Becks69 Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Hei Jeg har en pc som av og til finner harddisken, den kan fungere helt fint, og så når jeg restarter så crasher den. Står at jeg må sette i windows cd og trykke 'r'. Det hjelper ingenting, og når jeg setter i cd'en og ber biosen boote fra cdrom, da finner ikke installeringsprogrammet noen harddisk. Det er en s-ata disk fra seagate (vet ikke hvor gammel) 160gb. Innholdet har ingen betydning... Jeg har satt harddisken i min egen pc, og da fungerer den fint (brukte den da som tilleggshardisk- ikke som os-hdd) Hva kan jeg gjøre? Kan det vere noe på harddisken som hindrer ny-installering? kan da vel evt sette den i den andre og formatere den derifra? Endret 21. juni 2005 av Becks69 Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Nå har jeg satt den i den andre pc'en og formatert den. Nå får jeg ikke kontakt, finner den ikke i bios, og windows programmet finner den ikke. Jeg har enablet s-ata på hovedkortet osv... hva kan være galt? Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Siste oppdatering: Når jeg starter pc'en finner han harddisken: Serial_master_channel0: ST0153153132 (et eller annet) Og om jeg skifter på ledningen på hovedkortet blir det channel 1. Så tydeligvis finner hovedkortet harddisken. Men hvordan skal jeg få installasjonsprogrammet til windows til å finne den? For DET gjør den ikke!!! Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Kan jo tenkes at HD'en er defekt.. Det virker i allefall som om den er på tur til å ta helt kvelden, og jeg ville ikke stolt på den lengre enn jeg kan kaste en lada. Om du fremdeles har garanti på den, kan du jo få den byttet inn i en ny disk. Lenke til kommentar
tokki Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Men hvordan skal jeg få installasjonsprogrammet til windows til å finne den? For DET gjør den ikke!!! thumbdown.gif Vår kjære bill har ikke lagt inn støtte for s-ata kontrollere i XP. Så, du må laste ned en driver til kontrolleren og legge den på en diskett. Så, ideet installasjonen starter, trykk F6 knasten. XP install programmet vil da legge inn driveren for s-ata kontrolleren, og vil deretter finne HD`en din. TCJ Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Vår kjære bill har ikke lagt inn støtte for s-ata kontrollere i XP.Så, du må laste ned en driver til kontrolleren og legge den på en diskett. Så, ideet installasjonen starter, trykk F6 knasten. XP install programmet vil da legge inn driveren for s-ata kontrolleren, og vil deretter finne HD`en din. TCJ Med de fleste nyere hovedkort går installasjonen av sata-disker helt automatisk. Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Men hvordan skal jeg få installasjonsprogrammet til windows til å finne den? For DET gjør den ikke!!! thumbdown.gif Vår kjære bill har ikke lagt inn støtte for s-ata kontrollere i XP. Så, du må laste ned en driver til kontrolleren og legge den på en diskett. Så, ideet installasjonen starter, trykk F6 knasten. XP install programmet vil da legge inn driveren for s-ata kontrolleren, og vil deretter finne HD`en din. TCJ vet du hvor jeg kan finne denne? Det høres ut som det er det som er feilen egentlig... Det er et GIGABYTE hovedkort (AMD) K7 Triton series GA-7VT600 1394 VIA KT600 chipset Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 kan sikkert finne det på gigabyte sine hjemmesider. Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Tror du det? Finner ingen kontroller, kun en raid-driver - men den tilsvarer 4 disketter i størrelse. Windows - microsoft? Kan det hjelpe å reflashe biosen? Noen som kan hjelpe her? Endret 21. juni 2005 av Becks69 Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Ligger noen her så jeg.. Silicon Image 3132 SATA Driver (Preinstall driver, press F6 during Windows* setup to read from floppy) det må vere den da? kan noen fortelle meg litt mer eksakt NÅR i installasjonen av windows jeg skal trykke f6? .. drit - pc'en har ikke diskettstasjon heller!! må mekke til noe der! Endret 21. juni 2005 av Becks69 Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 helt i begynnelsen, når du har sånn mørke blå bakrun. ikke så lenge etter "trykk en tast for å boote fra cd rom" eller noe slikt. det står vel nederst når du skal trykke tror jeg. Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Hmm... jeg trykte f6, og det så ut til å fungere - men så gjorde det ikke det. Windows mener at jeg ikke har rett driver/finner ikke harddisken! Kan noen hjelpe meg å finne RETT driver vertfall? SEAGATE BARRACUDA 7000.7 160GB som er tilkoblet et: GIGABYTE 7VT600 1394 Skal installere windows xp home edition. please help fast! Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Vil det hjelpe å flashe biosen? I og med at noen mener at på nyere hovedkort er støtten lagt inn - ergo burde vel en oppgradering av bios hjelpe - eller? Ved produksjon av en biosdisk står det at en skal lage en "oppstartsdiskett" og legge inn bios filene. Jeg har ingen system å ta oppstartsdiskett fra - er det noen triks her? Lenke til kommentar
Magic Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 http://www.viaarena.com/downloads/drivers/..._RAID_V430C.zip pakk ut disse driverne og legg på diskett. Installer ved hjelp av f6 under installasjon av windows xp. Lykke til! Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) http://www.viaarena.com/downloads/drivers/..._RAID_V430C.zip pakk ut disse driverne og legg på diskett. Installer ved hjelp av f6 under installasjon av windows xp. Lykke til! Takk for hjelpen, skal prøve den filen. Virker rett! Endret 21. juni 2005 av Becks69 Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 AT LAST... funker dette jævla dritet. Måtte lage tre disketter før den godtok filene, "finner ikke filen" my ass! Takk Magic for dette svaret, hjelpte meg mye! Ræva av VIA og ikke legge ut dette mer åpenbart, ikke legge det som en liten folder i en stor zip fil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå