Dings Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Sitter her og skal til å mekke meg en liten musmatte. Fant en stilig ide på: http://hw.metku.net/ og jeg lurer på: Hvor dypt må man skrape/ borre/ "hva man nå velger å gjøre" ned i plexien? Er det nok å bare lage en ripe, eller må det være et litt dypere spor? Regner med at det er nok med en ripe, emn vil gjerne ha et svar fordi jeg ikke har ubegrenset med plexiglass... Takker på forhånd! Lenke til kommentar
oceana Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 på siden kan du lese litt lenger ned at typen som laga den ikke brukte mer enn en milimeter dyp gravering for at den "m"'n skulle syns rimelig godt i dagslys.... Lenke til kommentar
Xell Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 det er ikke snakk om millimeter engang. det er nok at det er riper i flata slik at lyset brytes. for at det skla "lyse" er det best at man har mange veldig fine riper. Jeg har lagd en slik musematte med AMD-logo på. Da klippet jeg ut logoen i kontaktpapir som jeg klistret på plexien og så mattet jeg det ned med veldig fint smergelpapir. Da lyser det på de feltene som ikke var dekket av kontaktpapir når jeg slipte. Det som er dumt med hele dette prinsippet er at mus kan lage riper i plexien og de synes veldig godt når det er lys der. Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 ja ikke alle har tilgang på en graverings maskin på jobben :smile: Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Du trenger ikke en millimeter en gang. Det skal veldig lite til. Visst du ser under case mods på overklokking.no så ser du pc'n min. Der har jeg gravert med en dremel. Dypheten på mønsteret varierer men det dypeste er vel en halv mm tror jeg. Sånn circa. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Hvor setter du satt lysdiodene i forhold til glasset? Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Jeg setter de sånn at de lyser inn plexi'n fra sidene. Sånn: ----------------------- | LED---->| PLEXI | ----------------------- Jeg har satt en blå led i de to hjørnene oppe og en blågrønn led i det nederste hjørnet. Prøver å lage et slags bilde over her men det blir bare rot... Håper du skjønner det... [ Denne Melding var redigert av: Zerpent på 2002-07-25 15:50 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Code: ----------------------- |LED---->| PLEXI | ----------------------- sånn du mente det skulle være? :wink: [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-07-25 16:12 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå