Ustedalen Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Tenkte jeg skulle lage en liten FAQ til Pinnacle Liquid Edition. Hvor får jeg kjøpt Pinnacle Liquid Edition 6? Videoutstyr Digital Mediacomm Hvor mye koster Pinnacle Liquid Edition 6? 2875.00 - Skoleversjon; selges kun til studenter eller læresteder 2000.00 - Oppgradering fra Edition 4x/5x 3000.00 - Oppgradering til Liquid Edition 6 fra alle tidligere Pinnacle Studio versjoner. 9979.84 - Komplett redigeringspakke med analoge og digitale inn- og utganger for kameraer/spillere. Med Edition Pro har du en kraftig og fleksibel pakke med innebygd DVD forfatting, real-time effekter og profesjonelle funksjoner. Edition Pro leveres med et AGP skjermkort som har analoge og digitale inn- og utganger for video på breakout boks. Ca. priser! Anbefaler du LE? Ja, anbefaler det på det sterkeste. Selv liker jeg utsende og redigeringsmetoden i LE mye bedre enn i Premiere. I tillegg før du med ett avansert fargekorigerings verktøy som er veldig kjekt å ha. Jeg har installert LE, men Title Deko funker ikke! Dette er en feil som har oppstått hos mange. Du har sannsynligvis forhastet deg, og avslått installeringen av Title Deko når du restartet datamaskinen. Installer LE på nytt, og denne gangen husker du å installere alt! Hva slags hardware trenger LE for å kjøre? - Intel® Pentium® 4 Processor 2.4 GHz (3.0 GHz recommended) - Microsoft® Windows® XP Professional or Microsoft Windows XP Home Edition, Service Pack 1 or 2 (SP1 or SP2) - 512 MB RAM, 1GB recommended - AGP 4x Graphics card with 64 MB graphics RAM, Microsoft DirectX® 9 support (8x, 128 MB recommended) - Microsoft DirectX® 9 - Certified USB 2.0 Controller Overgangene virker ikke! Bruker du auto-dissolve ikonet på verktøylinjen? Hvis du bruker dette og "|" tasten på tastaturet, vil standard-dissolve være det du har satt det til. En annen ting kan være at den har restriksjoner (begrens til tilgjengelig media) slik at du får en begrensning pga du ikke har mer media å gå på ved overgangen. Og husk at du må ha sporet aktivt. Det vil si at dette sporet skal være lyseblått. På noen av effektene står det Not available! Reinstaller LE! Hvor er lydverktøyet? Hvordan setter jeg slowmotion rett inn i en scene? Høyreklikk på klippet og velg "Add Linear TimeWarp" (Angi hastighetsendring) Hvordan henter jeg ett bilde fra filmen? Hent opp kameraikonet ved å høyreklikke på verktøylinja, velge "Customize" og dra ned kameraikonet til en plass på verktøylinja fra "Specials" Hvordan bruker jeg blue/greenscreen? Først av alt må du sette opp en grønn eller blå vegg ved hjelp av maling og MASSE lys, eller du kan bruke Reflec Media løsninger. Når du har riktig materiale, er det ikke noe problem å fjerne dette med Liquid Edition. Her har du mange muligheter. I versjon 6 finner du flere effekter for chroma key. De beste her er dem som heter Green Screen og Blue Screen under "RealTime Clip FX" eller eventuelt den klassiske "Key" som du finner under "Classic Clip FX". Den klassiske finnes i alle Edition versjoner. Lek litt med disse til du finner de beste instillingene. Husk at du må ha annen video i sporet under det klippet som er filmet med farget bakgrunn. Filmen som ligger i sporet under, vil erstatte blå/grønn-fargen når du legger på key effekten. Jeg fikk ikke svar på mine spørsmål i denne FAQ'en Les brukermanualen, se på Pinnacles Opplæringsvideoer, les på Liquid Edition brukerforum eller still spørsmålet ditt her, så skal jeg svare så godt jeg kan (husk at min kunnskap ikke er all verden) Tråden vil bli oppdatert Endret 20. juni 2005 av tn_00 Lenke til kommentar
adonis Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Veldig godt initiativ! Keep up the good work! /Øystein Lenke til kommentar
Kenny-boy Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) EDIT: hadde visst fått kinesisk versjon.... Endret 8. august 2005 av Kenny-boy Lenke til kommentar
AlxW Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hva er forskjellen på studentversjonen, og fullversjonen? Alx Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Om du ikkje får svar av nokon, ta kontakt med ein av forhandlarane. Pinnacle vart kjøpt opp av Avid for ei tid sidan, so med versjon 7 skifta programmet namn til Avid Liquid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå