DarkMan Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 har skaffet meg en 1,4 Athlon men får den ikke opp i 1,4. Har søkt på nettet men finner ikke noe om jumpersettingene utover det som står i manualen (opp til 1 ghz) Det må være noen der ute som har ett a7v hovedbord med en slik pross. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Kanskje til hjelp, hentet fra: http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm The multiplier does NOT depend on the mainboard, it does depend on the CPU. "normal" FSB 200 or FSB 266 CPUs have multipliers ranging from 5X to 12.5X. There are only two exceptions: FSB 200 1.3Ghz Athlons interpret 12.5 as 13 FSB 200 1.4Ghz Athlons interpret 5 as 14 It's the CPU doing this, and there's no way altering a CPU to do this interpretation. Skal gå greit med en 1400... [ Denne Melding var redigert av: Pluto på 2002-07-23 19:15 ] Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Quote: DarkMan skrev (2002-07-23 19:08):har skaffet meg en 1,4 Athlon men får den ikke opp i 1,4. Har søkt på nettet men finner ikke noe om jumpersettingene utover det som står i manualen (opp til 1 ghz) Det må være noen der ute som har ett a7v hovedbord med en slik pross. Jeg har hatt to versjoner av det HK'et, først REV1.04 der måtte jeg stille inn jumperene på HK'et manuelt og låse opp CPU'en. Men så kubbet det, og jeg fikk et nytt REV1.01 og der gikk min 1400MHz rett inn! uten prob, seff med bios 1011. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Hmm , jeg sitter her med en burk som kjører på et A7 Pro... men jeg er ikke helt sikker på jumper innstillingene selv... for når jeg titter på HK'et så er alle stilt til off, det betyr vel at jumper free mode er enabled? dermed skulle vel innstillingene være gort i bios isteden. Men i bios menyen kan jeg ikke stille på CPU hastigheten. Og ram'n sto orginalt på 100MHz, stilte den til 133 jeg..spørs om det var noen forskjell. denne pc'n har det alltid vært trøbbel med (kjærsten min sin btw) den oppfører seg som en gammel 300 MHz og disktesten eg tok i sisoft sandra ga meg at diskene yter like mye som en ata33 disk.... sendte boksen til butikken, men de sa at de testene ikke var helt nøyaktige, og dermed fikk vi tilbake en boks som fortsatt var helt ****... aner ikke om det kan være mulig å stille noe på jumper'ne slik at det fungerer bedre, men jeg er åpen for forslag.... når jeg booter så står det jo at det er en amd athlon 1ghz der, og det sitter 512 megg sd ram på hk'et fordelt på 3 brikker.- diskene skal være ata100 på rundt 40 gb tror eg, orker ikke sjekke... somebody help me :smile: Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 oceana: Jeg tror det kan være DMA-innstillingene eller et problem med ide-driveren. Du har vel installert 4in1? Sjekk at DMA er kobla inn under properties på device manager. Sjekk at IDE-kontrolleren er stilt inn på å bruke siste versjon av ide-driveren fra 4in1. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå