Gå til innhold

Prosjekt: Ferrari Rød

Anbefalte innlegg

Sånn, da er varene bestilt og første steg på veien for prosjekt: Ferrari!

Prosjektet kommer til å bestå av deler fra en Dell Dim 4600, et Asus Vento kabinett og diverse varer som nå er bestilt(og alt uten dragen her hjemme aner noen ting... :innocent: )

Deler:

Asus vento kabinett

Samsung SpinPoint 200GB SATA2

NEC DVD recorder ND-3500A IDE Blavk OEM

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

Apacer PC3200 DDR-DIMM 512

NorthQ Strømforsyning 4001SX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA

Bitspower Silent Storm CPU-Kjøler 120mm(12-24db)

Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 gram

CoolerMaster AeroGate II Black

Western Digital 200GB SATA

Western Digital 80GB 133ATA

Western Digital 80GB 133ATA

"Gud-vet-hva" 120GB 133ATA

2600MHz P4

Så kommer bildene eterhvert som varene kommer i hus og Dell'en ribbes....

Og dragens reaksjoner også muligens....

Tips, hint, meninger og annet mottas med takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, hvis man ser på kabinettet så ser man straks hvorfor proskjektet har fått navnet ferrari....

Dellen skal parteres, og ofres for å prøve å sette sammen stil og fart i en kreasjon.... mye plass, fart og stil i samme kasse.

Dragen-> min til tider ganske så hissige samboer.... litt uvisst hva hu sier mener om kabinettet som kommer til å trone på soverommet vårt...

Og ja, bilder kommer straks, skulle allerede vært inne, hadde det ikke vært for at c: i dellen må formateres skikkelig pga virus og være i tipp-topp stand til prosjekt ferrari iverksettes...

sjekket med posten nå, og pakkene ligger på posten og venter på meg nå..... så da blir det rett ned og hente de i morgen i lunchen..... :yes:

Lenke til kommentar

Sitter og vurderer om jeg skal søke litt forskjellige nettbutikker om litt "sponsing"..... har et 9800pro kort, men er jo ikke helt Ferrari-raskt det liksom...

Gudene vet hvor mye/lite gehør jeg får, men skader jo ikke akkurat å prøve da....

Lenke til kommentar

Enda ikke nok til å kalle dette en worklog, og jeg er fremdeles usikker på hva du skal gjøre.

Det skjermkortet kan du nok se langt etter, du har vel ikke noen gode 3Dmark-scoores eller noe sånn? Hvis ikke, glem det /(mulig du får rabatt thou)

Lenke til kommentar

sånn! da var vi igang igjen!

her har vi da akkurat hentet varene på posten

paknive_fullbil1.JPG

Ble jaggu trangt gitt....

paknive_fullbil2.JPG

Her er "offeret" en Dell Dimension 4600, dens siste timer i live....

paknive_orginalkab.JPG

Åpnet opp, uff ikke mye bra.....

paknive_dellinnside.JPG

Close-up av rotet--

paknive_dellinnsidedetalj2.JPG

Kassa klar til utpakking, damn det var litt større enn dellen gitt...

paknive_kassa.JPG

Forfra:

paknive_kabinettforfra.JPG

Side:

paknive_kabinettside.JPG

Og bak:

paknive_kabinettbak.JPG

Stakkars lille Dellen, ferdig partert...

paknive_delldeler.JPG

Og de nye delene

paknive_nyedeler.JPG

Endret av paknive
Lenke til kommentar

Det var ikke mye til update. Du kunne ikke i det minste tatt noen bilder der du pakker ut tingene? (og hvorfor kjører du Ford? Har du masse penger du? :tease: )

EDIT: Og vi har enda ikke fått høre hva du skal gjøre :nei:

Endret av sigen
Lenke til kommentar

fronten åpnet, hmm er må det åpnes litt mer gitt....

paknive_%e5penfront.JPG

sånn, montert, men må få ordnet litt med de resterende panelene gitt, ikke mye stil i de gitt...

paknive_frontmeddeler.JPG

PSUen, kom jaggu ferdig med strømpe, da slapp men jaggu endel timer med ekstra jobbing der heldigvis... hehe

paknive_psu.JPG

PSUen ferdig montert.

paknive_psumontert.JPG

Hmm.. lange ledninger.... får se hvor vi gjør av de når ting begynner å bli montert... hmm.. og her skal man jaggu klare å presse inn 6 HDer, 2 DVDer og en viftekontroller..... jaja, bare å finne fram vaselinen da gitt....

paknive_psuledninger.JPG

Endret av paknive
Lenke til kommentar

Nå var det litt mer i update`en ja, men jeg ser fremdeles ikke hva du skal gjøre :hmm:

Etter det jeg kan forstå, er det:

• Ta utav delene i en DELL
  • Sette DELL-delene + noen nye deler inn i et Asus Vento-kabinett
  • Tro at dette
    A) Kvalifiserer til worklog
    B) Ser fint ut

Har jeg rett nå?

Lenke til kommentar

kommer flere bilder i morgen sannsynligvis, har tatt av hele fronten nå og går over alle løse ledninger med krympestrømpe og legger de litt mer ut av veien enn de ligger nå.

sigen Skrevet 26/06/2005 : 00:37

Nå var det litt mer i update`en ja, men jeg ser fremdeles ikke hva du skal gjøre

Etter det jeg kan forstå, er det:

Ta utav delene i en DELL

Sette DELL-delene + noen nye deler inn i et Asus Vento-kabinett

Tro at dette

A) Kvalifiserer til worklog

B) Ser fint ut

Har jeg rett nå? 

:thumbup:

Stemmer det!

Lenke til kommentar

Sigen skrevet:

Da har jeg forstått rett ja

Dette har ingenting med worklog å gjøre

Fordi...?

En bildelogg over arbeidet som gjøres, fra den orginale maskinen til det ferdige er mildt sagt en kraftig modifikasjon.

Dessuten med alt arbeidet som gjøres ekstra med ledninger burde det ihvertfall kvalifisere....

Lenke til kommentar
Hva kvalifiseres som worklog?

Prosjekter du har begynt å arbeide på, og som ikke er ferdig ennå. Ferdige modder sendes til casemodgalleriet på www.overklokking.no. En worklog skal inneholde bilder med beskrivende tekst. Benytt prosjektets navn eller gi en _kort_ beskrivelse som emnefelt. Er det ikke din egen worklog, skal du heller ikke poste en tråd i denne kategorien (bruk "case mods" til slikt).

Dette er ikke et prosjekt du bygger, og det er ikke en kraftig modifikasjon. Dette er ganske enkelt bytte av kabinett, oppgradering av maskinvare, og rydding i kabinettet.

Dette er noe jeg gjør hver dag (15 år gammel, eldre maskiner på rommet i tillegg til "kraftmaskinene" mine)

Når du er ferdig kan du poste i "Ditt kabinett"- og "Hvordan ser det ut inni kabinettet ditt?"-trådene, men det er for drøyt å kalle dette e n worklog.

Men nå lar vi dette ligge til en moderator har vært å kikket på det, shall we?

Lenke til kommentar

Må si meg enig med paknive her, dette er en worklog med dokumentasjon på arbeidet som gjøres.

Må vel ikke være full pakke med hjemmelaget vannkjøling, utskjæring og flammelakkering av kabinettet for å kvalifisere til worklog.

Så vidt jeg kan se står det ingen ting i 'regler for bruk av worklogs' som tilsier at denne ikke skal kvalifisere som worklog. Dette fordi 'regler for bruk av worklog' ikke sier noe om hva som må gjøres og hvor omfattende arbeidet skal være.

Endret av asdfgh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...