Gå til innhold

kjøling av gainward 6800 gt glh

jaf

Anbefalte innlegg

Har lest gjennom forumet for og se efter en vifte til gainward 6800 gt glh som gir BEDRE KJØLING enn standardviftene.Finner bare anbefalinger om stillere vifter.Er det noen som vet om en vifte som virkelig KJØLER bedre?Har litt prob. med og kjøre på maks ,da det plutselig fryser og skjemen blir full av artifaks.Går helt greit på standard innstilling. :dribble:

400*1200 på maks 350*1000 på standard

Temp på ca 68 på maks

Endret av jaf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har montert den AC NV5 kjøleren op 6800 Ultra kortet mitt for noen dager siden og som andre sier så har tempen sunket kun med få grader, 3 for å være presis.

Nå må det sies at det er thermal trotteling på skjermkortvifta til 6800 kortene (i allefal på mitt) så dette er ikke annet en forventet ettersom vifta vil gå saktere jo kaldere kortet blir.

Regner med at dette vil gi pene resultater på load.

Det er forresten grenser på hvor kalde man kan få top kortene på luft.

Det er jo allerede ganske heftige kjølere på disse kortene originalt.

Var faktisk heatpipe på minnekjøleren på kortet mitt.

Har sett bilde på hvordan modde AC kjøleren for å få den mere effektiv men har ingen link til det.

Lenke til kommentar

Satt akkurat nå i kveld og plukket av orginalkjøleren på mitt nye Gainward 6800GT gs. (Skal ha på vannblokk.)

Og som andre er inne på tror jeg, bare ut fra hva jeg har sett her i kveld du skal opp i relativt kraftig erstatningskjøler for og se noe nevneverdige temperatur forbedringer.

Jeg må si jeg ble svært imponert over innmaten i den orginale kjøleren. Det var skikkelig massiv kobber, med masse løvtynne blader. Forventet en forbedring av den som sitter på 6600GT glh kortet mitt, som er jallablikk- skrammel, som ser fint ut utenpå, og som er uten spor av kobber...

Det eneste jeg la merke til som kanskje ikke så så bra ut, var at trykket mot minnebrikkene så ut til og være litt "tilfeldig" Og det er jo en gang slik at ingenting blir bedre enn det svakeste ledd, så om en minnebrikke blir for varm, stopper alt.

Har som sagt egentlig ingen veldig gode råd og gi, men den orginale kjøleren var så bra at jeg syns jeg måtte nevne det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...