Gå til innhold

Feilmelding i dxdiag - Konsekvenser?

Anbefalte innlegg

Jeg har et SiS 7012 Wave integrert lydkort.

I de siste årene har jeg hatt en rekke problemer med spill som slutter å fungere i en eller annen fase. Det kan være ved oppstart, eller et lite stykke inn i spillet. Fellesnevneren for alle feilene synes å være når det kommer/skal komme musikk/tale. Etter min fatteevne har jeg en maskinspec som skal takle de spillene jeg har forsøkt. Det eneste jeg er usikker på er DirectX-kompatibiliteten til lydkortet mitt. Call of Duty krever f.eks "DirectX 9.0b kompatiblet lydkort". Selv aner jeg ikke, eller finner ikke ut hva mitt lydkort støtter, men spillet slutter å fungere på samme sted.

Imidlertid får jeg følgende feilmelding/varsel opp når jeg tester Directsound i dxdiag: "Lydkortet støtter ikke maskinvarebufring. Lyder spilles bare av fra programvarebufre."

Kan jeg tolke ovennevnte feilmelding som et tegn på at lydkortet mitt ikke støtter DirectX 9.0b?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan virke som om DirectX ikke er helt kompis med lydkortet ditt ja...

Hva enn som er galt med det, så er løsningen enkel. Kjøp et nytt!

Kan anbefale Creative Audigy Player, har dette selv og er veldig fornøyd. Creative Audigy 2 Value er også et alternetiv, det støtter også 7.1 hvis du har behov for det. (og er billigere(?))

Mange sier at det ikke er viktig med et bra lydkort, men har du rimelig gode høytalere (feks. et 5.1 anlegg) så merker man det godt (klarere lyd, EAX osv.)! EAX er en fantastisk oppfinnelse og løfter lydopplevelsen i spill med mange hakk!

Endret av OpusNR1
Lenke til kommentar

Takker for svarene! Ja, jeg har forsøkt å oppdatere driverne omlag 17 ganger, men det synes ikke å hjelpe (skal forsøke en gang til, siden det ble foreslått) :-)

Jeg har hatt mistanke lenge om at maskinen er moden for nytt lydkort. Skal kikke på forslaget ditt.

Forresten, så fikk jeg heller ikke igang TCM 2005 som jeg kjøpte på billigsalg... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...