edelgris Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Jeg får svart-hvitt bilde når jeg kobler min inspiron 4100 til tv'en ... noen som har liknende erfaringer eller noen tips til meg? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 hva med å *gisp!* bruke søkefunksjonen? Lenke til kommentar
edelgris Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2002 Quote: Den 2002-07-23 20:16, psilocybe skrev:hva med å *gisp!* bruke søkefunksjonen? s-video/scart/composite har *gisp* ikke søkefunksjon - signalet deres går direkte inn på en av-kanal. Lenke til kommentar
hwl Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Kunne tenke meg han tenkte søkefunksjonen i forumet, da dette er besvart flere ganger tidligere... Men, løsningen er å sjekke hva slags signal du sender ut fra tv-ut porten, som standard er den satt til NTSC som er det amerikanske systemet, og da vil tv-bildet bli sort/hvitt, men hvis du går inn å endrer dette i instillingene til PAL, som er det systemet som brukes i Norge, skal du få farge på bildet. Håper dette fungerer! Lenke til kommentar
lerun Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Du vil også få svarthvitt hvis maskinen sender ut s-video og tv'en tror det er rgb. Altså du har en s-video kabel lignende sak ut fra datan, som går over til en scart på tv? Enten gå inn i meny systemet til tvn og endre av inngangen til å forstå at signalet som kommer inn er s-video. Eller gå inn på kontroll panel og skjermkort funksjonene, der kan man endre signal ut fra automatisk til enten s-video eller rgb (heter noe annet på maskinen, blandings et eller annet) Håper dette hjelper Lerun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå