Gå til innhold

AMD64 3000+ flaskehals for x850 XT?

arnizzz

Anbefalte innlegg

Hei. vurderer å kjøpe nytt skjermkort til min AMD64 3000+ pc.

Har Asus k8v SE Deluxe og 1gb med ram. PC3200 om jeg ikke husker feil.

Det jeg egentlig lurer på er om det er vits i å kjøpe et så dyrt skjermkort på min nåværende boks?

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt slapp CPU for å merke den helt store forskjellen på et kort til 4000 fremfor et til f.eks rundt 3000.

Ja det var det jeg trodde. Hva om jeg kjøper et kort til 3000 og hiver inn 1 gb ekstra ram? Det har ikke noe å si at jeg bruker alle 3 slottene vel?

Anbefalt agp-skjermkort til 3000 da?

Lenke til kommentar

Gjør som gamer73 sier.

CPU kraft har ikke så mye å si lenger, den AMD 64 3000+ holder i massevis. Dagens 3D kort er jo nesten som en egen pc med hissige onboard Grafic Prosessor Unit (GPU) + GDDR3 RAM osv... Vitsen med det er at folk skal liksom bruke minst mulig "PC" kraft til spill, og mest kraften i skjermkortet. Det vil bli for treig for dagens spill hvis et skjermkort skal gå "den lange" veien til RAM-brikkene dine for å hente data hver gang.

Den x850 XT er hissig, men du må huske på at det er alltid dyrt å ha det beste. Lykke til

Endret av -Dreamer-
Lenke til kommentar

CPU har mye å si idag da utviklingen av skjermkort har gått mye raskere enn CPU'en. Raskere (eller tregere på CPU siden) enn det spill utviklerene hadde regnet med virker det som. Det er forsatt mye arbeid som blir gjordt i CPU; fysikk, AI etc. Dette er dog forskjellig fra spill til spill og beror også på hvilken instillinger du har tenkt å kjøre med (oppløsning etc.).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...