Gå til innhold

Pedofil mann kan ha missbrukt tusner

Anbefalte innlegg

Ja, og hvis du mener at svart er grønt, så må du jo få mene det. Jeg kan ikke bestemme hva du skal mene.

Hvis jeg mener at det er lov å stjele fra andre, så må jo jeg få mene det. Du kan jo ikke bestemme om jeg mener det er lov til å stjele fra andre.

Ja, jeg kunne fortsatt i det uendelige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At svart ikke er grønt er en objektiv sannhet. Hva som er best eller verst av svart og grønt er noe man bare kan synse om.

Likeledes, at overgrep er ulovlig er en objektiv sannhet. Men hva som er verst av overgrep og svindel er noe man bare kan synse om.

Lenke til kommentar
At svart ikke er grønt er en objektiv sannhet. Hva som er best eller verst av svart og grønt er noe man bare kan synse om.

Likeledes, at overgrep er ulovlig er en objektiv sannhet. Men hva som er verst av overgrep og svindel er noe man bare kan synse om.

Hvis du mener det så mistenker jeg at du og dine holdninger har vanskelig for å passe inn i dagens samfunn. Folk med slike holdninger kan i såfall argumentere for at de ikke vet forskjellen på rett og galt. "Ja, men jeg synes ikke at jeg gjorde noe galt.." :roll:

Lenke til kommentar
Hvis det var poenget så har du sporet waaay off. Jeg har aldri pratet om hevn. Jeg snakket om dødstraff.

Du motsier deg selv. Hva er ellers målet med dødsstraff? Hvorfor er man så ømfintelig på akkurat dette området? I et rettssamfunn KAN man ikke la følelser og hevnlyst råde! Dette er ikke norrøn tid folkens!

Lenke til kommentar

Hva er poenget med fengsel eller andre "straffemetoder" da? Prevantiv virkning? Når en person forgriper seg på fler tusen barn så er det noe fundamentalt galt oppe i hodet på fyren. Ikke bare har han misbrukt barn, men han må også ha virkelig lagt sjelen sin inn i saken. Han må ha hatt det ganske så travelt.

Dødstraff for pedofile som BEVIST har forgrepet seg på flere tusen små barn, vil være en lettelse og gi trygghet til samfunnet. Er det ikke dette man først og fremst må tenke på?

Jeg tror de fleste pedofile skjønner at "noe er galt", de vet at de gjør noe ulovlig. Fengselstraff vil aldri ha en prevantiv virkning.

Er ikke fengelsstraff like mye en hevn som dødstraff?

Bare så det er klart, så er jeg egentlig ikke for dødstraff. Jeg følte dog at jeg måtte forsvare det jeg sa: Jeg tror fremdeles at offeret vil føle en enorm lettelse.

Når vi snakker om hevn, så synes jeg faktisk det er værre med "kutt av han ballene, skjær kuken av han. Heng han i et tre og la han pines til døde".

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Hva er poenget med fengsel eller andre "straffemetoder" da?

Straff skal være individualpreventiv (avskrekkende for forbryteren), allmennpreventiv (avskrekkende for andre), og det skal verne samfunnet mot forbryteren.

Problemet med dødsstraff er at den ikke er mer effektiv når det gjelder noen av disse, og hva skjer hvis man dømmer noen uskyldig til døden (det har skjedd mange ganger i USA)? Hvem skal man da henrette for å gjøre opp for seg for tabben?

Prevantiv virkning? Når en person forgriper seg på fler tusen barn så er det noe fundamentalt galt oppe i hodet på fyren.

Nettopp. Det er derfor forbrytere enkelte ganger tvangsinnlegges til psykiatrisk behandling.

Ikke bare har han misbrukt barn, men han må også ha virkelig lagt sjelen sin inn i saken.

Noe som tyder på at han er psykisk syk, og trenger behandling.

Dødstraff for pedofile som BEVIST har forgrepet seg på flere tusen små barn, vil være en lettelse og gi trygghet til samfunnet. Er det ikke dette man først og fremst må tenke på?

Nei, vi må også tenke på rettssikkerheten. Et rasjonelt menneske som vil opprettholde seg selv vil ikke være for dødsstraff, da man dersom man er for dødsstraff også må godta at en selv kan bli (uskyldig) dømt til døden.

Jeg tror de fleste pedofile skjønner at "noe er galt", de vet at de gjør noe ulovlig.

Det er utrolig hvor flinke vi mennesker er til å rettferdiggjøre handlingene våre.

Forøvrig så er mange overgripere ikke pedofile i det hele tatt (Baneheia-saken i Norge, Dutroux-saken i Belgia). De er bare psykisk syke (se over).

Fengselstraff vil aldri ha en prevantiv virkning.

Den har nøyaktig like preventiv virkning som dødsstraff, men i motsetning til dødsstraff så kan straffen omgjøres dersom nye fakta kommer på bordet.

Er ikke fengelsstraff like mye en hevn som dødstraff?

Ikke slik jeg ser det. Dødsstraff er barbarisk, og gjør ikke annet enn å tilfredsstille primitive lyster om hevn. Dødsstraff kommer jo av "øye for øye, tann for tann".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...