paknive Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Sånn, da er varene bestilt og første steg på veien for prosjekt: Ferrari! Prosjektet kommer til å bestå av deler fra en Dell Dim 4600, et Asus Vento kabinett og diverse varer som nå er bestilt(og alt uten dragen her hjemme aner noen ting... ) Deler: Asus vento kabinett Samsung SpinPoint 200GB SATA2 NEC DVD recorder ND-3500A IDE Blavk OEM TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Apacer PC3200 DDR-DIMM 512 NorthQ Strømforsyning 4001SX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA Bitspower Silent Storm CPU-Kjøler 120mm(12-24db) Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 gram CoolerMaster AeroGate II Black Western Digital 200GB SATA Western Digital 80GB 133ATA Western Digital 80GB 133ATA "Gud-vet-hva" 120GB 133ATA 2600MHz P4 Så kommer bildene eterhvert som varene kommer i hus og Dell'en ribbes.... Og dragens reaksjoner også muligens.... Tips, hint, meninger og annet mottas med takk!! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Har du noen skisser? Det er ikke en worklog før det er bilder eller skisser med. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hva går dette ut på? Litt mer utfyllende hadde vært flott, f.eks. hvem dragen er? Skisser er bra, og når begynner du? Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Men HVA har du tenkt å gjøre? Lenke til kommentar
paknive Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Altså, hvis man ser på kabinettet så ser man straks hvorfor proskjektet har fått navnet ferrari.... Dellen skal parteres, og ofres for å prøve å sette sammen stil og fart i en kreasjon.... mye plass, fart og stil i samme kasse. Dragen-> min til tider ganske så hissige samboer.... litt uvisst hva hu sier mener om kabinettet som kommer til å trone på soverommet vårt... Og ja, bilder kommer straks, skulle allerede vært inne, hadde det ikke vært for at c: i dellen må formateres skikkelig pga virus og være i tipp-topp stand til prosjekt ferrari iverksettes... sjekket med posten nå, og pakkene ligger på posten og venter på meg nå..... så da blir det rett ned og hente de i morgen i lunchen..... Lenke til kommentar
paknive Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Sitter og vurderer om jeg skal søke litt forskjellige nettbutikker om litt "sponsing"..... har et 9800pro kort, men er jo ikke helt Ferrari-raskt det liksom... Gudene vet hvor mye/lite gehør jeg får, men skader jo ikke akkurat å prøve da.... Lenke til kommentar
paknive Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 jada masa..... hehe kommer til å bruke kameraet ganske heftig i morgen og se hva jeg får til med den bærbare her for å dokumentere begivenhetenes gang.... Lenke til kommentar
sigen Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Enda ikke nok til å kalle dette en worklog, og jeg er fremdeles usikker på hva du skal gjøre. Det skjermkortet kan du nok se langt etter, du har vel ikke noen gode 3Dmark-scoores eller noe sånn? Hvis ikke, glem det /(mulig du får rabatt thou) Lenke til kommentar
paknive Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) sånn! da var vi igang igjen! her har vi da akkurat hentet varene på posten Ble jaggu trangt gitt.... Her er "offeret" en Dell Dimension 4600, dens siste timer i live.... Åpnet opp, uff ikke mye bra..... Close-up av rotet-- Kassa klar til utpakking, damn det var litt større enn dellen gitt... Forfra: Side: Og bak: Stakkars lille Dellen, ferdig partert... Og de nye delene Endret 25. juni 2005 av paknive Lenke til kommentar
sigen Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Det var ikke mye til update. Du kunne ikke i det minste tatt noen bilder der du pakker ut tingene? (og hvorfor kjører du Ford? Har du masse penger du? ) EDIT: Og vi har enda ikke fått høre hva du skal gjøre Endret 25. juni 2005 av sigen Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Blir interessangt å se hvordan det kabinettet ser ut i real Life. Endret 25. juni 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
paknive Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 og for de som ikke har skjønt det, jeg skal prøve å forandre en "lada" av en dell, til en stilfull og grasiøs skapning, med trekk som minner om en ferrari, mye kraft, plass og litt stil. Ryddig, kjølig og pent Lenke til kommentar
paknive Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) fronten åpnet, hmm er må det åpnes litt mer gitt.... sånn, montert, men må få ordnet litt med de resterende panelene gitt, ikke mye stil i de gitt... PSUen, kom jaggu ferdig med strømpe, da slapp men jaggu endel timer med ekstra jobbing der heldigvis... hehe PSUen ferdig montert. Hmm.. lange ledninger.... får se hvor vi gjør av de når ting begynner å bli montert... hmm.. og her skal man jaggu klare å presse inn 6 HDer, 2 DVDer og en viftekontroller..... jaja, bare å finne fram vaselinen da gitt.... Endret 26. juni 2005 av paknive Lenke til kommentar
sigen Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Nå var det litt mer i update`en ja, men jeg ser fremdeles ikke hva du skal gjøre Etter det jeg kan forstå, er det: Ta utav delene i en DELL Sette DELL-delene + noen nye deler inn i et Asus Vento-kabinett Tro at detteA) Kvalifiserer til worklogB) Ser fint ut Har jeg rett nå? Lenke til kommentar
paknive Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 kommer flere bilder i morgen sannsynligvis, har tatt av hele fronten nå og går over alle løse ledninger med krympestrømpe og legger de litt mer ut av veien enn de ligger nå. sigen Skrevet 26/06/2005 : 00:37 Nå var det litt mer i update`en ja, men jeg ser fremdeles ikke hva du skal gjøre Etter det jeg kan forstå, er det: Ta utav delene i en DELL Sette DELL-delene + noen nye deler inn i et Asus Vento-kabinett Tro at dette A) Kvalifiserer til worklog B) Ser fint ut Har jeg rett nå? Stemmer det! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Da har jeg forstått rett ja Dette har ingenting med worklog å gjøre Rapportert EDIT: Fjernet all tvil Endret 25. juni 2005 av sigen Lenke til kommentar
paknive Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Sigen skrevet: Da har jeg forstått rett ja Dette har ingenting med worklog å gjøre Fordi...? En bildelogg over arbeidet som gjøres, fra den orginale maskinen til det ferdige er mildt sagt en kraftig modifikasjon. Dessuten med alt arbeidet som gjøres ekstra med ledninger burde det ihvertfall kvalifisere.... Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Hva kvalifiseres som worklog? Prosjekter du har begynt å arbeide på, og som ikke er ferdig ennå. Ferdige modder sendes til casemodgalleriet på www.overklokking.no. En worklog skal inneholde bilder med beskrivende tekst. Benytt prosjektets navn eller gi en _kort_ beskrivelse som emnefelt. Er det ikke din egen worklog, skal du heller ikke poste en tråd i denne kategorien (bruk "case mods" til slikt). Dette er ikke et prosjekt du bygger, og det er ikke en kraftig modifikasjon. Dette er ganske enkelt bytte av kabinett, oppgradering av maskinvare, og rydding i kabinettet. Dette er noe jeg gjør hver dag (15 år gammel, eldre maskiner på rommet i tillegg til "kraftmaskinene" mine) Når du er ferdig kan du poste i "Ditt kabinett"- og "Hvordan ser det ut inni kabinettet ditt?"-trådene, men det er for drøyt å kalle dette e n worklog. Men nå lar vi dette ligge til en moderator har vært å kikket på det, shall we? Lenke til kommentar
So|o Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Må si meg enig med paknive her, dette er en worklog med dokumentasjon på arbeidet som gjøres. Må vel ikke være full pakke med hjemmelaget vannkjøling, utskjæring og flammelakkering av kabinettet for å kvalifisere til worklog. Så vidt jeg kan se står det ingen ting i 'regler for bruk av worklogs' som tilsier at denne ikke skal kvalifisere som worklog. Dette fordi 'regler for bruk av worklog' ikke sier noe om hva som må gjøres og hvor omfattende arbeidet skal være. Endret 26. juni 2005 av asdfgh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå