Gå til innhold

Hvordan gjøre om Streaming .ASF > .MP3

unwill

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er abonnent på et nettsted som streamer ned radio-programmer med formatet .asf

Jeg har hørt på det på PCen, men nå ønsker jeg å ta det med ut så jeg kan lytte til disse programmene når jeg er utpå farten. I og med at jeg har en MP3 (som også støtter WMA) prøver jeg nå å få dette til.

Noen som har noen tips om programvare som kan gjøre jobben (gratis) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du konvertere .asf til .wma, eller bare laste ned .asf-filene slik at de blir liggende på PC'en?

Skal du bare ha .asf til .wma tror jeg det holder med Windows Media Encoder (søk på Google eller microsoft.com)

Skal du ha .asf-filene ned fra nettet kan du bruke NetTransport (søk på google).

Lenke til kommentar

Prøvde begge alternativene uten å lykkes.

Fikk en:

2005-06-22 19:47:34.511 HTTP/1.1 403 Forbidden

Av en eller annen grunn når jeg går til den linken så får man jo forbidden, men hvis man går inn på Windows Media Player og velger Open Location og paster inn linken så kan man høre det.

Det finnes også en .rm versjon av radio-programmene jeg hører på, blir det enklere å gjøre om realmedia (som streames fra nett) og gjøre om dem til mp3 eller er microsoft sin .asf enklere?

Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned ASF filene, men de er de knøttesmå filene som er på et par kilobyte som bare inneholder en referanse til hvor den ordentlige filen ligger på nett.

Eksempel:

<ASX VERSION="3">

<ENTRY>

<ref href="http://content.blabla.com/A000011-20050621-001.asf" />

</ENTRY>

</ASX>

Så selve innholdet ligger jo på serveren, og man har ikke tilgang til den filen fra en browser. Merkelig er det at jeg kan bruke Windows Media Player , File , Open Location, og taste inn den linken og få hørt på innholdet (når jeg har internett tilgang)

Forståelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...