Gå til innhold

Trene magemuskler hverdag?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at man kan trene magemusklene hver dag gjennom vanlige øvelser hvor man bruker kroppsvekten som motstand. Tror ikke musklene blir utsatt for den samme påkjenningen (ikke like mye nedbrytelse som ved f.eks brystøvelser som benkpress, flyes osv) som ved annen trening. Derfor tror jeg man at man ikke trenger like lang restitusjon. Correct me if I'm wrong.

Lenke til kommentar

Og ikke minst hvor langt skal man gå opp? Hvordan gjør dere det?

Jeg tar en litt hardere variant enn de fleste tror jeg, men vet ikke helt om den er bra for å si det sånn;

Jeg legger meg ned ved senga, stikker beina under, hever overkroppen så jeg får en 70-80 graders vinkel og så slipper meg ned igjen, men begynner på en ny hevelse før kroppen når gulvet (ikke i kontakt med gulvet mer og får en konstant belastining)... Blir dette for hard belastning? Klarer en 30-40 av disse om gangen, men da blir det ikke noe neste dag ;)

Lenke til kommentar
Jeg har et stort problem med sit-ups, hver gang jeg hever overkroppen, så strammes det så fælt i halsen.. får skikkelig klaus.. Hva kan være årsaken til det?

- Christer

Jeg har det samme. Blir mer sliten i hals\nakke enn i magen. Det har ingenting å si, sålenge du får trent magen ordentlig

Lenke til kommentar
Jeg har det samme. Blir mer sliten i hals\nakke enn i magen. Det har ingenting å si, sålenge du får trent magen ordentlig.

Det skal visstnok hjelpe å holde tungen mot "taket" av munnen når man tar øvelsene. For da aktiviserer man musklene i halsen eller noe sånt tull.

Vil også anbefale å heller ta få repetisjoner (5-20) og tunge øvelser enn hundrevis av lette. (Når det gjelder tunge mageøvelser - Dragon flags er tingen. ;) Riktignok ikke noe for nybegynnere)

Edit: Og ta heller crunches enn situps - med ekstra vekt bak nakken, og/eller decline-benk hvis du har tilgang til det, hvis det blir for lett.

Endret av Endre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...