Gå til innhold

Utvider med showroom


Anbefalte innlegg

Om dette blir et sted der du kan teste det siste GF7800-kortet på den nye 2ms lcd-skjermen og det siste innen mus og tastatur, i tillegg til å høre om skrytet til vifteprodusenter og høytalerprodusenter stemmer : Exelent

 

Om det blir som gamle Komplett, altså 40 mann i kø i en telfonkiosk : Da sitter jeg heller hjemme på Bislett og leser reviews....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Genialt! Om prisene er de samme som på nettet er det ingen tvil om at jeg skroter komplett og mpx om jeg kan hente varene nede i sentrum..

Problemet er at det ikke er i sentrum, men langt oppe i groruddalen. Så det er alt for utsentralt for min del, spesielt når en ikke har bil.

 

Ser også ut som det skal være et komplett lager, muligens noe mindre antall. Er dette nødvendig da? Hadde personlig foretrukket en sentralt beliggende "showroom" (i nærheten av oslo s) men som hadde minimalt lager (typiske rekvisita og høy volum produkter ala mest selgende harddisker). Så kunne jeg ha bestilt varene om kvelden eller om morgen, og hentet de om ettermiddagen i showroom'et (altså etter at netshop har rukket å ta en kjøre tur mellom sentrallager og showrom).

Lenke til kommentar

Det var en merkelig plassering. Kan umulig være rettet mot forbrukermarkedet. Bedriftsshowroom? Er Kaldbakken det nye Silicon Valley? ;)

 

(Regner med at det finnes kollektivtransport ut dit også. Det virker å bo en rekke folk oppe i den Groruddalen. Så det er sikkert en buss eller tog som stopper der.)

 

Digital Impuls og Apple Store har vel norges flotteste "showroom" så langt, så jeg håper Netshop tar en titt der og revurderer lokaliseringen sin.

 

Skrekkeksempelet er vel Datakjedens butikk i Oslo (Kompletts "showroom"). En gjeng slappe og sure datnerder som har barikadert seg bak stabler av pappesker. Vegg til vegg tepper og gjennkledde vinduer gjør at betjeningen føler seg hjemme, mens kundene nok helst skulle vært et helt annet sted.

Lenke til kommentar
Starter ikke i det små den gjengen der...først selger man med tap en periode for å komme inn på markedet, så satser man videre både med dette og på utvidelse av lager.

Hva mener du med det? Netshop er såvidt jeg vet en av norges eldste nettbutikker for datautstyr. Og de kunne ikke ha solgt med tap siden de ikke har vært blant de aller billigste netshoppene.

 

Eller da så syns jeg det er kjempe at de utvider, Netshop.no er best.

Lenke til kommentar

Gledesutbruddet: Joho, det blir databutikk rett oppe i høgget her.

 

Viss netshop skal også ha varelager av noko størrelse så er nok lager på kalbakken mykje billigare enn å ha showroom nede i sentrum.

Noko som kan også ha ein samanheng er at postkontoret på kalbakken har vel bedriftskontor og dermed er nok bedre logistikkmessig i posten system enn vanlige postkontor.

Også nærheiten til det som er vel Norges største godsteminal er vel heller ikkje å forakte.

 

Når det gjeld lokalisering trur eg eit "hot" tips kan vere bygget der Sony holdt til før (Nedre kalbakkveien 88)* (og der kan ein jo ta gratis buss til (ikea-bussen)

 

Antagelsen min baserer seg på at Sony tømte lageret sitt der no i vår. Og at eg meier det står lager/kotor til leige i innkjørselen til bygget.

 

mvh

JanEirik

 

EDIT:* retta adressa etter påpeiking av AndersT2

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Skrekkeksempelet er vel Datakjedens butikk i Oslo (Kompletts "showroom"). En gjeng slappe og sure datnerder som har barikadert seg bak stabler av pappesker. Vegg til vegg tepper og gjennkledde vinduer gjør at betjeningen føler seg hjemme, mens kundene nok helst skulle vært et helt annet sted.

Datakjeden og Komplett er ikke samme bedrift. Altså er ikke Datakjeden Kompletts showroom.

Lenke til kommentar

Når det gjeld lokalisering trur eg eit "hot" tips kan vere bygget der Sony holdt til før (kalbakkveien 70 eit elleranna) (og der kan ein jo ta gratis buss til (ikea-bussen)

Sony holder til i Nedrekaldbakkvei 88, slik de har gjort i en årrekke.

 

For sending/mottaking av postvarer så er vel det så bra sted som noen, siden postens hovedlager ligger vel der.

 

Det eneste minuset med dette prosjektet er vel at det vil ta lenger tid for de som bestiller med posten å få varene sine, siden de vil prioritere ting som skal hentes på showroomet. Hvis de skal holde det de lover da.

 

Blir det greie priser så er det mye lettere å få hentet der opp enn å bære tonnevis med utstyr igjennom oslos gater til det stedet man var heldig å finne en svindyr parkeringsplass

Lenke til kommentar
Omsetningen hittil i år skal nemlig ifølge selskapet være mer enn doblet sammenlignet med fjoråret. I 2004 omsatte Netshop for drøye 90 millioner kroner.

 

Jasså er det her pengene mine forsvinner :D

Meget bra at det går fremover,har iallefall ingenting å utsette på dem den tiden jeg har vært kunde der :thumbup:

Lenke til kommentar
Starter ikke i det små den gjengen der...først selger man med tap en periode for å komme inn på markedet, så satser man videre både med dette og på utvidelse av lager.

Hva mener du med det? Netshop er såvidt jeg vet en av norges eldste nettbutikker for datautstyr.

Det er direkte feil. De ble etablert for få år siden og het da Hardwarebutikken. Senere ble de til Netshop. Av linken ser du antageligvis årsaken til at du tror Netshop er gammel i og med at navnet kan forveksles med en virksomhet som ble lagt ned i 2001.

 

Og de kunne ikke ha solgt med tap siden de ikke har vært blant de aller billigste netshoppene.

Dette er nærmest for allmennkunnskap å regne, og er dokumenterbart.

 

Eller da så syns jeg det er kjempe at de utvider, Netshop.no er best.
Det hersker vel ingen tvil om at Netshop for tiden er en bra sjappe, og at det gode omdømmet er resultat av god kundebehandling. Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Synes webgrensesnittet er et viktig moment å vektlegge. Har ikke prøvd NetShop så jeg har ikke peiling. Jeg misliker de som baserer seg på Mamut webshop grensesnitt.

 

At ting ikke er for krevende for webbrowseren er vesentlig. Støtte for Mozilla Firefox er et must for meg. Når enkelte webshop'er ikke tillater at du vil se på varene uten å akseptere cookies er for dårlig. Cookies bør kun være nødvendig når en velger å bli kunde. Kjenner som sagt ikke NetShop ennå. :roll:

Lenke til kommentar

Fy flate, netshop gjør det igjen og igjen og igjen.

Jeg tror vi skal forvente oss store ting fra netshop, både når det gjelder xantall varer, pris og ikke minst service.

 

noen fordelere for netshop, gjør det enkelt for gamle far å kjøpe ting via butikken istedet for via nettet (gamle uvise mennesker, stoler ikke på internett)

 

nå kommer jeg personlig til å handle små stash sånn som vifter og lys osv uten å betale det dobbelte av det viften kostet i porto (har jobb like ved kalbakken) :D

 

Suverent tiltak, stå på og press prisene :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...