Dotten Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Hagen presser sikkert bare på for å få seg mer makt. Og så gir han seg når det virkelig gjelder. Om han står på sitt blir jeg overrasket, positivt, på en måte At han ønsker mer makt, er jo klart. Men om han gir seg å dette det tviler jeg på. Jeg spår følgende utfall om ikke SV/AP/SP får flertall: - SV/AP/SP danner mindretallsregjering. - H/KRF/V danner regjering uten Bondevik som statsminister. - Den borgerlige regjering danner regjering med Bondevik som statsminister etter å ha inngått kompromiss avtale med FRP. F.eks. at FRP får ministerpost i regjering. Uansett, jeg tror ikke FRP trekker tilbake utspillet, de har da alt å tape på det. Ballen er nå spilt over til regjeringen, det rasjonelle ville være for Bondevik å trekke sitt kandidatur. Men jeg tviler på at det vil skje. Endret 23. juni 2005 av Dotten Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Ser ut som Hagen er på stemmefiske, og vi kan vel vente oss en rekke kontroversielle utspill fremover. Her er dagens: Å være homo er ingenting å feire Lenke til kommentar
Alfa & Omega Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg kan ikke helt forstå hva Hagen vil med det utspillet der. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Det forstår jeg. I samfunnet i dag er det mange som er opptatte av å uttrykke sin legning så ekstremt at de er garantert at alle får det med seg. Når var forrige gang en heterofil gjorde det som du så? Heterofilparader, f.eks.? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Ser ut som Hagen er på stemmefiske, og vi kan vel vente oss en rekke kontroversielle utspill fremover. Her er dagens: Å være homo er ingenting å feire Jeg er helt enig med han. Det han sier er jo ikke at det er ille å være homo, men at det bør sidestilles med heterofili. Mao ingenting å feire, ingenting å sørge over. Jeg synes det rett og slett er logisk jeg. Alikevel burde det ikke vært nædvendig å si det ettersom det burde vært den vanlige oppfatningen. Homofile bør ikke ha verken flere eller færre rettigheter enn "oss andre". Lenke til kommentar
Decline Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Herregud da folkens, dere må da tåle litt feiring? Det er en av norges mange feil, folk har ingenting å feire for, og når man finner noe, ja da er det galt å feire det. Være det kvinnerettigheter, homorettigheter osv. Feiringer for folket, og gratis alkohol i feiringen! Det har man i spania Ingen som omkommer av den grunn. Tvert om. Feiringer for folket! Lenke til kommentar
likferd Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Herregud da folkens, dere må da tåle litt feiring? Det er en av norges mange feil, folk har ingenting å feire for, og når man finner noe, ja da er det galt å feire det. Være det kvinnerettigheter, homorettigheter osv. Feiringer for folket, og gratis alkohol i feiringen! Det har man i spania Ingen som omkommer av den grunn. Tvert om. Feiringer for folket! Om man drar igang hetero-parader også så er det helt greit Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Hvorfor feire spesielle grupper? Kan man ikke feire årstidene, folket, nasjonaldagen (ja, det gjør vi jo), sola, regnet, osv. osv.? Hvis målet absolutt er å feire noe, ser jeg ikke noe galt i å feire noe som alle kan ta del i heller. Dette må de "feirende" tåle. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg kan ikke helt forstå hva Hagen vil med det utspillet der. Valgjerd uttrykte i går hvor stolt hun var av den norske kirkens holdning til homofile. Det er det ikke alle KrF-velgere som er enig i, og disse vil Hagen gjerne kapre. En del konservative kristne stemmer allerede på Frp pga. partiets syn i Israelsaken. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Ser ut som Hagen er på stemmefiske, og vi kan vel vente oss en rekke kontroversielle utspill fremover. Her er dagens: Å være homo er ingenting å feire Jeg er helt enig med han. Det han sier er jo ikke at det er ille å være homo, men at det bør sidestilles med heterofili. Mao ingenting å feire, ingenting å sørge over. Jeg synes det rett og slett er logisk jeg. Alikevel burde det ikke vært nædvendig å si det ettersom det burde vært den vanlige oppfatningen. Homofile bør ikke ha verken flere eller færre rettigheter enn "oss andre". Uttalelsene hans er full av løgn, uvitenhet og homohat. Noen eksempler: "- Det er ingenting å feire at man er homofil, vi heterofile har da aldri feiret vår legning." På tide å bruke topplokket litt, Hagen? Hetrofile har aldri hatt noen grunn til å feire legningen sin. Det har homofile. "Man kan nesten få inntrykk av at det er bedre å være homofil, enn heterofil. Det syns jeg er veldig trist, sier partilederen." Hvordan i helvete kan man få det inntrykket? Og i så fall, hvorfor er det trist? Dette er bullshit. "- Homofile skal selvfølgelig ikke diskrimineres eller forskjellsbehandles, men nå har det nesten blitt motsatt. Det syns jeg ikke så mye om, sier han." I hvilken verden lever denne mannen? "- Det er helt greit at man informerer barn om ulike legninger, men de bør passere tiårsalderen med noen år, før de får lærdom om homofili på skolen. - Hvorfor det?- Det er bare for tidlig, jeg vil ikke utdype det noe videre." Her har vi med en stor politiker å gjøre dere! "Det bare er sånn". Hagen er på stemmefiske. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) "- Det er ingenting å feire at man er homofil, vi heterofile har da aldri feiret vår legning."På tide å bruke topplokket litt, Hagen? Hetrofile har aldri hatt noen grunn til å feire legningen sin. Det har homofile. Så de homofile har en grunn til å feire at de har en legning som gjør at om de lever naturlig ville de ikke ha reprodusert seg, og dødd ut etter én generasjon? Synd jeg må dra nå, for innlegget ditt gjorde virkelig at jeg fikk meg en god latter. Hvilken verden lever du i? edit: stemmefiske? jeg trodde da at en politiker skal representere folket, og i den forstand bør da folket stemme på den politikeren de støtter. I denne saken støtter jeg Hagen. Når ble det galt å sloss for det folket mener? Endret 24. juni 2005 av Zethyr Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 edit: stemmefiske? jeg trodde da at en politiker skal representere folket, og i den forstand bør da folket stemme på den politikeren de støtter. I denne saken støtter jeg Hagen. Når ble det galt å sloss for det folket mener? Tror du ordene hans følges av handling? I så fall, hvilke? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Homofile har blitt undertrykt, hetset og drept for sin legning. I dag kan de stort sett leve ut legningen sin, selv om enkelte trangsynte idioter ikke klarer å akseptere homofile. Jeg synes det er verd en feiring. Homoarrangementer kan også få intolleransen blant enkelte overfor homofile til å bli mindre. Uansett, hva er problemet med at homsene feirer seg selv? Har du problemer med det? Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Homofile har blitt undertrykt, hetset og drept for sin legning. I dag kan de stort sett leve ut legningen sin, selv om enkelte trangsynte idioter ikke klarer å akseptere homofile. Jeg synes det er verd en feiring. Homoarrangementer kan også få intolleransen blant enkelte overfor homofile til å bli mindre. Uansett, hva er problemet med at homsene feirer seg selv? Har du problemer med det? 1. jeg er ikke trangsynt 2. Jeg er ingen idiot 3. Jeg liker ikke homofile "Hvorfor?" spør du.. "Fordi.." svarer jeg. Holdningen gjør meg kvalm... Er det om å gjøre for homfile å være så jentete som mulig? Gå med mest mulig rosa klær? Er jo stylister hele gjengen, eller noe som har med design å gjøre. Alt skal liksom se så bra ut.. Nytter ikke kjøre egen stil; her er det mote som gjelder! Uansett... Når en hel gjen med homofile lager til en egen festival, sier det seg selv at de er spesielle og unormale... Vil vise seg frem. "Sammen er vi sterke". Joda, helt greit det. Men skal ikke vi hetrofile ha egen festival da? Eller de pedofile og nekrofile? (digger å sette ting på spissen. Bildet blir så mye klarere). jeg kan faktisk sammenligne homofile med nekrofile og pedoi file. Alle har en seksuell legning som ikke ligner grisen... Og hvordan har vi tenkt å formere oss når flere og flere blir homofile? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Jøder feirer da seg selv, de har blitt forfulgt lenge. Hvorfor skal ikke homofile få gjøre det samme?? Så de homofile har en grunn til å feire at de har en legning som gjør at om de lever naturlig ville de ikke ha reprodusert seg, og dødd ut etter én generasjon? Hva i all verden har det med denne feiringen å gjøre? Ganske villt argument. Men altså, det er uansett ikke noe problem. Andelen homofile er ytterst liten. Det har alltid vært homofili. Romerne hadde seksuell omgang med samme kjønn. Det var homofil organisasjon i Tyskland på 1800-tallet. Forskjellen er at det har blitt mindre tabu å være homofil. Men det er enda langt igjen til likestilling. De aller fleste ser enda på homofile som noen utskudd som bare vil ha oppmerksomhet. Det i seg selv er en grunn til å feire. Jeg har personlig ikke tenkt å verken se på eller delta i noe slikt, men jeg unner da virkelig folket en dag hvor de kan få feire så inni faen som de vil! Heterofile har aldri hatt noen GRUNN til å feire seg selv, men er det noe problem, kunne vi sikkert hatt en hetero-dag også Ser ikke det store problemet i det hele tatt. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Enoeth.. Hvor mange homofile kjenner du da bortsett fra de som er på tv? Folk er flinke til å stigmatisere og være trangsynte synes jeg.. Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Enoeth.. Hvor mange homofile kjenner du da bortsett fra de som er på tv? Folk er flinke til å stigmatisere og være trangsynte synes jeg.. Kjenner faktisk et par, og ettter jeg har merket at de ble homofile har jeg ikke snakket noe mer med de... I mitt tilfelle var det en heller ekkel og kvalm opplevelse... Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Joda, helt greit det. Men skal ikke vi hetrofile ha egen festival da? Du må gjerne organisere en. Det er helt lovlig. Sommerparaden i Oslo var en grei anledning til å feire sin heteroseksualitet. Kjenner faktisk et par, og ettter jeg har merket at de ble homofile har jeg ikke snakket noe mer med de...De ble faktisk homofile :!: Eller var det du som merket det? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Nå mister vi vel litt fokus her, dette er ingen diskusjon om homofili og om det er ok å feire det eller ikke. Det er vel diskutert i en god del andre tråder allerede. Om dette er et portrettintervju, Hagens personlige mening eller partiets ståsted er da også uklart, har ikke lest selve innlegget, bare utdarg. Personlig syntes jeg det er en oppriktig mening som man helt klart bør få lov å ha. Man bør da skjønne at enkelte syntes det blir litt mye feiring og markering. Mens andre mener det motsatte. Personlig gir jeg en god f.... om homofile vil markere seg, hvem vet, kanskje det er med på å åpne øynene for noen gamle konservative. Syntes buekorpsene her i Bergen er mer plagsom. Men men, jeg bryr meg ikke. Jeg aksepterer og forstår de som er imot slik feiring og de som er for. Jeg anser det overhodet ikke som noe å skrive om i det hele tatt, Hagen gjør det klart i intervjuet at han er imot enhver diskriminering av homofile. Hva blir det neste? Slå opp om en politiker syntes det er for mye fotball på tv? Spar meg Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Homofile har blitt undertrykt, hetset og drept for sin legning. I dag kan de stort sett leve ut legningen sin, selv om enkelte trangsynte idioter ikke klarer å akseptere homofile. Jeg synes det er verd en feiring. Homoarrangementer kan også få intolleransen blant enkelte overfor homofile til å bli mindre. De fleste homo-hatere jeg vet om misliker de homofile nettopp på grunn av disse feiringene og all homo-fokusen som er i media. Faktisk så kan jeg forstå hvordan enkelte synes det er kvalmende med feminine menn om løper rundt og hyler "jeg er homo og er stolt av det" hele tiden, noe som faktisk er det som skjer i disse feiringene. Ville det ikke være lurere å bare diskre la de homofile få være homofile med like rettigheter som oss andre? Med stor fokus på det vil det jo homofili være et tema. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå