trygveaa Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Når jeg validerer websidene mine står det alltid at den er tentatively valid, f.eks.: "This Page Tentatively Validates As XHTML 1.0 Strict (Tentatively Valid)!" Jeg klarer ikke å rette opp så den blir valid, hva må jeg rette opp? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Står det ikke en grunn til at den er tentatively valid under meldingen? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Det betyr at den validerer, MEN at du ikke sender riktig header. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Står det ikke en grunn til at den er tentatively valid under meldingen? Jo, men jeg forstår ikke hva jeg skal gjøre. Dette står det: "The uploaded file was tentatively found to be Valid. That means it would validate as XHTML 1.0 Strict if you updated the source document to match the options used (typically this message indicates that you used either the Document Type override or the Character Encoding override)." Det betyr at den validerer, MEN at du ikke sender riktig header. Hva må jeg gjøre for å fikse det? Edit: Det står også: "No Character Encoding Found! Falling back to UTF-8." Jeg har ikke funnet ut hvordan jeg fikser dette (er ganske ny på html/xhtml koding). Kan det være derfor den bare er tentatively valid. Endret 20. juni 2005 av trygveaa Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Sett inn: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> ..mellom <head> og </head> Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Tusen Takk! Det fikset begge deler, nå står det: This Page Is Valid XHTML 1.0 Strict! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Men trenger du det, egentlig? Skal ikke begynne å dra igang enda en HTML vs XHTML-diskusjon her nå, men hvis du ikke trenger xml, ser jeg ikke poenget med at du bruker XHTML... Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Nei, det er ikke sikkert. Det er ikke sikkert at jeg kommer til å bruke xhtml isteden for html heller. Holder på å lære meg begge deler. Men at siden var tentatively valid og ikke valid stod det selv om jeg brukte html, så jeg hadde bruk for taggen som Loomy sa uansett. Endret 20. juni 2005 av trygveaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå