Gå til innhold

Fra Raidmax til stilrent kjølig kabinett[7/9]

Anbefalte innlegg

Update 24\8

Marius_EV_worklog_update8_bildet_1_lite.jpg

Marius_EV_worklog_update8_bildet_2_lite.jpg

Prøver litt oppned

Marius_EV_worklog_update8_bildet_3_lite.jpg

Marius_EV_worklog_update8_bildet_4_lite.jpg

Marius_EV_worklog_update8_bildet_5_lite.jpg

Marius_EV_worklog_update8_bildet_6_lite.jpg

Marius_EV_worklog_update8_bildet_7_lite.jpg

Marius_EV_worklog_update8_bildet_8_lite.jpg

Marius_EV_worklog_update8_bildet_9_lite.jpg

Ikke skrudd helt til.

Marius_EV_worklog_update8_bildet_10_lite.jpg

Marius_EV_worklog_update8_bildet_11_lite.jpg

Marius_EV_worklog_update8_bildet_12_lite.jpg

Marius_EV_worklog_update8_bildet_13_lite.jpg

Marius_EV_worklog_update8_bildet_14_lite.jpg

Marius_EV_worklog_update8_bildet_15_lite.jpg

Slik skal harddisken festes med noe nice sort plexi.

Marius_EV_worklog_update8_bildet_16_lite.jpg

Har ikke bestemt om radiatoren skal stå her eller være på toppen av kabinettet.

Hindrer jo ganske mye luftgjennomstrømning, men med 2 vifter går det nok greit.

Marius_EV_worklog_update8_bildet_17_lite.jpg

Marius_EV_worklog_update8_bildet_18_lite.jpg

Skjermledningen. Må få farge denne sort.

Marius_EV_worklog_update8_bildet_19_lite.jpg

Begynner å ligne på noe nå.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du lager et så strøkent kabinett, hadde jeg kjøpt en bedre vannkjøler en BW. Noe som er mer til og stole på, da snakker jeg bare om dårlige erfaringer selv. pompa har ryket 3 ganger. å da har det startet og lekke. Det er kjipt vis det skjer i et kabinett som ditt, det er faen meg mere opphissende enn dama mi. :)

konge deilig kabinett !!!!!!!!!!!!!

KUTGW

Lenke til kommentar
Skal bli morsomt og se lakeringa  :hmm::D

Det blir ikke morsomt nei. :p

Kanskje det blir i helga. Blir det seende ut som et helv*** må jeg få noen som kan det til å gjøre det, sponset om jeg får det til.

Lyst til og høre om min lille juksemetode? :tease:

Sende hele boksen til et bilverksted, det egner seg spesielt hvist du har kontakter innen bilverksteder eller noen sånt.

Selv så har jeg gode kontakter, naboen er versktedmester på et verksted og er beste kompis med faren min og en annen kompis av faren min driver båt/mc verksted.

Jeg tror jeg skal jukse til min lakerign via et av de verkstedene :tease:

Lenke til kommentar
Når du lager et så strøkent kabinett, hadde jeg kjøpt en bedre vannkjøler en BW. Noe som er mer til og stole på, da snakker jeg bare om dårlige erfaringer selv. pompa har ryket 3 ganger. å da har det startet og lekke. Det er kjipt vis det skjer i et kabinett som ditt, det er faen meg mere opphissende enn dama mi. :)

konge deilig kabinett !!!!!!!!!!!!!

KUTGW

Tro meg, jeg har prøvd alt som er mulig i å bli sponset med vannkjøling eller penger til vannkjøling, men det er totalt umulig.

Jeg kan få et komplett sett fra dangerden til ca 2000kr (ville ha kostet ca 4000 i norge), men har ikke lyst å bruke 2000kr på dette akkurat nå.(selv om det er en kjempepris)

Klikka_bZerk: Ja, men har ikke kommet så langt. Må kjøpe varmluftpistol først.

Den harddisken var bare en gammel hdd jeg fant en plass. Sikkert bare et par hundre mb.

Lenke til kommentar

jeg må være ærlig med deg. det ser litt simpelt ut nå, virker som du ikke helt vet hva du vil gjøre videre.

MEN, når det er sagt, så tror jeg at det ferdige produktet blir veldig bra, og jeg er kresen. mest fordi de første modene jeg så var den syke HL2 rust modden og Doom3 mars city modden.

så je sier som de andre, stå på og gjør en god jobb :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg må være ærlig med deg. det ser litt simpelt ut nå, virker som du ikke helt vet hva du vil gjøre videre.

Syns det er bra at folk er ærlige. Kan du si litt mer om hva du syns er simpelt?

Ja du har rett når det gjelder fronten at jeg ikke vet helt hva jeg vil. Jeg har jo snart kommet til stadiet der det ikke lenger er bare konstruksjon som er i fokus men også design, og dette har jeg ikke tenkt alt for mye på enda.

Innsiden har jeg ganske bra i hodet, men sliter litt med utsiden foreløpig.

Jeg er en perfeksjonist, og jeg vet det jeg gjør blir bra. Virker kanskje litt selvgod nå, men det er sånn jeg er. :p

Man må ha tro på seg selv, ellers får man ingenting til. Mitt mål med denne workloggen var\er å lage en av de beste workloggene på forumet.( kabinett worklogger da). Men jeg har etterhvert oppdaget at et raidmax kabinett kanskje ikke er det beste utgangspunktet, så jeg når nok kanskje ikke målet mitt med denne workloggen, men slik er det. :p

Ikke missforstå meg, resultatet blir helt sikkert bra, men kanskje ikke såå bra som jeg hadde tenkt.

Men når det gjelder fronten. Syns du den ser best ut helt flat? Jeg syns det kanskje blir litt for kjedelig. Men man får ikke riktig bildet når fronten ikke er lakkert svart.

Du vet sikkert at man ikke kan planlegge alt på forhånd, man må finne ut ting underveis, derfor virker det litt som om jeg ikke vet hva jeg vil gjøre videre.

Lenke til kommentar

jeg liker stilrene kabinetter best selv, mene er også glad i lys og vinduer. selv kjører jeg sølv lian li med vindu, blå mist vifter, blå led på cpu kjøler og i psu. alle kabler er kabelstrømpa i sølv. s-ata kablene er gule og står i stil med de gule kontaktene på dfi kortet mitt.

det er nå ikke noe mod dette her (med untak av de kablene jeg har strømpa selv :p) mene jeg er ganske så fornøyd selv

Kan du si litt mer om hva du syns er simpelt?

simpelt er nok feil ord å bruke når jeg tenker etter...det er bare at jeg klarer ikke helt å se for meg det ferdige produktet, mene det blir bedre når du nærmer deg slutten. jeg mener fremdeles at dette kan bli veldig bra om du får fullført det sikkerlig.

jeg hiver inn et forslag også jeg: nå vet jeg ikke hva du har planlagt å gjøre inni kassa, mene når du lager et så fint utseende, og skal ha fritt innsyn i kassa via vindu, så burde du kanskje dekke til den kjipe stålgrå kabinett fargen på innsiden.

f.eks så kan du lakke den i samme farge som utsiden, eller du kan ta sølv farge, begge to vil funke veldig bra tror jeg. men om du ønsker noe spesielt, kanskje du kan prøve å då lakka med en UV reaktiv lakk inni selve kassa. grønn eller blå kanskje? vis det ikke vil bryte for mye med selve datadelene da. ikke glem UV katoder om du vil teste det ut

btw, hvis du kutter vekk det du skraverte på fronten og bytter det ut med plexi, hva skal det ikke skraverte være da? det beste hadde kanskje vært å lage hele fronten i plexi og så lage viftehull i den i stede. så kan du jo kanksje frese ut noen små spor til viftegrillene så de ligger kant i kant med selve plexi plata.

til sist, ikke ta innlegga mine for seriøst :p jeg tenker ikke alltid føre jeg snakker og da blir det fort mye vissvass :whistle:

edit: radiatoren er nok lurest å ha øverst i kassa, både med tanke på helheten og varmeutvikling, mene det blir jo igjen mere problematisk...

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Nu skal jeg forklare litt hvordan jeg har tenkt innsiden. (slik som jeg har tenkt det lenge nå)

Først av alt så skal absolutt alt lakkeres svart, både på utsiden og innsiden.

Så kommer en god del plexi arbeid. Jeg skal lage et ekstra gulv i kabinettet av plexi for å skjule div kabler og ledninger jeg ikke vil vise + at det skjuler de stygge hullene. Ideelt skulle jeg hatt 3 mm plexi her siden 5mm blir litt i tykkeste laget noe som gjør at gulvet blir høyere enn først antatt. Veggene der viftene er skal også klees med plexi, slik at det eneste man ser er selve vifta.(rundt hull)

Hvordan jeg skal skjule ledningene som kommer inn i kabinettet og som skal til hovedkortet, tror jeg at jeg må ta litt på sparket. (må ikke være skjult slik at det blir vanskelig å koble dem til.

Når det gjelder det med fronten, så skal den være sort selv om jeg har de små "vinduene". Men her også skal det være sort plexi så man ser nok ikke at det er vinduer på litt avstand, men man ser mønsteret fordet.

Når sidevinduet og alt annet er sort så blir effekten av sotete vindu at det ser nesten helt sort ut. Men når man har UV på ser man uv belyste ting gjennom vinduet i en herlig styrke. Det er ikke sånn at du blir "flashet" når du ser på det, men en behagelig mørk lysende farge.

Når man har vinduene i front får man jo også se det fra en annen vinkel også, men jeg vet ikke hvordan dette blir når det sannsynligvis blir 2 lag plexi her.

Når det gjelder radiatoren er jeg fredelses litt usikker. Tinger er at hvis jeg plasserer den på toppen av kabinettet (den må være oppå på utsiden) så vil jo dette ødelegge mye av den stilrene stilen.

Jeg tror ikke det blir noe særlig varmeutvikling fra radiatoren, men den hindrer en god del luftgjennomstrømning. Har jeg 2 vifter på så tror jeg ikke det vil være et særlig stort problem.

Lenke til kommentar

dette høres bra ut :thumbup:

det med radiatoren kan bli litt tricky da ja...er ikke mulig å få festa den på undersiden av taket? hvis ikke så er det nok best å ha de inni kassa da ja. vil ikke bli bra å ha den oppå tror jeg også

edit: jeg kom til å tenke på en ting. du sier du skal ha plexi gulv i kassa. hva om du får laga et hull stort nok til en 120mm vifte i dette gulvet framfor hovedkortet? da kan du nemlig legge radiatoren vannrett oppå denne vifta.

nyaktig vhor du lager dette hullet er vel kanskje litt hipp som happ, jeg tenkte først i midten foran hk, mene det vli kanskje bli vel så bra å ha det på tvers bakerst i kassa? da drar du frisk luft fra undersiden av kassa og igjennom radiatoren, og så blåser du den videre oppover og ut de to viftene du har på bakveggen....

vet ikke om det går, mene ta å prøv i alle fall og så legg ut et par bilder ellerno så kan jeg se om du skjønner hva jeg mener :p

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...