Gå til innhold

MSI KT3 ULTRA2

Mr.TS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv hatt samme hovedkort.

Husker ikke hvilken bios versj jeg hadde men iallefall med disse komponentene

AMD XP 2000+, Twinmos 512mb pc 2100 fikk vel rundt 142 (284)fsb ut av den og fungerte greit.

Men alt kommer helt ann på hvor overklokkingsvenlig CPU,ram, hk er.

Lenke til kommentar

ehm...no har eg athlon xp 2500+(barton meina eg), 512mb ram (pc2700) , og eg yte en FSB på 166.....men eg har et lite overklikkings program, so testa kor masse fsb den ska tåle, og den helde på i maks et par min, før den restarta pcn.....

i sta greidde den opp til 194 i fsb, og då lure eg på om HK't muligens greie 200 i fsb :cool::roll:

Endret av Mr.TS
Lenke til kommentar
ehm...no har eg athlon xp 2500+(barton meina eg), 512mb ram (pc2700) , og eg yte en FSB på 166.....men eg har et lite overklikkings program, so testa kor masse fsb den ska tåle, og den helde på i maks et par min, før den restarta pcn.....

i sta greidde den opp til 194 i fsb, og då lure eg på om HK't muligens greie 200 i fsb  :cool:  :roll:

Det kortet har ikke AGP/PCI-lås, og overklokker disse i takt med FSB, noe som raskt fører til ustabilitet,

og mulig skade på hardware... :ermm:

Ved FSB på 200 Mhz vil PCI-frekvensen være på 40 Mhz, og AGP-frekvensen på 80 Mhz,

mens en FSB på 194 Mhz gir 39 Mhz på PCI og 78 Mhz på AGP... :cry:

Lenke til kommentar
Ja og IOM at det ikke er PCI, AGP lås så er det heller ikke lurt å sette opp fsb så mye.

Hva med MP kan du få satt den opp noe?

me MP, meina du CPU MultiPleier'n?

den trukje eg at eg kan stille på....men d irritera meg at på xp1900+'n min va den på 12, men på xp2500+'n er den 11....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...