Gå til innhold

Hvilken skjerm er best av disse to?

Canavin

Anbefalte innlegg

skal ha meg en ny skjerm, og vil gå for en litt stor utgave :yes:

har plukket meg ut to stykker fra komplett.no, nemlig denne, en 23" HP , og denne, en 24" Samsung.

Hvilken bør jeg satse på?

bruker pcen i hovedsak til surfing. er ingen hardcore gamer men vil ha en skjerm som kjører spill som swat4 og fifa 2005 uten problemer (for et utrent øye :p )

Vissr du mener jeg er helt på jordet så bare si ifra .. :p .. er også åpen for andre forslag.

Endret av Canavin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal ha meg en ny skjerm, og vil gå for en litt stor utgave :yes:

har plukket meg ut to stykker fra komplett.no, nemlig denne, en 23" HP , og denne, en 24" Samsung.

Hvilken bør jeg satse på?

bruker pcen i hovedsak til surfing. er ingen hardcore gamer men vil ha en skjerm som kjører spill som swat4 og fifa 2005 uten problemer (for et utrent øye :p )

Vissr du mener jeg er helt på jordet så bare si ifra .. :p .. er også åpen for andre forslag.

>Hvilken bør jeg satse på?

>bruker pcen i hovedsak til surfing. er ingen hardcore gamer men vil ha en skjerm som >kjører spill som swat4 og fifa 2005 uten problemer (for et utrent øye :p )

Sitter og venter på HP L2335 selv , lest side opp og ned av tester på nettet og fått tips om å velge den kontra F2304. Den samsungen har treeeg dvs høy latency (25-30ms) så du får ghosting i spill osv, derfor ble den utelukket tvert her av meg (vi har tilsvarende på jobben, fine til cad / desktop men thats it).

Alternativene mine har vært :

Dell 24" - Bra skjerm men ikke så mye innganger etc, 1" større men koster litt i meste laget (ca 14k)

HP F2304 - Grei skjerm men fleste tester på nett anbefaller heller storebror L2335 som ikke har høytalere etc men ellers er rimelig lik på specs, testene jeg har lest sier den har bedre bilde. Prisen er noe stivere men min fra Sverige med litt dealing koster ca 5000, pris uten div rabatter og deals er ca 10500 mot 12500 i Norge. Personlig likte jeg ikke høytalerene på F2304 så derfor ble den utelukket pga det og at den har få innstillingsmuligheter mtp sokkelen, L2335 kan vippes sideveis osv.

DELL'n har jo bonusfaktor med 9:1 kortleser inkludert, spørs om det er verdt den ekstra prisen men ;) Kvalitetsmessig er den vistnok ikke så mye bedre enn HP L2335 iflg tester.

Lenke til kommentar

Takk for konstruktive svar. Dell'en dere refererer til virker syyykt bra =) Fikk lyst på den nå ;-) ..Hvem vet, kanskje jeg kjøper den? =)

Billig var den også (tatt i betraktning at den er diiiger =) )

har andre noen innvendinger eller kommentarer er jeg mer enn gjerne interessert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Samsungen, samt andre displays som har 25ms responstid er i mine øyne uaktuelle. Selv om du ikke spiller mye, så betaler du vitterlig ikke i overkant av 10.000 for en skjerm som ikke kan gi et ghosting-fritt bilde under raske bevegelser =)

-Stigma

Lenke til kommentar
DELL

:yes:

Husk skjermkort da. 7800 gtx er vel det eneste som drar spill i den oppløsningen :D

Nja går glatt med WoW, EQ2, GTA3 SA, BF2, HL2, CS-S etc i 1920x1200 med mitt X850XT-PE kort på min HP L2335. Men for de som av (u)vane har på 8x fsaa så bør de kanskje vurdere noe mindre skjerm da ingen gamer skjermkort pr idag vil klare den oppgaven med god flyt , selv ikke 7800 gtx ;-) (alternativt bør de slå av fsaa i allefall)

Lenke til kommentar

FSAA i en så sinsyk oppløsning er jo ganske unødvendig i mine øyne. Kanskje 2x om du er kresen på kvalitet. Vi snakker tross alt om høyere en full 1080i HD oppløsning. Riftene i kanter ved en slik oppløsning er ikke store, det kan jeg love =)

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...