Gå til innhold

Forumets fotokonkurranse juni 2005 - Avstemming!


Stem på det bildet du liker best!  

99 stemmer

  1. 1. Stem på det bildet du liker best!

    • ~Alex~ : Huske
      0
    • SoloNo : Værfast
      8
    • PT : Hund
      2
    • Ritz : En natt i fjor sommer
      7
    • miCro : Skjærgårdsidyll
      1
    • JBlack : Midtsommeridyll
      8
    • SW-547 : Sommernatt og fullmåne
      0
    • P.E.R.J : Gul blomst
      1
    • _RebooT_ : Solnedgang på Halsnøy
      2
    • Marius_EV : Sola Airshow
      2
    • Osse-Mon : Min fars katt
      2
    • mcbeef : Dyreparken i Kristiansand
      0
    • Pippin79 : Surfgirl
      8
    • auditman : Skjell
      0
    • Mikkle : Hyttetur og kuer
      3
    • jonnyloe : Sommerens mål er nådd
      2
    • terte : Sommerminner
      11
    • norma_saw : Hund
      2
    • digiMAX : Sommer og løvetann
      1
    • kanne : Sommerstemning
      2
    • Lapette : Sommer for de gale
      1
    • Gef : Liten i sommeren
      0
    • Kristallo : Sommertanker
      3
    • ThOmas : Strandet idyll
      1
    • Pallesen : Bading, sol og sommer
      21
    • wehee : Humle på blomst
      1
    • jakobvinge : Nært på sommeren
      3
    • JohndoeMAKT : Chronostop
      5
    • TheDarkListener : Du får ikke ta bilde av meg
      0
    • jonk555 : Kattevask
      1
    • ruva : Lazy on a sunny afternoon
      1


Anbefalte innlegg

Jøss, for en sommerstemning man fikk av bildene til månedens konkurranse. Og ikke minst var nivået høyt. Vet at det ikke er lett å finne sin favoritt blant alle disse gode bidragene, men dere får prøve.

 

Bildene ses her:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=425649

 

Stem på det bildet du liker best. Avstemmingen stoppes 31. juni klokken 22:00. Den deltakeren som da har flest stemmer, vinner junikonkurransen 2005.

 

Lykke til alle sammen, og kom gjerne med kommentarer i denne tråden.

 

Samtidig kan dere jo begynne å planlegge neste måneds konkurranse. Tema er "Opptur". Kreative forslag settes pris på

 

Generell diskusjon rundt selve fotokonkurransen kan dere gjøre i følgende tråd:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=360673

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemte på terte's "Sommerminner"

Nyydelig bilde som sagt, flotte farger og meget godt teknisk gjennomført.

Et slikt bilde hadde jeg unektelig vært skikkelig stolt av :D

 

Edit: Når jeg ser på de forskjellige bildene som har kommet inn, må jeg si at "terte's" bilde er helt overlegent de andre! Kvaliteten er en helt annen klasse.

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
For en gangs skyld stemte jeg på meg selv. Mitt bilde har helt klart best sommerstemning, samt at det ikke er noen klisje slik som 'barn i sommereng', 'damerumpe' osv.

 

Jada, jeg er skamløs nå. :tease:

Jeg kan dessverre ikke støtte deg der. Jeg får absolutt ingen sommerstemning av det bildet. Fototeknisk er det et godt bilde, men motivet har jeg sett mange ganger før. I omtrent alle brosjyrer for norske tettsteder finner du lignende bilder.

 

Pallesens bilde er det klart beste. Det har sommerstemning i bøtter og spann, det er et klassisk sommermotiv fremtilt på en spennende måte, og det er teknisk godt.

Lenke til kommentar
For en gangs skyld stemte jeg på meg selv. Mitt bilde har helt klart best sommerstemning, samt at det ikke er noen klisje slik som 'barn i sommereng', 'damerumpe' osv.

 

Jada, jeg er skamløs nå. :tease:

Jeg kan dessverre ikke støtte deg der. Jeg får absolutt ingen sommerstemning av det bildet. Fototeknisk er det et godt bilde, men motivet har jeg sett mange ganger før. I omtrent alle brosjyrer for norske tettsteder finner du lignende bilder.

Jeg leser så få slike brosjyrer....

 

Pallesens bilde er det klart beste. Det har sommerstemning i bøtter og spann, det er et klassisk sommermotiv fremtilt på en spennende måte, og det er teknisk godt.

Pallesens bilde er bra, men jeg synes det er bare et sommer-snapshot som hadde hørt mer hjemme i fotoalbumet, hadde det ikke vært for at det var manipulert. Verken utsnitt eller komposisjon er noe utover et hvilket som helst annet ferie-snapshot.

 

Og selve manipulasjonen stusser jeg også noe over, ettersom damen har fått en hvit halo rundt seg på tre av bildene, noe hun absolutt ikke burde ha dersom bildet var tatt med seriefunksjon og manuelle innstillinger.

 

Pallesens bilder er bra og interessant, mye fordi det er manipulert. Men det er ikke "klart det beste", verken objektivt eller subjektivt.

 

 

Og please, please, please, jeg vet at noen av dere som leser dette tenker at nå er JBlack bare sår og snurt fordi han ikke vant. Bare fortsett å tenke det, men ikke la det bli en del av diskusjonen. :tease:

 

De jeg synes fortjener å komme høyt er forøvrig:

Pallesen for fin sommerstemning og artig manipulasjon

Mikkle for fin idyll og godt komponert bilde

Jonnyloe fordi jeg elsker slikt landskap

Terte for etter min mening det best gjennomførte bildet, på tross av at jeg missliker barnemotiv generelt

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...