longbow Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg har just satt opp et trådløst nettverk hjemme, men en router fra 3com. Men jeg er avhengig av å kunne koble meg opp på pcen på jobben, slik at jeg kan gjøre ferdig arbeid som har skjedd i helga, slik at det er klart til mandagen. Har da program på pcen, som jeg kobler opp med, men får ikke koblet dette opp på nettet, og dermed virker det ikke... noen som vet hva jeg skal gjøre inne på routeren for at dette skal funke..? (litt vanskelig å forklare, så spør hvis jeg ikke fikk sagt hva dere er ute etter) Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Tror du skal sjekke hvilke porter som programmet ditt bruker og om disse er åpnet i router. Har du brannmur på PC kan du prøve å plassere den i DMZ for å se om det er stengte porter som er årsaken til problemet. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) virker som det er vpn løsning han bruker eller noe sånt. da er det ikke alle gammle router som støtter det. log inn på box'en og finn det ut se etter noe av detta og slå det på(ligger normalt under "Security") : IPSec Passthrough: Enable PPTP Passthrough: Enable L2TP Passthrough: Enable VPN Passthrough: Enable router jeg aldri klarte og få vpn mellom og tunnel. er : 3com(nei på den gammle typen, den nye med wds er ikke så veldig mye bedre , men lest på net at du kan fixses på en måte men aldri klart det selv.) dlink( jepp uten noe probelm og det står på som default) asus wl-500g ( funker og vpn men må confes) linksys wrt54g og wrt54gs ( jepp helt fint ) aldri funker er: jensen router wl6911 (det NEI, torrent funker ikke mellom den heller, hjelper ikke flash den om da blir det dårligre) smc (NEI) topcom (nei, ikke testa annet enn default) alcatel (nei den fra telenor) løsninga er 3forsjelig løsninger som funker 1. drit i router (kabel rett i pc) 2. log inn og slå av dhcp,og stapp kablen fra adsl modemt rett i lan porter,ikke wan port(funker for alle som ikke har Telenor) 3. skaf deg en router som støtter vpn. ( anbefaler linkys wrt54g) glemte og legge til at dmz hjelper normalt ikke på vpn problemet. Endret 20. juni 2005 av ranvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå