sirius Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Har kjøpt en Nikon D70. Har problemer med å lagre bilder i raw formatet. Er det noen som kan gi meg noen tips ? Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Ta opptak i RAW mener du? Hold inn "Qual" knappen og vri på kommandohjulet til det står RAW i displayet på toppen isåfall. Dette står i brukermanualen din. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Nei det er når jeg skal lagre bilder i raw inn på harddisken. Lenke til kommentar
baquero Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Nei det er når jeg skal lagre bilder i raw inn på harddisken. Hva er problemet da? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Muligens at jeg skjønner problemet. En del programvare vil bare kopiere over JPEG bilder over fra kameraet til harddisken. Løsningen er å installere programvare som støtter .NEF filer eller gå inn på "Min Datamaskin" og finn kameraet der og flytt bildene over manuelt. Lenke til kommentar
baquero Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Selv bruker jeg ikke noe programvare til dette (har også D70), men jeg regner da med at Nikons programvare støtter deres egne filformater? Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Ja, men det hjelper jo ikke stort dersom det ikke er installert. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Da må man installere det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå