Gå til innhold

Vifteløst skjermkort til Shuttle

KjellV

Anbefalte innlegg

Jeg har bestillt meg en Shuttle SN25P fra Netshop, og sammen med den bestillte jeg et Gigabyte GeForce 6600GT 128MB PCIe vifteløst, men i følge en erfaring i prisguiden er det for stort til å ha i en Shuttle SN25P.

Noen som vet om et skjermkort som passer i en Shuttle SN25P? NB: Det være vifteløst eller meget stillegående.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sleng inn en tråd på et utenladsk forum. jeg spurte på overclockersclub HER er tråden, men vanskelig og få noe svar fra overklokkere :yes:

men jeg er sikker på at det går.... er det mellom kortet og døra som er problemet??? har du avbestillt ditt? er kanskje bare litt små modding som skal til, bøye litt aluminium eller noe? prøv DETTE forumet.

Lenke til kommentar

Flott post du har laget. Skal lage en selv.

Har sendt mail til Gigabyte og spurt de om det passer. Spurte også om de vet om noen løsning hvis det ikke passer.

Kortet har status "Ubekreftet 23.6. hos Nethop, så jeg sender en mail til de og spør om de kan holde igjen ordren min til jeg finner ut av det. Skulle vært mulig å kjøpe nytt deksel til SN25P som gjør at man får plass til større kjølere.

Lenke til kommentar

Det ene var Asus 6600GT og det andre var et XFX 6600 kort. Nå finner jeg ikke igjen disse i prisguiden, sikker på at de er der et sted, bare et par uker siden jeg prøvde å finne det perfekte passive kortet for Shuttle P chassiet (SB81P).

Det jeg konkluderte med da var at passivt kjølt 6600GT ble såpass varmt at Shuttle-viftene måtte kompensere, så det var like greit å kjøre et 6600GT med en vanlig vifteløsning. Anbefaler Asus N6600GT som har ganske så stille vifte.

Vil du ha absolutt ha passivt anbefaler jeg et 6600 eller kanskje enda svakere for at du faktisk skal dra nytte av den passive kjølingen :)

Edit: For de som lurer, jeg referer til posten min i en annen tråd til trådstarter ang. om passivt kjølte 6600GT passer i SN25P.

Endret av arokh
Lenke til kommentar
Andre tips til å få en stillegående Shuttle?

Hva tenker du på da? Ikke så mye annet å gjøre enn å velge stille skjermkort :)

Kan jo alltids skjære og modde etc, fins mange sånne guider på forums.sudhian.com, men synes både G og P kabinetta til Shuttle er meget stillegående som de blir levert jeg.

Lenke til kommentar
Siden vinninga går opp i spinninga med passiv jkøling på skjermkortet, tror jeg det blir Asus'en. Har ikke helt bestemt meg enda, så drøyer det litt.

Andre tips til å få en stillegående Shuttle?

hva med de x800xl med zalman kjøleren.... passer det? den er jo meget stille :yes: eller et HIS kort med iceQII. du må ikke gi opp så lett, det er altid ei løsning hvis du snur og vender på ting.

jeg har dessuten ingen tro på at vinninga går opp i spinninga her. hva så om shuttle vifta må jobbe 200 o/min fortere.... det er mye bedre enn ei illsint gpu vifte. og hvis en fjortis sier at et kort er stille betyr det at det bråker mindre enn deltavifta bak i kabbbinettet ;) tro meg, er du lyd alergiker blir du ikke fornøyd med asus kortet :no:

fyrer bare litt under jeg :D

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
jeg har dessuten ingen tro på at vinninga går opp i spinninga her. hva så om shuttle vifta må jobbe 200 o/min fortere.... det er mye bedre enn ei illsint gpu vifte. og hvis en fjortis sier at et kort er stille betyr det at det bråker mindre enn deltavifta bak i kabbbinettet ;) tro meg, er du lyd alergiker blir du ikke fornøyd med asus kortet :no:

Jeg er lyd allergiker. Fikk du ikke med deg det jeg sa eller? Det er et faktum at vinninga går i spinninga med Shuttle P kabinett og vifteløst 6600GT. Det støyer mer, rett og slett. Har du i hele tatt noe erfaring med Asus kortet siden du påstår det støyer? Har en SB81P med Asus N6600GT på pulten min her jeg, 30cm unna meg. Den kan IKKE høres!

Lenke til kommentar
jeg har dessuten ingen tro på at vinninga går opp i spinninga her. hva så om shuttle vifta må jobbe 200 o/min fortere.... det er mye bedre enn ei illsint gpu vifte. og hvis en fjortis sier at et kort er stille betyr det at det bråker mindre enn deltavifta bak i kabbbinettet ;)  tro meg, er du lyd alergiker blir du ikke fornøyd med asus kortet :no:

Jeg er lyd allergiker. Fikk du ikke med deg det jeg sa eller? Det er et faktum at vinninga går i spinninga med Shuttle P kabinett og vifteløst 6600GT. Det støyer mer, rett og slett. Har du i hele tatt noe erfaring med Asus kortet siden du påstår det støyer? Har en SB81P med Asus N6600GT på pulten min her jeg, 30cm unna meg. Den kan IKKE høres!

sorry ikke meningen og fornerme :no: sier du at asus kortet er lydløst så er det det....... er bare det at begrepet "lydløst" er mye misbrukt. jeg endte opp med og bygge om iceQ II kjølinga på hightec kortet. og den skal være noe av det stilleste som finnes. ser de har satt på en CU kjøler og det gjør nok en stor forskjell :yes:

det er også kommet for en dag at x800xl med zalman kjøler passer. er kanskje litt over budsjett, men passer det kortet kan du kanskje sette en sånn kjøler på et 6600gt. ikke helt sikker her bare en ide

Lenke til kommentar

Har den Zalman kjøleren en vifte? Hvis ikke tviler jeg at den er noe bedre. Luftgjennomstrømningen er ikke god nok til passiv kjøler på et kraftig skjermkort. Shuttle-viftene vil kompensere for varmen og dermed bråke mer.

Velg et skjermkort med stille vifte, det er løsningen.

Lenke til kommentar

Jeg har i ett års tid nå kjørt ett passivt kjølt (Zalman heatpipe) 9800 pro All-In-Wonder i min SN41G2. Har byttet ut original-ICE vifta med en 120mm Silent-X.

Det flytter nok luft til at grafikk-kortet funger bra som bare det. Og det beste er at det hele er stille...

(Kortet er forresten til salgs...)

Lenke til kommentar
Jeg har i ett års tid nå kjørt ett passivt kjølt (Zalman heatpipe) 9800 pro All-In-Wonder i min SN41G2. Har byttet ut original-ICE vifta med en 120mm Silent-X.

Det flytter nok luft til at grafikk-kortet funger bra som bare det. Og det beste er at det hele er stille...

(Kortet er forresten til salgs...)

G kabinettet er veldig forskjellig fra P kabinettet og har kun 1 vifte. P kabinettet har to vifter på ICE, chipset-vifte og to små kabinettvifter.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...