Gå til innhold

Nokia 6230i Vs SE K750i

msh

Anbefalte innlegg

Hvilken av disse er best?Hvilken anbefaler dere og hvorfor?

Jeg har T610 nå,og har hatt siden den kom.Vil helst egentlig ha en annen tlf nå.Det er litt dum at Sony lagde samme design på K750i :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har både k750i og 6230i, og nettopp solgte 6230i i dag. Jeg liker begge, men k750i er bedre på alle måter; skjerm, lyd- og fm radio kvalitet, tar bedre bilder, følger til og med med en USB kabel, dette må du betale ekstra for hvis du skal kjøpe 6230i.

Den eneste fordel med 6230i nå, er at den har utskiftbar deksel, og dette er viktig hvis du er den type som skifter mobil kun etter ett år eller to. Blir telefonen stygg og ripete etter noen måneders bruk så er det bare å bytte ut dekselet og du har en telefon som ser ny ut igjen. Men nå skifter jeg mobil nesten anne hver måned, så klarer ikke lenger å slite ut mobilen før jeg selger den :blush:

Lenke til kommentar
Hvordan er symbian telefonene?Jeg ser at de ikonene er uten animasjon,og at de er i 2d.Går det ann å endre på det?

Hæ? Hva mener du?

Ingen av de to er Symbian-telefoner hvis det var det du trodde..

Jeg vet at de ikke er symbian telefoner,men jeg lurte på om det går ann å få animerte ikoner på symbian telefoner?

Lenke til kommentar

6230i har skarpere skjerm enn K750, siden DPI er høyere ;)

Personlig liker jeg 6230i best, men synes skrifttypen (og størrelsen) de bruker enkelte steder er helt på trynet, som f.eks i wap-browseren. Minnestandarden på 6230i er også mye bedre enn på K750.

Lenke til kommentar

Jeg har Nokia 6230i. Har ikke erfaring med K750i, utenom alt jeg har lest om den på internett.

På papiret har K750i de beste dataene.

Utseendemessig ser den dog litt kjip ut. Billig plastikk. Nokiaen er langt smekrere, og finishen ser bedre ut. Dessuten kan man, som andre har nevnt, bytte deksler. Fint dersom dekslene blir slitt, ikke minst linsebeskyttelsesglasset (dersom ikke tannkrem eller Displex slipepasta hjelper). Linseglasset burde vært nedsenket i bakdekslet. K750i har skikkelig beskyttelsesdeksel, men det stiller godt ut på baksiden, og gjør telefonen mer klumpete. Dessuten er det sikkert lett å åpne det ved et uhell, for de som må ha mobilen i lomma.

Det er ut som det er en del innkjøringsproblemer med K750i, men softwaren skal kunne oppdateres av brukeren. Hvorvidt enkelt eller smertefritt dette skjer, er det ulike erfaringer med.

Det ser ut som K700i har den beste mp3-spilleren mht bassgjengivelse og brukervennlighet. For øvrig er lyden i 6230i virkelig ren og klar. Begge telefonene har equalizer, men K750i har en ekstra Bass Boost innstilling.

Nokia leverer nå adapter, slik at man kan bruke hodetelefoner med 3,5mm jack. Den koster ca 160 kr. Jeg kjøpte en denne uka fra www.komplett.no

En liten ulempe med adapteren er høye klikkelyder når man trykker på taster, eller mellom hver låt når man spiller mp3, men det skal jeg kunne leve med.

K750i har også mulighet for 3,5mm hodetelefoner, men etter det jeg har oppfattet er det et uttak plassert på de hodetelefonene som leveres med K750i. Ikke vet jeg.

Nokiaen er en drøm å sette opp. Installasjon av PC-programvaren og bluetooth gikk som på skinner, og jeg ble trygt veiledet gjennom prosessen. Nettopp på dette området synes jeg Nokia er virkelig brukervennlige.

Begge telefonene har e-postklient, og begge kan sende vedlegg. På 6230 er det dessverre begrenset til lusne 100kb, det vil si mye mindre enn størrelsen på et bilde i MP-kvalitet. Håper jo K750i kan sende større vedlegg enn det, men den tar jo ennå større bilder.

6230 har multitasking, det vil si at man kan la radio eller Mp3 kjøre i bakgrunnen. Det er jo bra til ikke å være Symbian-telefon. Om K750i har multitasking vet jeg ikke.

Begge telefonene har radio, men på K750i er det RDS-radio. Dessuten skal antennefølsomheten være meget god.

6230 bruker minnekort som skal være en del rimeligere i innkjøp enn K750i, men den ulempen oppveies sikkert med renter da man på K750i kan bytte kort uten å skru av telefonen (og fjerne batteriet)

I utgangspunktet taler vel det meste for K750i, selv om jeg er kjempefornøyd med min 6230i. Spørsmålet er hva man trenger av aktuelle funksjoner og utbyggingsmuligheter.

6230i er den mest konge telefonen jeg har hatt, og jeg har hatt mange telefoner, men jeg har ennå ikke prøvd K750i!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...