Morten K Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Asus har vel erstattet chipsettvifta på A8N-kortene sine med en passiv heatpipe-basert løsning. Verdt å sjekke ut! Enig i at det vil være det beste alternativet,men de hovedkortene er dyre. ABIT AN8 Ultra er det billigste kortet med heatpipe-kjøling. Et hovedkort med VIA chipsett er et bra og ikke minst billig alternativ.De har passiv kjøling. For eksempel dette. Endret 21. juni 2005 av Morten K Lenke til kommentar
jello Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) ABIT AN8 Ultra er det billigste kortet med heatpipe-kjøling. Et hovedkort med VIA chipsett er et bra og ikke minst billig alternativ.De har passiv kjøling. For eksempel dette. Dersom jeg velger en av disse kortene i steden for, må jeg skifte andre komponenter da? Forstår jeg det riktig dersom det Coolermaster kabinettet kun har åpning for to usb porter ?? Endret 22. juni 2005 av jello Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Dersom jeg velger en av disse kortene i steden for, må jeg skifte andre komponenter da? Forstår jeg det riktig dersom det Coolermaster kabinettet kun har åpning for to usb porter ?? Nei du trenger ikke bytte ut noen komponenter. Cooler-Master kabinettet har 2 USB porter i front ja,men det har de aller fleste kabinetter. Du har også 4 USB porter bak på hovedkortet. Altså 6 stk totalt. Det skulle holde for de aller fleste. Lenke til kommentar
jello Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Okai takk for alle gode råd. Det begynner å gå litt i surr for meg nå, men jeg får vel bare bestemme meg for noe. Jeg håper at bruke mine gamle IDE harddisker i tillegg til en nye sata en? Skal skifte dem ut etterhvert, men trenger dem foreløpig. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Jeg håper at bruke mine gamle IDE harddisker i tillegg til en nye sata en? Det går helt fint. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Her har du et bra og stillegående oppsett fra Netshop: Kabinett:Aopen H600B. Det er et bra kabinett med en god strømforsyning! Pris:795 kr. Hovedkort:Gigabyte GA-K8NF-9. Bra hovedkort med Nforce 4 brikkesett og passiv kjøling. Pris:895 kr. CPU:AMD Athlon 64 3200+ "Venice". Uten vifte. Pris:1395 kr. CPU-Kjøler:Arctic Cooling Freezer 64. Denne kjøleren har jeg selv. Den er billig,god og VELDIG stillegående. Pris:275 kr. Ram:OCZ 1024MB Premier Dual Channel. God og billig ram. Pris:895 kr. Harddisk:Samsung Spinpoint 160GB S-ATA II. Rask og stillegående harddisk. Pris:750 kr. Skjermkort:Club3D Geforce 6600GT. Pris:1395 kr. Totalpris:6400 kr. Legger til at Netshop er en veldig bra nettbutikk. De blir skamrost mer enn noen andre nettbutikker her i forumet på grunn av rask levering og en SUPER kundeservice. Jeg handler stort sett bare hos dem. Endret 23. juni 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 *peke på forslaget over* det blir ikke stort bedre enn dette. og netshop er en veldig bra sjappe også. Morten K kan sakene sine du har resten som du trenger? dvs skjerm, tastatur/mus, cdrom, floppy (om du bruker det) Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg håper at bruke mine gamle IDE harddisker i tillegg til en nye sata en? Skal skifte dem ut etterhvert, men trenger dem foreløpig. bare husk å ikke ha noen ide disker tilkobla pc'en når du skal legge inn windows på s-ata disken. den kan skape unødvendig mye krøll. bare plugg de til etterpå Lenke til kommentar
jello Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Her har du et bra og stillegående oppsett fra Netshop... Så snill du er. Tusen takk !! Lenke til kommentar
jello Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 *peke på forslaget over* det blir ikke stort bedre enn dette. og netshop er en veldig bra sjappe også. Morten K kan sakene sine du har resten som du trenger? dvs skjerm, tastatur/mus, cdrom, floppy (om du bruker det) Ja jeg har de andre tingene. Cd-spiller skal byttes ut etterhvert den også, men den er grei nok. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Dessuten, ta heller en Seagate istedenfor Samsung.. Hvorfor det? Samsung er like bra som Seagate er min erfaring, og kjøligere og stilllere. Sata2 samsung samsung har det med at de er stillere ja men seagate er kjent for bedre skrivehastigheter Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Så snill du er. Tusen takk !! Bare hyggelig! KRAFortune:Her kan du se hvor rask de nye SATA2 diskene fra Samsung er. Ikke langt unna en WD-Raptor disk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå