal jente, Katie Hetland, går på skole i New York. Der går det også på intervju osv tror jeg. Flere regissører har gått på Harvard Filmskole, men der regner jeg med man må ha både høye karakterer og talent samt masse penger.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817234daf
Joine deg hvordan?? ser ikke noe forum eller lignende der :whistle:

Mente bare at det er der jeg sannsynligvis skal gå.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

aha:p hehe, sjønner. men er egentlig litt usikker på hva man må gå iforveien før ressigør, kunne du hjelpt meg der? noen har sagt jeg må ha 3 år almen førs, så media, å noen har sagt at jeg ikke trenger almen får å gå media:p hehe

Endret av Azizel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
aha:p hehe, sjønner. men er egentlig litt usikker på hva man må gå iforveien før ressigør, kunne du hjelpt meg der? noen har sagt jeg må ha 3 år almen førs, så media, å noen har sagt at jeg ikke trenger almen får å gå media:p hehe

Jeg gikk media. Er en ganske stor fordel i og med at du får arbeide mye med film, om det er det du ønsker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
jasså ja, hehe, men den skolen du ga meg link til, gikk Steven Spielberg der? det er vel vanskelig å komme inn på en slik skole?

Har du penger og engelskkunnskaper stiller du sterkt, tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Høres bra ut, jeg skal gå ett år salg & service før jeg begyner på den karieren, men hvor mange år er en slik skole? å hva kreves det av tidligere utdanning?

Kreves ikke noe av tidligere utdanning så vidt jeg vet. 4 år er det.

Lenke til kommentar

Hadde livet vært slik at man bare kunne si f.eks: "Jeg skal gå på masse skoler jeg og så skal jeg sitte på et kontor og tjene masse penger!!", så hadde det vært fint. Men slik er det ikke, desverre. Talent, er svaret.

 

Hvorfor lager du deg bare ikke en film nå med en gang? Er det noe mer problem nå enn etter skolegangen? Du lærer mer om film der, ja... men hvordan skal du få til å lage en film etter skolen? Penger, er svaret.

 

"Jeg skal bli skuespiller jeg... og så skal jeg bli like kjekk som Brad Pitt og få like mye penger som Bill Gates, så skal jeg bo i ett slott sammen med Elisha Cuthbert".

Lenke til kommentar
Hadde livet vært slik at man bare kunne si f.eks: "Jeg skal gå på masse skoler jeg og så skal jeg sitte på et kontor og tjene masse penger!!", så hadde det vært fint. Men slik er det ikke, desverre. Talent, er svaret.

 

Hvorfor lager du deg bare ikke en film nå med en gang? Er det noe mer problem nå enn etter skolegangen? Du lærer mer om film der, ja... men hvordan skal du få til å lage en film etter skolen? Penger, er svaret.

 

"Jeg skal bli skuespiller jeg... og så skal jeg bli like kjekk som Brad Pitt og få like mye penger som Bill Gates, så skal jeg bo i ett slott sammen med Elisha Cuthbert".

fortel meg hvordan jeg kan lage en film uten noe utdaning innen film? har får d første ikke kunskapen om å ressigere en spille film, å hvordan skal jeg kunne få kapital til å lage en egen spillefilm nå? jeg er ikke milionær da. hehe

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
fortel meg hvordan jeg kan lage en film uten noe utdaning innen film?

Du har helt riv ruskende feil innstilling. Det er vanvittig mange filmskapere som ikke har satt foten sin innenfor en filmskole engang.

Lenke til kommentar

Men det er jo en del kunskap som kreves å ressigere en spille film? eller er det riv ruskende galt? jeg har så mye inni hodet som jeg drømmer om å lage film av. Men jeg går nesten ut ifra at jeg trenger endel kunskap som ikke er der, om diverse ting innen film, rett meg dere som helt sikkert har mer peiling enn meg, men produsenter som invisterer i en film som jeg feks ønsker å lage, vil vel vite om jeg kan det jeg holder på med. Å der kommer vel film skole vitnemålet inni i bilde eller?

Endret av Azizel
Lenke til kommentar
Har du ideer så skriver du manus. Manusforfatter og regissør er to forskjellige yrker-

Vel, jeg ønsker å resigere filmer, og lage stå bak historien til noen av dem, greit nokk ikke ha alle ideenene til alle filmer som jeg lager hvis jeg blir regissør, men noen vertfall. å hva er galt me det da? det er mange regissører som har regisert film å komt me historien til filmen også! :ermm:

Endret av Azizel
Lenke til kommentar
fortel meg hvordan jeg kan lage en film uten noe utdaning innen film?

Du har helt riv ruskende feil innstilling. Det er vanvittig mange filmskapere som ikke har satt foten sin innenfor en filmskole engang.

og hva har man egentli film skole for hvis ikke det er nødvendig innen en kariere som regissør feks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...