kyrsjo Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Vurderer å skrive en "guide" til Linux i noe av den samme ånden som "Den store FC2-guiden" for de som husker den - bare bedre. Har skrevet et *kjappt* utkast (er omtrent bare kapitteloverskrifter), men tviler på at jeg greier hele jobben selv. Legger det ved, fint om folk kan titte på det. Vil svært gjerne ha tilbakemeldinger! Om noen vil være med å skrive - trenger spesiellt medforfattere om de ulike distribusjonene - så er all hjelp velkommen. Om interessen er stor nok burde det fint gå å få satt opp en mailingliste etc. (tror jeg har mulighet til det igjennom servetheworld-domenet) Planlegger å bruke GFDL som lisens - noe som medfører at gjennbruk av stoff/tekst fra wikipedia og linuxguiden er mulig. Språket vil være norsk. Hovedformålet er å publisere på web, men om det blir bra hadde det jo også vært mulig å prøve å få trykket noe. Eventuelle inntekter vil da selvfølgelig bli brodelig delt mellom de som har vært med å skrive etc. Men i første omgang er det snakk om webpublisering etterhvert som ting blir skrevet. PDF og kilde (oowriter) http://skrot.solution-forge.net/bok.zip Jeg er villig til å diskutere valg av verktøy for å skrive - har intill videre gått for oowriter, men er åpen for LaTeX etc. også. Endret 20. juni 2005 av kyrsjo Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Beklager dobbelt. HW-tjeneren var overbelastet og sa det, så jeg prøvde å poste på nytt. Ble tydeligvis posta likevel. Moderator: vennligst slett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg