shawshank Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hei! Problemet oppstod når jeg skulle laste ned en mappe med samme navn som tidligere. Når DC++ 0.674 da spurte meg om hva jeg ville kalle mappen da, skrev jeg inn to punktum på slutten av mappenavnet. Da skjer dette: Bilde 1: Mappa. Bilde 2: Prøver å gå inn i den. Bilde 3: Prøver å ta bort de to punktumene. Bilde 4: Prøver å slette den. Hvordan kan dette skje? Prøv å lag en mappe på skrivebordet ditt og ha en eller fler punktum i endelsen. De vil bare forsvinne. Scandisk viser ingen feil. Heller ikke PerfectDisk 7.0. Uansett, problemet mitt er å få slettet den! Noen som har noen gode forslag? Har prøvd sikkerhetsmodus, boote med Windows XP cd (kunne bare endre ting i C:\Windows), Norton Commander og Command prompt. Jeg har enda ikke prøvd linux da jeg ikke har hatt tid til å laste ned en enkel måte å boote linux med en kernel som støtter VIA SATA. Regner med at det vil gå. Men blir litt for dumt om det er den eneste muligheten. Tusen takk for alle svar. Anders Lenke til kommentar
tukols Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Højreklikk på filen og velg egenskaper. Det må ikke være vinget av under skrivebeskyttet. Hvis du altså ikke har sjekket det. hilsen tukols Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Har du prøvd å slette dc-mappen? Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Om det er en lokal mappe til DC++, prøv å slå av DC++ da. Om det ikke funker, slett "Thumbs.db" Det er en fil som bare er i veien. hehe. Et annet alternativ kan vel være å slette fra DOS. -John Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Man bør ikke lage mapper med "." eller ".." som navn. "." = mappen du er i ".." = mappen over den du er i I Dos kan du feks. skrive "cd .." og trykke på enter. Da kommer du til mappen over. "." kan brukes i kommandoer, feks. "copy .\system\*.* .\etc". Her vil alle filene i mappen system (som er en undermappe av den du er i) bli kopiert til undermappen etc. Lenke til kommentar
shawshank Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 tukols: da hadde jeg uansett ikke fått sånn feil men her har vi bilde av properties zjulik: hehe godt forsøk. får samma feilen som på bilde 4 IC7STORM: selvfølgelig bruker ikke DC++ mappa.. den er slått av for lengesiden. "Do not cache thumbnails" er noe av det første jeg huket av DOS er er godt forslag. Var jo inne på XP cden, men der var jeg låst til Windows mappa :/... XP cden viste seg å bare være til å reparere "windows"... ikke noe annet Men uansett trenger jeg da en versjon som støtter NTFS. Kan se om jeg tar meg tid til dette litt senere i dag. covah: Det skjedde en god del timer ut i TG... jeg trudde windows var så "barnevennelig" at jeg ikke klarte å "ødelegge" den tenkte meg rett og slett ikke om da jeg susa rundt. det går forresten helt fint å ha punktum i filnavn (windows med ntfs??) så lenge du har tall eller bokstaver foran og bak. Anders Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 det går forresten helt fint å ha punktum i filnavn (windows med ntfs??) så lenge du har tall eller bokstaver foran og bak. Joda, det fungerer også fint med FAT/FAT32. MEN man bør ikke navngi mapper med BARE punktum eller dobbeltpunktum. Lenke til kommentar
shawshank Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 man bør ikke nei?.... det skal jo egentlig ikke være mulig Lenke til kommentar
shawshank Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 (endret) gidder noen å flytte denne til Lagringsmedier. kanskje det er no svar å få der? edit: under hw altså Endret 28. september 2005 av shawshank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå