Gå til innhold

Hvilkett S939 budsjett hovedkort?

whom

Anbefalte innlegg

Socket A Hovedkort og CPU røyk på pcen til kamerat og skal tipse ham om hardware i busjett klasse, men er ikke sikker. Ser ikke grunnen for å gå for noe gamlere enn s939.

Han skal enten kjøpe "S939, PCIE-HK" og da kjøpe i tillegg en ny GPU eller kjøpe S939-hk med AGP og beholde det gamle skjermkortet.

Om det ender på det ene eller det andre, vil bredden av lommeboken bestemme. ;)

Som dere sikkert har fortått skal dette være en nokså billig "oppgradering", og ser da på hovekortene øverst på listen i prisguiden. På slike budsjett-HK vet jeg ikke hva jeg skal anbefale, og hvilke som overgår hverandre, og det finnes mange HK i samme prisklasse både for "AGP S939" og "PCIE S939". Har funnet fram alternativene både for AGP og PCIE, og lurer simpelthen på hvilket som skiller seg litt ut blant AGP -og PCIE hovedkortene.

Ellers tenker jeg at pcen skal klokkes bittelitt i grann, men ikke mye fordi han har 400mhz no-name ram. Bruken er spill, men ikke kravstore spill, hvis det skulle værte relevant.

Det står mellom:

PCIE;

Sapphire ATI Xpress ATX til 645,-

Asus A8NE-FM M-ATX til 663,-

AGP;

ASRock A8X-M M-ATX til 563,- Tenker mest på dette pga pris, men duger det?

Biostar NF325-A9 ATX til 667,-

MSI K8T Neo2 Series ATX til 676,-

MSI K8T Neo2-FIR til 676,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg tenker over det, så hvor godt kortet er å klokke har ikke så mye å bety, da jeg regner med at samtlige HK klarer å kjøre synkront med no-name ram, og hvor høyt den kan klokkes med akseptable timings ;)

Hovedkortet du nevnte så litt dyrt ut, om vi lander på AGP, så er nok ikke det verdt de ekstra pengene for denne personen. Ser under demovarer på komplett, og der finner vi et par til 596,- Mener dere vi heller burde gå for en av disse? Chipsettet er ihvertfall det samme som Abits, og hvis jeg isåfall burde gå for dette chipsettet framfor overnevnte kort, burde jeg gå for Asus eller MSI.

Takk for tilbakemelding :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...