praut86 Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Hei! Jeg har prøvd å sette opp phpsysinfo på webserveren, men jeg får da opp følgende feil melding: Error: phpsysinfo requires xml module. Jeg har prøvd å bruke instruksjonene fra denne linken, men får samme feil da også Jeg får ingen feilmeldinger bortsett fra når jeg bruker instruksjonene der, utenom noe med mysql (det trenger jeg vel ikke til phpsysinfo? jeg tok bort " --with-mysql=/usr " se nedenfor) Har lagt inn følgende: expat-1.95.8 flex-2.5.4 httpd-2.0.50 php-5.0.4 libxml2-2.6.11 jeg har fått samma feilmeldinga uansett php versjon - ./configure --with-apxs2=/usr/local/apache2/bin/apxs --enable-bcmath --enable-calendar --with-xml --with-expat-dir=/usr Ingen error kommer opp når jeg konfigurerer / innstallerer php med den kommandoen, så jeg skjønner ikke helt hva som kan være feil! Noen som kan hjelp meg litt her? Har søkt litt rundt, men jeg finner ikke noe nyttig som kan hjelpe meg ut! håper på svar - mvh praut Endret 20. juni 2005 av praut86 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Kvifor ikkje berre brukte pakkesystemet til distribusjonen din? Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Kvifor ikkje berre brukte pakkesystemet til distribusjonen din? Takker for rådet Har faktisk aldri tenkt på det du nevnte, etter litt prøving og feiling ser det ut til at alt funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå