Gå til innhold

ACER FERRARI 4000 - Turion 64-basert bærbar PC

Anbefalte innlegg

Jeg vet at den stod til 17990 eller noe hos prisguiden over lengre tid men den har aldri vært priset til det så lenge som jeg har fulgt med der.. De siste ukene iallefall..

Litt irreterende at prisguiden har slik feilprisinger..

RScue

Fikk mail av netshop som hadde den til 17 995,-

Acer Ferrari 4005WLMi AMD Turion 64 m/ XP Home

Ny Ferrari-modell fra Acer ! Vakker og kraftig bærbar PC for entusiasten !

før: 19500,- 17995,-

Tror dette var tirsdag i forrige uke, da netshop hadde SUPERTIRSDAG!! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig at det kommer Acer Ferrari 4200 eller noe lignende senere?

Ja, det kommer nok en ny modell med Turion 64 ML-40 (2.2GHz) og noen andre små forbedringer om ikke altfor lenge tenker jeg.

Det håper jeg. Kanskje den kommer med bedre skjermkort også? Men dette blir ren tipping inntil vi ser noe konkret, men litt ønsketenkning må vi vel tillate. Skal tro om den nye modellen vil koste det 4000 koster i dag? (og forskyve 4000 nedover?)

Men uansett, dette vil vel være et godt valg for skole-pc?

Lenke til kommentar
Jeg vet at den stod til 17990 eller noe hos prisguiden over lengre tid men den har aldri vært priset til det så lenge som jeg har fulgt med der.. De siste ukene iallefall..

Litt irreterende at prisguiden har slik feilprisinger..

RScue

Fikk mail av netshop som hadde den til 17 995,-

Acer Ferrari 4005WLMi AMD Turion 64 m/ XP Home

Ny Ferrari-modell fra Acer ! Vakker og kraftig bærbar PC for entusiasten !

før: 19500,- 17995,-

Tror dette var tirsdag i forrige uke, da netshop hadde SUPERTIRSDAG!! :w00t:

hmm, såg over gamle emailer fra netshop og prisen der var 17990,- tror ikke jeg fikk med meg den pga at jeg ble blendet av supertirsdagen.. Det var iallefall en utrolig bra pris :blush:

Rscue

edit: ja det stemmer dermed at det var ukens tilbud

Endret av rscue
Lenke til kommentar

<klipp>

hmm, såg over gamle emailer fra netshop og prisen der var 17990,- tror ikke jeg fikk med meg den pga at jeg ble blendet av supertirsdagen.. Det var iallefall en utrolig bra pris  :blush:

Rscue

Var det ikke ukens tilbud da? Jeg såg tilbudet på netshops hjemmeside på søndag.

Lenke til kommentar
Her er en kort sammenligningstest av Ferrari 4005 og Travelmate 8104. Jeg viste ikke at skjermkortet på travelmaten var underklokket :ermm:

Takk for tipset, meget interessant! :thumbup:

Det er faktisk ganske vanlig at skjermkortene på Centrino-bærbare er underklokket, først og fremst for å gi litt bedre batteritid som standard. Ettersom Ferrarien er designet først og fremst for ytelse så er den klokket standard, men man kan selvsagt også klokke skjermkortet ned på den for å få tilsvarende bedre batteritid dersom man ønsker det :)

Ferrarien hadde nok forøvrig ytet merkbart bedre dersom Acer hadde utstyrt den med DDR400 CL2.5 minne, og ikke DDR333 CL2.5 minne som standard.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Ja, det kommer nok en ny modell med Turion 64 ML-40 (2.2GHz) og noen andre små forbedringer om ikke altfor lenge tenker jeg.

Det håper jeg. Kanskje den kommer med bedre skjermkort også?

Jeg tviler på det ettersom ATI Mobility Radeon X700 er såpass bra allerede, men det er alltids lov å håpe ;)

Men dette blir ren tipping inntil vi ser noe konkret, men litt ønsketenkning må vi vel tillate. Skal tro om den nye modellen vil koste det 4000 koster i dag? (og forskyve 4000 nedover?)

Ja, men når "4200" kommer så blir nok 4000 samtidig faset ut. Prisene vil nok falle etterhvert som vanlig.

Men uansett, dette vil vel være et godt valg for skole-pc?

Ja, helt glimrende.

Hva er forskjellen på Acer Ferrari 4000 og 4005? (Eller er det det samme?)

4005 er en modell i Acer Ferrari 4000 serien, akkurat som 8104 er en modell i Acer Travelmate 8100 serien.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Vurdere å kjøpe Ferarri 4000, men komme også til å få dette tilbudet på ntnu, når eg kjem til å begynne der. Er det verdt å svi av det dobbelte på ein pc. (Har fra før ein apple powerbook 12")

Kommer an på bruksområdet til maskina. 12" Powerbook er jo genialt til forelesninger, med mindre planen er å spille de nyeste spillene på bakerste rekke :p

Disse kraftmaskinene erstatter jo en stasjonær maskin, i motsetning til din ultraportable Apple (i alle fall slik for meg)

Lenke til kommentar

Det håper jeg. Kanskje den kommer med bedre skjermkort også? Men dette blir ren tipping inntil vi ser noe konkret, men litt ønsketenkning må vi vel tillate.

X700 er vel absolutt max av man klarer å få inn i en så tynn og lett maskin.

Det er vel ikke noen som har rykter om det vil komme bedre skjermkort til slike maskiner?

Lenke til kommentar

Ja, men når "4200" kommer så blir nok 4000 samtidig faset ut. Prisene vil nok falle etterhvert som vanlig.

Har du noen anelse om når den nye versjonen vil bli lansert? Og har du hørt om det er noe mer enn CPU som blir forbedret?

Lenke til kommentar

En trådløs ferrari bluetooth mus skal følge med uansett, men dere burde bruke 500kr ekstra på å få XP Pro.

Jeg betalte 21000 kr for den, av en firmaleverandør. Det er veldig mye bug med Acer og nettbutikkene, de samarbeider ikke med den norske serviceavdelingen, så om noe skjer med pcen, så må du sende den inn, så må de sende den videre til utlandet. Kan ta måneder før det blir ferdig.

Endret av Unyttig
Lenke til kommentar
Noen her som kan bekrefte at home versjonen har dårligere oppløsning enn pro versjonen? det stod ihvertfall det ifølge dinside.no, men man kan jo aldri vite..

Såvidt jeg vet så skal det være minst 2 modeller i Acer Ferrari 4000-serien. Acer Ferrari 4005WLMi allerede er i salg med enten Windows XP Home eller Windows XP Pro (samt Windows XP Pro x64 Edition også snart), men ellers er de helt identiske. Acer Ferrari 4002WLMi som ennå ikke er kommet i salg leveres derimot med Turion 64 ML-30 (1.6GHz, 1MB L2 cache) prosessor, 15.4" WXGA TFT CrystalBrite LCD-skjerm (1280 x 800), 512MB (2x256MB) SO-DIMM DDR333-minne, 80GB eller 100GB 5400PRM harddisk, Windows XP Home, Windows XP Pro eller Windows XP Pro x64 Edition (!). 4002 vil også koste endel mindre enn 4005, men bortsett fra det jeg har nevnt så vil de være prikk like :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...