DarkKing888 Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 her er den beste nedlastings siden!: http://www.linuxiso.org har lastet ned redhat linux der selv.¨ men du MÅ ha en brenner og et program som leser .iso format. jeg ville anbefalt NERO 5. Lenke til kommentar
huf Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Kan noen fortelle meg i enkle steg hva jeg skal gjøre visst jeg skal få Redhat på maskinen min? Jeg har denne maskinen jeg sitter å skriver på nå, og så har jeg den andre maskinen som jeg skal ha Linux Redhat på.Den jeg skal ha Linux på har ikke internett, men den har brenner, men det har ikke den første. Så kan noen fortelle meg steg for steg sånn:1,2,3 hva jeg skal gjøre? Håper noen kan ta seg tid til å forklare en newbie dette! (P.S. Hva betyr "out of the box")? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Kjøp "Linux - installasjon og konfigurasjon" av David Elboth. Den tar for seg grunnleggende Linux, installasjon av Red Hat, konfigurering og masse annet. Og den inneholder 3 cd'er med Linux Red Hat og en del annet (StarOffice, Corel WordPerfect8, Demo av Quake for å nevne noe). Jeg kjøpte denne og "Linux - server og utviklingsmiljø" og har ikke angret et sekund. :smile: PS: Vil du ikke investere kan det hende biblioteket har dem. PPS: "out of the box" betyr at ting fungerer direkte ut av boksen, f.eks man tar en installasjons-CD og putter den inn i CD-ROM'en og så installerer det hele seg mer eller mindre på egenhånd. Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Quote: Dessverre, RedHat 7.3, standard desktop instl. krever at du har alle 3 cd'ene for hånd... :sad: Uhm... Jeg har installert div. RH(ikke 7.3, den er oppgradert), men ingen av de har krevd mer enn den første cd'en. Har RH gjort om på dette? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Hvis du er seriøs på å lære Linux, så må du legge ned litt innsats selv. Du har fått linker til dokumentasjon der du finner alt du trenger til installasjon osv. Hvis du må laste ned over ISDN, så vil jeg anbefale at du kjøper CD'ene bulk fra f.eks. http://www.linuxbutikken.no/product_info.p...products_id=378. Du får da kun CD'er, ingen dokumentasjon. Men billigere enn å laste ned tre fulle CD'er over ISDN (20+ timer per CD). Du kan da i tillegg laste ned dokumentasjons-CD'en som du finner her: ftp://ftp.uninett.no/pub/linux/RedHat/red...7.3/en/iso/doc/ (55MB) Hvis du velger å gå for RedHat, så finner du dokumentasjon spesifik for RedHat her: http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/. Å komme i gang med Linux er ikke like lett som Windows (enda). Alternativet er som sagt å kjøpe en bok om emnet. Da vil bonusen være at du får med en distribusjon + software. Les dokumentasjonen FØR du begynner å installere. Lenke til kommentar
huf Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 Quote: Den 2002-07-25 00:36, sofTest skrev:Hvis du er seriøs på å lære Linux, så må du legge ned litt innsats selv. Du har fått linker til dokumentasjon der du finner alt du trenger til installasjon osv. Hvis du må laste ned over ISDN, så vil jeg anbefale at du kjøper CD'ene bulk fra f.eks. http://www.linuxbutikken.no/product_info.p...products_id=378. Du får da kun CD'er, ingen dokumentasjon. Men billigere enn å laste ned tre fulle CD'er over ISDN (20+ timer per CD). Du kan da i tillegg laste ned dokumentasjons-CD'en som du finner her: ftp://ftp.uninett.no/pub/linux/RedHat/red...7.3/en/iso/doc/ (55MB)Hvis du velger å gå for RedHat, så finner du dokumentasjon spesifik for RedHat her: http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/. Å komme i gang med Linux er ikke like lett som Windows (enda). Alternativet er som sagt å kjøpe en bok om emnet. Da vil bonusen være at du får med en distribusjon + software. Les dokumentasjonen FØR du begynner å installere. Tusen takk skal du ha sofTest , du hjepte meg mye der! Nå tror jeg at jeg ender opp med å kjøpe meg Red Hat, kanskje den boken til David Elboth også... mvh En nesten bruker av noe annet enn Windows :wink: Lenke til kommentar
obotron Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Quote: Den 2002-07-24 19:30, TiaZzz skrev: Quote: Dessverre, RedHat 7.3, standard desktop instl. krever at du har alle 3 cd'ene for hånd... :sad: Uhm... Jeg har installert div. RH(ikke 7.3, den er oppgradert), men ingen av de har krevd mer enn den første cd'en. Har RH gjort om på dette? Vel, sist jeg la inn RH, måtte jeg ha 3 stk cd'er inn for å få fullført installasjonen.. Om du fjerner en haug av pakker er det vel mulig at du slipper unna med 1 cd, men da snakker vi om dep. som feiler i øst og vest! Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Quote: Vel, sist jeg la inn RH, måtte jeg ha 3 stk cd'er inn for å få fullført installasjonen.. Om du fjerner en haug av pakker er det vel mulig at du slipper unna med 1 cd, men da snakker vi om dep. som feiler i øst og vest! Du gjorde ikke noe lurt som "install everything" eller no sånt, da? Kan være dumt når distroen kommer på over en cd. Jeg tror du valgte "feil" når du installerte. Du skal ikke trenge mer enn første cd'en. [*] Sikkert masse fint på de andre også, men de trenger du ikke. [*] Er ikke 100% sikker på dette. Frem til RH 7.2 var det ikke slik i alle fall. Lenke til kommentar
huf Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Skal snart til Oslo. Er det noen som vet om en butikk e.l. som selger lærebøker om Linux/Red Hat på NORSK, der det også følger med Red Hat på CD? for eksempel denne: David Elboth Linux - Installasjon og konfigurasjon 166 sider, illustrert IDG Norge Books På forhånd takk for alle svar. _________________ Chieftec medium tower Lilla Asus A7V333-RAID XP 1800+ 512 MB DDR RAM GlobalWin TAK68, 40 grader load, 50 grader max Geforce 2 MX400 64 MB Sony 52x [ Denne Melding var redigert av: huf på 2002-07-26 13:53 ] Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Den er da vitterligen på mer enn 166 sider. Min er på over 300. Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Sist jeg var innom hadde de bøkene på på Akademika på Blindern. Det er i alle fall den butikken jeg har vært i her i Norge med mest Linux literatur. Lenke til kommentar
kenski Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 jaheisan, det du bør gjøre er å lese en linuxs bok. det gjorde jeg. og LIJNUX R DET BESTE!!! Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 http://www.haugenbok.no Gratis frakt og betaling via vedlagt faktura! mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå