tkorsvold Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Hei, Jeg skal kjøpe meg en fotoskriver og vil ha det beste som finnes. Har vurdert Canon Pixma 8500, Canon i990, Epson R2400 og Epson R800 så langt. Men ingen av dem er vel perfekte. Noen tips til andre alternativer? A3 er et pluss men definitivt ikke et must. Jeg kan strekke meg opp til 10 000kr, så penger bør ikke være noe problem. mvh Thorstein Endret 26. juni 2005 av faaeri Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Hvis du tar en titt på akam.no's anbefalinger (high-end) Så hvis du er ute etter noe utover dette er det bare til å ta en titt i produktguden over blekkskrivere og går på de dyreste printerne får du vel det med høyest kvalitet! -MortenGj EDIT: trykkleif Endret 20. juni 2005 av MortenGj Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Det har jeg allerede gjort :-) Men jeg er fortsatt i villrede. Hva tenker dere om innkjøp av sublimeringsskriver? Mvh Thorstein Endret 20. juni 2005 av tkorsvold Lenke til kommentar
lmopheim Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Har selv Canon i9950 og er veldig fornøyd med den. Absolutt topp utskrifter samtidig som driftsutgiftene er på et akseptabelt nivå. Håndterer formater opp til A3+. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hva tenker dere om innkjøp av sublimeringsskriver? Synes bildene fra sublimeringsprintere blir for glatte og sterile. Personlig liker jeg følelsen fra gode blekkskrivere mye bedre (har sett utskrifter både fra profesjonelle og low-end sublimeringsskrivere). Canon Pixma 8500 (A4) og A3 skriveren som heter i9500 eller noe sånt, lager meget gode utskrifter. Er vel blant de beste i dag. Har A3 skriveren på jobb (fotobutikk) og utskriftene fra denne gir høyere kvalitet enn den digre profesjonelle sublimeringsskriveren vi bruker ved bilde-til-bildekopiering (der kunden ikke har negativ). Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Ja, akkurat de to (pixma 8500 og canon i9950) vurderer jeg sterkt. Noen som vet hvor holdbare de utskriftene er? mvh Thorstein Lenke til kommentar
shonny Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Har en 'gammal' Canon S900, og når det gjelder kvaliteten på bilder er det ikke den som er problemet. Under et minutt på et fullfarve A4 er heller ikke å forakte. Denne har seks farvepatroner. De nye har åtte. Farvene er 'garantert' i 25 år dersom bildene ikke er i direkte sollys. Dette er her i Australia. Tenkte på en A3 (S9000), men fant det er bortkastede penger fordi det blir billigere å få de få A3 bildene laget hos han som selger skriverne her. shonny Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Hei igjen, Jeg tror det må bli Epson R2400. Den koster riktignok skjorta (10000 i Norge akkurat nå), men ser ut til å være det beste av det beste. Les test her: http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interacti...400/page-13.htm Hva tror dere? Det står jo at den ikke er 100% god på gloss, men er det egentlig så viktig at utskriftene er blanke og skinnende? mvh Thorstein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå