Gå til innhold

Trene magemuskler hverdag?

Anbefalte innlegg

Jeg har det samme. Blir mer sliten i hals\nakke enn i magen. Det har ingenting å si, sålenge du får trent magen ordentlig.

Det skal visstnok hjelpe å holde tungen mot "taket" av munnen når man tar øvelsene. For da aktiviserer man musklene i halsen eller noe sånt tull.

Vil også anbefale å heller ta få repetisjoner (5-20) og tunge øvelser enn hundrevis av lette. (Når det gjelder tunge mageøvelser - Dragon flags er tingen. ;) Riktignok ikke noe for nybegynnere)

Edit: Og ta heller crunches enn situps - med ekstra vekt bak nakken, og/eller decline-benk hvis du har tilgang til det, hvis det blir for lett.

Jeg så Rocky tok dragon flags i 4eren tror jeg. Måtte selvfølgelig prøve da, og det var jævlig tungt. Men digg øvelse :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg så Rocky tok dragon flags i 4eren tror jeg. Måtte selvfølgelig prøve da, og det var jævlig tungt. Men digg øvelse :thumbup:

Det er veldig tungt å utføre øvelsen helt korrekt, er et godt stykke unna å greie det, gitt. :whistle:

Men den river jævlig bra i magen uansett.

Lenke til kommentar

det er kanskje en ide å strekke ut magen etterpå også. Dette gjør man ved å legge seg på magen, legge håndflatene omtrent ved hoftene og heise overkroppen opp. Hoftene og beina skal ligge på bakken, da kjenner man at det strekker litt i magen, ikke mye, men man dør ikke neste dag :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...