Gå til innhold

ACER FERRARI 4000 - Turion 64-basert bærbar PC

Anbefalte innlegg

Hepp

Da er det bestilt en slik til meg, med doking stasjon, den kommer fredag eller mandag.

Gleder meg, har to prosjekter jeg skal prøve på den.

1. Ubuntu linux.

2. Klokke den en del ned for å spare batteri.

Skal fortelle her om hvordan det gikk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt Ferarrien min i en uke nå, er virkelig en konge maskin. jeg oppgraderte den til Win Xp X64, 7200 rpm hdd og pc3200 ram. Føler ikke at dette gikk så mye ut over batteriet så det var absolutt værdt det. Men hva bruker dere til og velge trådløs tilkobling med ? Det som følger med win er jo ikke noe spessielt bra siden det ikke er støtte for og skrive inn wep passord direkte, jeg må ha den 20 punkts lange koden som blir generert av router. En annen ting jeg lurer på er hvor er SPDIF utgangen ? skal ikke detter være en digital utgang ? enten koax eller fiber ?

Ivar

Endret av sir-ivar
Lenke til kommentar

Jeg har som sagt lyst til å kjøpe meg en slik pc, og jeg får stadig mer lyst. Men jeg venter nok til neste modell, som forhåpentlig vis kommer snart. Er det trolig at den vil bli dyrere enn dagens modell? Vil den benytte PC3200-minne? Hvilket skjermkort er aktuellt?

Lenke til kommentar
En annen ting jeg  lurer på er hvor er SPDIF utgangen ? skal ikke detter være en digital utgang ? enten koax eller fiber ?

Hodetelefon utgangen i front er også en SPDIF utgang. Har ikke prøvd denne selv, men regner med at dette er en optisk utgang lik den som brukes på f.eks. enkelte Sony minidisk spillere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har noen av dere andre problem med at lyden "hakker" i noen spill? BF2 + SWAT4 + Area51. Hvis jeg avslutter spillet og går inn igjen så er det helt fint. Hakkingen begynner random, alt fra 2 minutter til 2 timer. Gjelder også i Heroes III så jeg tror IKKE det har noe med at maskinen er kjempe belastet.. :) Kan det være noe DX 9 ting?

Lenke til kommentar
Har noen av dere andre problem med at lyden "hakker" i noen spill? BF2 + SWAT4 + Area51. Hvis jeg avslutter spillet og går inn igjen så er det helt fint. Hakkingen begynner random, alt fra 2 minutter til 2 timer. Gjelder også i Heroes III så jeg tror IKKE det har noe med at maskinen er kjempe belastet.. :) Kan det være noe DX 9 ting?

5022465[/snapback]

Jeg har ikke skaffet meg en slik pc ennå, men jeg kan prøve å hjelpe like vel. Har du prøvd ulike lydkortdrivere?
Lenke til kommentar

5022465[/snapback]

Hadde det samme problemet med min, men etter litt søking på notebookforums fant eg denne her:

Fix for Ferrari 4000

Instalerte driverene og problemet var borte :thumbup:

Lenke til kommentar

Har formatert og lagt inn XP pro på maskinen. Mangler nå "Ferrari" oppstartslyden, samt at DVD-Brenner'en kommer opp nede på taskbaren som en USB masselagrings enhet, og har eget "Trygg fjerning av maskinvare" ikon. Må det innstalleres egne drivere for DVD-Brenneren for å få vekk dette?

Thanx

Lenke til kommentar

Hei !

Kjøpte Ferrari 4000 med XP home fra shg.no for 15600 NOK.

Levert etter 4 dager.

Allt ok

Det første jeg gjorde var å formatere hardisken og partisjonere den

slik jeg ville ha den.

Installerte så XP pro med SP2(gikk helt greit)

Installerte så alle 3'dje parts programmer og drivere (gikk helt ok)

Disse driverene og programmene både 32 og 64 bits finnes her:

http://support.acer-euro.com/drivers/noteb...errari4000.html

Maskinen er den beste jeg har hatt.

samle

Lenke til kommentar
Hei !

Kjøpte Ferrari 4000 med XP home fra shg.no for 15600 NOK.

Levert etter 4 dager.

Det må vel være uten moms? (15600 +mva= 19500.-)

fant en billigere på itbshop.no som selger Pro-utgaven for 18290.- inkl mva

se her: Acer Ferrari 4005 WLMI Pro hos itbshop.no

Home utgaven går for 17875.-

Du kan til-og-med hente selv på lageret hos de for å spare frakten, men da må du reise til Bergen :no:

Lenke til kommentar
RE: Bruker

Nei det er, det jeg betalte, altså med moms, så å kjøpe den

noe annet sted er jo å gi bort over 2000 kr!

samle

5112357[/snapback]

Ok, det var superbillig, men det ser ikke ut til at de har den lengere. Kun SHG pcer er tilgjengelig nå :(

.

Lenke til kommentar
RE: Bruker

Nei det er, det jeg betalte, altså med moms, så å kjøpe den

noe annet sted er jo å gi bort over 2000 kr!

samle

5112357[/snapback]

Ok, det var superbillig, men det ser ikke ut til at de har den lengere. Kun SHG pcer er tilgjengelig nå :(

5112489[/snapback]

Slik har det vært i perioder. Men forhåpentligvis kommer den inn i listene igjen.
Lenke til kommentar

HEI!

AC adapter ble levert med maskinen, men den siste delen(ledningen som går fra

adapter til stikkkontakt), hadde 3 Pinner slik som gammel tlf kontakt.

Kastet den og kjøpte en vanlig norsk med to pinner på clas-ohlson for 49kr.

Ellers kan nevnes at Æ og Ø har byttet plass på tastaturet, men dette er ikke noe

problem setter bare dansk keyboard layout i windows.

Den er ellers helt lik den "Norske".

samle

Lenke til kommentar
HEI!

AC adapter ble levert med maskinen, men den siste delen(ledningen som går fra

adapter til stikkkontakt), hadde 3 Pinner slik som gammel tlf kontakt.

Kastet den og kjøpte en vanlig norsk med to pinner på clas-ohlson for 49kr.

Ellers kan nevnes at Æ og Ø har byttet plass på tastaturet, men dette er ikke noe

problem setter bare dansk keyboard layout i windows.

Den er ellers helt lik den "Norske".

samle

5137694[/snapback]

Takker så meget, har ingen problemer med to bokstaver som har byttet plass når man sparer 3k på å kjøpe den der.....

Sikler etter denne maskinen. Det eneste som jeg tror kan være problemet er at den kan ha en del støy. Har du hatt noen problemer med dette?

Lenke til kommentar

Jeg mailet SHG kundeservice og klagde på at jeg fikk Dansk Keyboardlayout på en maskin beregnet for det norske markedet (Noe jeg forsåvidt visste at maskinen hadde - det står oppgitt i deres nettbutikk under spesifikasjoner), samt at ledningen var ubrukelig i Norge.

Jeg fikk levert ny "norsk" kabel gratis noen dager senere. Når det gjelder tastaturayout henviste de bare til oppgitte spesifikasjoner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...