Marius_EV Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Da var det sommer og tid for å gjøre en etterlengtet makover på det "gode" gamle raidmax kabinettet mitt. Startet en worklog for ca 2 mnd siden der jeg bare skulle forandre fronten, men det ble aldri noe av pga mangel av tid og litt latskap. Hva som er blitt gjort med kabinettet før han dere lese i denne posten: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...hl=raidmax&st=0 Denne gangen skal det bli enda berdre, mer omfattende, enda finere og forhåpentligvis nye ting som ikke har blitt gjort før. Sponsorer Sketchup av planene: Fronten og baksiden skal lages av aluminiumsplater tenkte jeg. Regner med det blir en del forandringer under veis. Så til arbeidet: Pc må man jo ha selv om kabinettet ligger under kniven: Ett stk strippet raidmax kabinett: Fronten: Kanten rundt de gamle viftehullene stakk litt ut og det kan vi jo ikke ha noe av. Det var alt jeg hadde gjort til nå Jeg gadd ikke skrive så utfyllende, ingen som leser det alikevel, dere får heller spør. Ikke forvent et superraskt prosjekt her, rommet som pcen står i skal også pusses opp (må jo matche kabinettet ) og det kommer nok til å ta litt av moddetiden tid. Jeg skulle også ta en tur på clas i dag for å kjøpe aluminiumsplater, men grunnet drittvær ble det ikke noe av. Edit: Forslag til bedre emnetittel? Endret 10. september 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Flott prosjekt, Men en ting jeg stusset over. Skal hovedkortet stå slikt skjeft? Vis det er tilfelle ga du meg i hvertfall en god idè! Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Flott prosjekt, Men en ting jeg stusset over. Skal hovedkortet stå slikt skjeft?Vis det er tilfelle ga du meg i hvertfall en god idè! Skal stå skeivt og i midten av kabinettet. Må nesten få copyright på de tegningene. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Ja, det blir jo nesten som et utstillingsbrett! Og det blir god plass til og gjemme kabler bak der og! Lykke til! NorthGarden Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 ' date='20/06/2005 : 21:54'] Ja, det blir jo nesten som et utstillingsbrett! Og det blir god plass til og gjemme kabler bak der og! Lykke til! NorthGarden Du leser tankene mine. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Dette kan blir spennende! Hvordan skal du støtte opp hovedkortet? Hvis du for eksempel har planer om en stor vifte eller vannblokk må du jo han god støtte bak der! Lykke til, blir sikker pent! Edit : Leif was here Endret 20. juni 2005 av Chris_LoX Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Hovedkortet er ikke noe problem å feste, men skjermkortet trenger litt støtte. Finner nok ut av det. Litt vanskelig å forklare hvordan jeg skal feste hovedkortet, men kan heller vise på bilder etterhvert. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Ser bra ut dette, men hvordan ska du gjøre det med hovedkort kontaktene? hvis hovedkortet skal stå sånn må du vel inni kabinettet bare for å kobla til eller fra en usb kabel? det blir vel ganske tungvint? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Er det som kanskje er den største utfordringen med dette prosjektet, men er ganske sikker på at jeg finner en smart og funksjonabel løsning. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Ser bra ut dette. Løsning for lyd/USB/Firewire: Bruk forlengelseskabler, og strekk den til toppen eller noe sånn Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Ser bra ut dette. Løsning for lyd/USB/Firewire: Bruk forlengelseskabler, og strekk den til toppen eller noe sånn Har tenkt på det, det blir ikke toppen, men kanskje under kabinettet bak? eller helt nede i kabinettet bak. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Da har jeg vært på ClasOhlson\Biltema og handlet litt. Det ble 2x stålplater som er 1mm tykke og 25x40cm, dette er altså ca 1cm for kort, så da har jeg enda en utfordring. Kjøpte også stikksagblad og en forlenger til skjermenkabelen. Jeg ble også sponset med 3x120mm viftegriller fra www.hcs-electronics.no. En stor takk til dem. Satser på en update seinere i dag. Endret 21. juni 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Update: Front og bakside målt opp og klar til å kuttes Har man ikke skikkelig utstyr, må man improvisere. Fant til slutt en måte for å skjære en bein linje med stikksag Baksiden ble ca 1mm for brei så den må files litt, men har ikke fil tilgjengelig akkurat nå, så det må nok skaffes. Her har vi da fronten. Bredden på fronten ble helt fin, men som tidligere nevnt er frontplata litt for kort. Nærbildet. Noen Forslag? No comment. Videre tror jeg blir å lage fronten og baksiden først av papp for å lettere få løst div design-problemer, og jeg må få tak i en fil. Edit: forumproblemer ja. Endret 22. juni 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
sigen Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Ser bra ut dette. Du kan vel kjøpe noen lister i f.eks. alu til plata, siden den er for kort? Digger metallstøv på magnetiske ting (utenom at det er dritt å få av) Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Praktisk kjøle løsning det der Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 fint prosjekt og alt det der.. men stusser på en ting Raidmax? oser ikke av kvalitet etter min mening... men men.. ellers var det en dream mod! PS: legg ut detaljer om det hvoedkortet.. når det ligger skjeivt.. Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Dette MÅ bare bli bra Ser bra ut allerede.. Du kunne vel kanskje vurdert å senke harddisken litt, sånn at den også får nye den friske luften ? :!: Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Hyggelig med ros. Har vært å kjøpt filer nå, ett problem mindre. Sigen: Blir nok noe sånt ja, vi får se. mR_cRaZy: Det er det kabinettet jeg hadde (kjøpt for over 1 år siden), at det er raidmax gjør jo bare en enda større utfordring. Men det er jo ikke mye Kabinett igjen da, bare skjelettet igjen, så det går nok bra. Skal komme med mer detaljer om hovedkort-festingen etterhvert. Skal også kjøpe nytt hk. Er ikke veldig glad i det jeg har nå pga tror ikke rammen passer helt med det, og det går ikke an å klokke med det. m3tro89: Ser jo ikke ut som så mye enda da. Harddisken står egentlig i luftstrømmen, bare gadd ikke stresse med det på sketchuptegningen. Regner også med hdd-festet blir forandret. Mitt andre moddeprosjekt : Nytt gulv, støydemping og maling osv. Men dette skal ikke hindre jobbingen med kabinettet fordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå