Gå til innhold

Jackson på vei oppover igjen?

howzer

Anbefalte innlegg

Etter rettssaken så har jeg begynt å høre at det spilles mer og mer musikk av Michael Jackson rundt omkring. F.eks. på treningssenteret jeg går på spilte de et par sanger av Jackson i løpet av tiden jeg var der.

Er MJ på vei oppover igjen? Eller er det bare et kynisk spill fra stedene som spiller musikken for å prøve å cashe inn på den vellykkede rettssaken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter rettssaken så har jeg begynt å høre at det spilles mer og mer musikk av Michael Jackson rundt omkring. F.eks. på treningssenteret jeg går på spilte de et par sanger av Jackson i løpet av tiden jeg var der.

Er MJ på vei oppover igjen? Eller er det bare et kynisk spill fra stedene som spiller musikken for å prøve å cashe inn på den vellykkede rettssaken?

Vet ikke om treningssenteret tjener noen penger av å spille Michael sine låter. Jeg tror nok vi kommer til å se en aldri så liten blomstring i Michaels karriere. I allefall om han kommer med et nytt album, evt holder noen konserter.

Lenke til kommentar

Jackson har alltid vært en genial låtskriver og entertainer, uansett hva media har skrevet om han de siste 10 årene. Han er en av få artister i verden som hadde ekstremt populære hits på 70, 80, og 90 tallet. Plata Thriller er også verdens mestselgende album noensinne. Jeg har tro på at han reiser seg etter dette, men det tar nok tid før han kan fokusere nok til å lage ny musikk.

Flere av de aller største entertainerne gjennom tidene ser opp til Jackson for sitt fantastiske publikumstekke. En fortalte om en konsert fra History-turneen i Japan, der hysteriet nådde nye høyder. Etter introen spratt Jackson opp fra under scenen og bare STO der i samme stillingen i mange minutter mens publikum gikk bananas. Så tok han av seg solbrillene. ENDA mere bananas. Folk var dødsslitne allerede før konserten startet. Ikke mange som kan gjøre noe slikt. Jeg har respekt for mannens musikkarriere uansett hva folk sier.

Thriller var forresten også en av de aller første ordentlige musikkvideoene, der man så mere enn bare bandet stå og mime sangen. Det var denne videoen som gjorde MTV til det det er idag, de hadde faktisk ikke tenkt å vise den fordi MTV mente det var for kontroversiellt å vise en "svart" video. Men etterspørselen var så enorm at de spilte den likevel. Således et gjennombrudd for svarte musikere på "hvitt" fjernsyn. Andre band tok hintet og begynte å lage mere tematiske videoer. Musikkvideoer før dette var stort sett nærbilder av bandmedlemmer i tung sminke.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...