Gå til innhold

Saken er løst!


Anbefalte innlegg

Det skulle du sagt før :oops: Nå må jeg fjerne melding.

 

Du får nok ikke mer rett for det, utfra de leveringsvilkårene som du postet. Men løsningen er da å sette inn ei kabinettvifte eller to. De koster ikke mange kronene, 80-150,- pr- stykk tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe...Har du ikke bærbar nei :grin:

 

Uansett, så forandrer ikke det saken din noe særlig. Sto jo i kjøpsbetingelsene til Dell at de ikke kunne ta noe ansvar ved installering av tredjepartsprodukter.

 

Men.... Tror ikke du trenger å være særlig redd for at disken din tar kvelden. Skal vel litt til å få temperaturen i et kabinett opp i 65c.

 

Mål temperaturen i kabinettet. Er den under 65c så er det OK. Er den over, så må du bytte disk evt. kabinett for egen regning desverre.

Lenke til kommentar

du virker som en kranglete kunde ramser opp kjøpslov paragrafer osv. kanskje prøve med litt takt og tone, samt sette deg inn i hva du driver med før du begynner å poste ivei.

ps det er noe som heter eksterne firewire disker!!

Lenke til kommentar

Divxdude:

Beklager hvis jeg tar feil. Men det virker som om du angrer på at du kjøpte en PC fra Dell. Og nå gjør du "alt" for å få returnert maskinen, slik at du kan kjøpe deg komponenter og bygge din egen PC, noe du nå innser at du burde gjort i første omgang.

 

********************

 

20.05.02 stiller spørsmål ang. angrefristloven. Du vil returnere "delldritten" som er "treig som juling", og trekker allerede inn "TV2 hjelper deg".

 

********************

 

29.05.02 Fantaserer du om hvilken PC du skal kjøpe "hvis du vinner mot Dell".

 

********************

 

15.04.02 Stiller du spørsmål ang. overklokking av Dellmaskinen din.

 

********************

 

01.07.02 "Se hva jeg klarte med Dell pc!"

 

"Jeg ville så gjerne ha raskere pc på mitt dell system. Jeg byttet hovedkort og putta alt i et annet kabinett. og fikk 3000mhz. Det er en 2.2 cpu."

 

"Hvis noe skulle gå galt, bytter jeg bare tilbake til mitt gamle hovedkort fra dell og tower. Og klokker alt ned. Og sier at noe gikk galt med pc'en!hehe

Jeg har tatt rotta på dell nå!!"

 

********************

 

15.07.02 Vil du heve kjøpet, fordi "maskinen er for varm".

 

********************

 

Du har kjøpt en maskin som du ikke er fornøyd med. Sannsynligvis kunne du fått en bedre maskin til lavere pris. Det er derimot ikke noe galt med maskinen.

 

Innse at du gjorde et feil valg da du kjøpte PCen og lær deg å leve med det.

 

LeD

Lenke til kommentar

Hey led

 

Du har rett. Jeg angrer meget på at jeg kjøpte fra Dell. Men jeg bytter over alle komponentene til et annet hovedkort og tower, som jeg har sagt tidligere.

 

Men thanx anyways. Jeg skal heretter spare dere om mer problemer fra Dell! Kun hvis det dukker opp problemer.

 

Thanx anyway people!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-24 16:32, Divxdude skrev:

Hey led


Du har rett. Jeg angrer meget på at jeg kjøpte fra Dell. Men jeg bytter over alle komponentene til et annet hovedkort og tower, som jeg har sagt tidligere.


Men thanx anyways. Jeg skal heretter spare dere om mer problemer fra Dell! Kun hvis det dukker opp problemer.


Thanx anyway people!


 

Etter innlegget til Led, så mista du all sympati fra meg. Ikke bare har du kasta bort tiden til Dell, tv2 og forbrukerrådet. Du har også kasta bort tiden min og flere andre :sad: Nei, dette var råtne greier.... Blir så forbanna på sånne folk

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-24 16:29, LeD skrev:

stiller spørsmål ang. angrefristloven. Du vil returnere "delldritten" som er "treig som juling", og trekker allerede inn "TV2 hjelper deg".

Fantaserer du om hvilken PC du skal kjøpe "hvis du vinner mot Dell".

Stiller du spørsmål ang. overklokking av Dellmaskinen din.

"Se hva jeg klarte med Dell pc!"

Vil du heve kjøpet, fordi "maskinen er for varm".


 

Veldig bra liste dette her LeD. Får håpe for Divxdude sin skyld at ikke Dell leser dette forumet da... :smile:

 

Divxdude: Synes du skal spare oss for mer om denne saken uansett jeg. Det som eventuelt måtte oppstå av problemer har du klart å lage selv ut fra alt du har skrevet her hittil. At du prøver å argumentere med lover som ikke gjelder denne typen saker gjør det jo ikke bedre. Sett deg inn i sakene før du begynner å klage heretter.

Lenke til kommentar

To ting:

Dell har ikkje forsegling på kabinetta. Eg har sjølv montert fleire Dell-maskiner (dei er stabile, stille og gjev gode garantimogelegheiter = høgare pris). Kort og kontaktar plar løsna under frakt, så eg dyttar alltid alle kontaktar godt på plass (og passar meg for statisk utlading) før eg skrur på straumen!

 

Skal du oppgradera innmaten i ein merke-PC, _må_ du kjøpe originalkomponentar og nytte autorisert installatør. Garanti gjeld mot produksjonsfeil, ikkje mot slitasje. Fleire produsentar seier at garantien fell bort ved brutt forsegling. Dette kan diskuterast ein annan stad, men eg meiner uansett at ein produsent bør ha grei grunn til å fraseie seg garantiansvar der kunden sjølv har brukt uoriginale deler!

Lenke til kommentar

Uansett om du setter inn ein uorginal hdd, så vil ikkje temperaturen i kabinettet overstige 65C. Prossessoren vil slå seg av før det skjer.

 

Og eg er enig med det andre seier det er din egen feil :wink: Og du burde vist siden du kjøpte pcen som selvstendeg næringsdrivende (eller lurte det til gjennom eit firma til ein du kjenner) at kjøpsloven ikkje gjelder då.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-24 16:32, Divxdude skrev:

Hey led


Du har rett. Jeg angrer meget på at jeg kjøpte fra Dell. Men jeg bytter over alle komponentene til et annet hovedkort og tower, som jeg har sagt tidligere.


Men thanx anyways. Jeg skal heretter spare dere om mer problemer fra Dell! Kun hvis det dukker opp problemer.


Thanx anyway people!


 

Takk deg selv!

Håper noen fra forumet her sender alle forum trådene til Dell, slik at DELL kan ta råtta på deg!!

Lenke til kommentar

Så så... Tipper det er de færreste her som ikke faktisk har prøvd seg når maskinen ikke funker som den burde, selv om problemet skyldes ting som kan føles vanskelig i forhold til egen samvittighet...

 

Når det er sagt vil normalt en høflig tone som det er sagt over kunne hjelpe mye, men denne klagen er i utgangspunktet så bort i natten at det gjelder ikke denne gang...

 

Denne gang er det i allefall ikke Dell som har driti seg ut for å si det sånn.... :smile:

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er hvordan i helv*** du klarer og få over 65 grader i kabinett????? Har du målt temperaturen, eller er dette bare noe du tror?

Hvis Dell fortsatt har det geniale sugeprinsippet på CPU viften, så blir jeg overrasket om du i det hele tatt paserer 30 grader...

Lenke til kommentar

Det ekke noe problem å få 65grader+ på en harddisk idag ... en vanlig 7200rpm-disk montert på feil måte blir så varm. Sett 7200rpm'n mellom diskettstasjon og den disken som allerede sitter i ... de diskene får nok et hett og kort liv :wink:

 

Men i selv små kasser er det mulig å, unnskyld uttrykket, lage en negerløsning. Gode gamle patentbånd er jo enhver harddiskmontør's beste venn... Med dem får du brått ørti flere harddisk-plasser samt mulighet for litt avstand, og trekk over diskene. Monter på ei kjip vifte til 50 spenn fra Biltema og problemet er løst :wink:

Lenke til kommentar

Er divxdude i det hele tatt litt praktisk anlagt, så skulle han vel ha klart å få puttet inn en liten ekstra vifte.

 

Det er sant at det kan bli rimlig hett for harddiskene. Leste hos IBM at flere av komponentene på harddiskene deres kunne nærme seg 90 grader faktisk!

 

Glad jeg ikke jobber i supporten hos Dell. Tror det finnes atskillige verre historier der. Selv jobber jeg som selger i en detaljevarehandel. Er det noe jeg fant fort ut, så er det at den norske befolkning består av langt flere idioter enn jeg trodde var mulig. Siterer Dilbert, som sa det så glimrende: "indivi-duh-als" :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-25 01:09, Kjetil Lura skrev:

Ja det holder nå, Han har jo sakt at han angrer på at han kjøpte dell. Er ferdig med denne saken nå.


 

Hey, å stikke kniven inn er jo bare halve moroa. Det er minst like morsomt å vri om... :grin:

 

Edit=smileyfeil

 

[ Denne Melding var redigert av: osram på 2002-07-25 01:30 ]

Lenke til kommentar

Kan bare ikke la være å nevne at det er vi som kunder som må betale i form av høyere priser når folk svindler leverandøren sin...

Når han karen her i tillegg har vært så smart å skrive både navnet sitt og firmanavnet, så tipper jeg Dell ble veldig glad når de fikk lese denne tråden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...